Arko van Brakel: iedereen ondernemer!

Aanbevolen berichten

Geweldig stuk en goed gefilmd!

 

Twee quotes die ik op geschreven heb:

 

1. Volgens de van Dale is geld een ruilmiddel. Het is dus een middel, geen doel. Het kan een van de dingen zijn die je gebruikt om je doel te bereiken, maar er is meer.

2. Als je intuïtie en je vrouw zeggen dat je het niet moet doen, dan moet je het niet doen.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Mooie techniek die vrijwel alle inspirators gebruiken. Complexe zaken simplificeren, daar liefst een grote naam aan hangen en hop daar is de oplossing opeens verassend simpel. Of andersom simpele zaken zo complex maken dat het de (simpele) oplossing opeens creatief lijkt. Whow..........

 

Voorbeeld. Wubbo Ockels wil de afsluitdijk beleggen met zonnepanelen voor 10 miljard en heel Nederland kan gratis elektrisch rijden. Nee, die dommeriken in Den Haag stoppen 10 miljard in een bank die niet te redden was. Ja duh..........

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Hoi allen,

 

Hier ben ik niet blij mee,

 

Arko van Brakel had een visie waar hij trouw aan gebleven is, na vele tegenslagen, heeft hij een manier gevonden om dit succesvol toe te passen.

Het is zoals hij zegt, je bent het en je beleeft het.

 

Nu krijg je een hele stroming van "beunhazen" die ineens het licht zien omdat de crisis je dwingt om je redenatie te versimpelen, aangezien er geen geld is voor luxe oplossingen in onbetaalbare complexiteit, maar de eenvoudige redenering steeds meer werkelijkheid wordt, nl. heb ik nog werk of niet ?

 

Zijn simpele redenering, wat doe ik met mijn budget ?

Gebruik ik deze als paradepaardje in een speerpunt, of gebruik ik deze voor doeleinden, die weliswaar buiten de kaders vallen, maar mogelijk een veel betere effectiviteit in de praktijk (fictie van Wubbo Ockels/Wouter Bos t.o.v. effecten die ze teweeg kunnen brengen

Vrij vertaald zijn deze effecten :

bij Bos : Herstel van vertrouwen = Imaginair (een begrip) en instabiel

Bij van Brakel : praktisch effect = stoffelijk aanwezig en stabiel

In beide gevallen is de effectiviteit afhankelijk van de manier waarop deze uitgevoerd wordt.

 

Ik vrees dat de mensen die het beleven ondergelopen worden door de om aandacht schreeuwende nieuwdenkers.

 

Als voorbeeld kun je het begrip duurzaam nemen.

In zijn oorspronkelijke betekenis en het vele aanbod nu waar je je keuze in moet maken

 

Groetjes,

Roland

 

 

Link naar reactie

Voor alle duidelijkheid. Ik vond het filmpje vermakelijk en leerzaam. Het gaat natuurlijk om de boodschap en die is helder en eerlijk. Durf doelen te stellen en risico te nemen om die doelen te verwezenlijken. Durf te ondernemen.

 

Het is mijn persoonlijk manco dat ik constant in de analyse modus zit. Ik kan ook niet genieten van een boek waar fictie te ver van de realiteit zit. Zo vond ik het Bernini mysterie van Dan Brown helemaal niets terwijl ik gesmuld heb van zijn andere boeken waar de fictie wel aanwezig was maar voorstelbaar.

 

Link naar reactie

Edo van Santen maakte een filmpje over Arko van Brakel,

Arko zegt hierin: Geef jezelf een doel en geld is een middel.

Toevallig zag ik net daarvoor een filmpje van Edo met Jacob Gelt Dekker.

Daarin zegt de laatste: Al die ondernemers die alleen aan hun product denken is maar niets, ze moeten aan het geldaspect, aan het verdienmodel denken.

Wellicht moet Edo nog een filmpje maken... een filmpje waarin hij Arko en Jacob laat discussieren.

Link naar reactie

Arko van Brakel heeft kort geleden een lezing op de Hogeschool Rotterdam gegeven. Zeer motiverend en inspirerend.

Het gastcollege was onderdeel van de projectweek van de tweedejaars studenten(waaronder ik) van de opleiding Small Business & Retailmanagement, maar ook andere studenten en geïnteresseerden waren uitgenodigd. Het auditorium was goed vol en iedereen luisterde geboeid naar de inspirerende verhalen van Arko van Brakel.

 

Ik vind het heel goed dat Arko van Brakel langs scholen gaat om studenten te motiveren. Ik heb hier veel aan gehad.

De twee belangrijkste adviezen die ik van Arko van Brakel heb meegekregen.

1.‘Ondernemen is kansen benutten op een manier waarbij jij je goed voelt’. 2. ‘Maak van je droom je leven!’

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.