• 0

Naast Stamrecht BV EZ oprichten met dezelfde naam

De Stamrecht BV is onder redelijke druk (mogelijk niet kunnen voldoen van de ontslagvergoeding) opgericht en ingeschreven bij de KvK. Hierin zijn geen economische activiteiten opgenomen, terwijl dit wel de bedoeling was. Met de vergoeding is het goedgekomen. Nu kan ik echter nog niet ondernemen. Mijn plan, filosofie en merk zijn ontwikkeld rondom de bedrijfsnaam voor de BV. Hier zijn ook de voorbereidende gesprekken gevoerd met de notaris. Bij de overdracht en uitvoering is eea niet correct uitgevoerd. Hoeft niet problematisch te zijn. Het financiële omslagpunt om de activiteiten vanuit de BV te ondernemen verwacht ik in de opstartfase niet te bereiken, waardoor ondernemen vanuit een EZ ivm de aftrekposten lucratiever zou zijn. Bovendien stel ik de stamrecht veilig en hoef ik niet de statuten te wijzigingen of de BV naam aan te passen. Hetgeen weer extra kosten met zich mee zal brengen.

 

Vlgs de KvK kan ik indien gewenst wel een EZ inschrijven met dezelfde naam om als zelfstandige te gaan ondernemen. Schijnt juridisch niet correct maar kan en gebeurt wel. Hiervoor moet ik tekenen om de KvK vrij te waren. Wat kunnen evt. gevolgen zijn als ik hiermee doorga? Afgezien van bijv. een informatieve website, ICT materiaal heb ik verder minimale investeringskosten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk Sendy dat noemen ze nou een paarse krokodil.. regel

 

De kamer van koophandel mag geen 2 bedrijven inschrijven met dezelfde handelsnaam als dit 2 verschillende personen/eigenaren zijn. Is wel begrijpelijk.

 

Als jij 100% eigenaar bent van de Stamrecht bv (das altijd het geval) dan mag jij die bedrijfsnaam/handelsnaam gewoon gebruiken voor je eenmanszaak, jij bent namelijk de gerechtigde op die naam. Het enige wat niet mag is de toevoeging "BV"

 

Dus als je bv Sendy BV heet dan mag je als eenmanszaak niet "Sendy BV" als handelsnaam gebruiken maar alleen "Sendy"

Link naar reactie
  • 0

Thanks Roel, idd ben ik voor 100% eigenaar. Dit zou echt een pak van mij hart zijn, want ik snap niet waarvoor de KvK zich meent te moeten indekken als dit bij hun bekend is?

 

Kan ik fiscaal nog tegen zaken aanlopen en gezien mijn info. omslagpunt en net startend denk je dat het ook verstandig is om vanuit een EZ te starten met ondernemen ipv uit de BV?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.