• 0

Spoed vraagje aangifte inkomstenbelasting

Hoi hoi, ik ben nu bezig met het invullen van de elektronische aangifte inkomstenbelasting.

Ik heb alleen inkomsten uit mijn eigen onderneming, dus niet uit ander werk. Dit heb ik ook goed ingevuld.

 

Wat moet ik nu invullen bij loon Zorgverzekeringswet? Mijn totale inkomsten, mijn winst, of 0?

 

En ik mag een bepaald bedrag aftrekken voor de lunch en de tussendoortjes van de kinderen die ik opvang, in welke box hoort dat?

 

Sorry voor de misschien domme vragen, maar het staat er niet erg duidelijk.

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is meer spoed omdat als het niet goed lukt, ik de hulp van een pro kan inschakelen ;D

 

En verder is het al bijna ingevuld, alleen bij loon zorgverzekeringswet staat dat dit veld alleen tevoorschijn komt bij inkomsten uit andere werkzaamheden, en die heb ik dus niet.

 

Dit zijn de enige vragen die ik heb en om dan een paarhonderd euro uit te geven aan iemand die alleen dit voor mij hoeft te doen, vind ik eigenlijk niet nodig.

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik, als gastouder, helemaal niks heb aan investeringen e.d.

Ik pas op kindjes. In mijn eigen huis.

Geen aftrekposten behalve dan een paar euro voor het eten.

That's it.

 

Verder heb ik altijd mijn aangiftes ingevuld. En zoveel anders is het nu ook weer niet.

 

Maar als ik het antwoord op deze vragen niet kan krijgen, dan dank ik u hartelijk voor uw tijd en zoek ik het wel zelf uit.

 

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
  • 0

Maar goed, als ik het goed lees hier:

 

http://www.belastingdienst.nl/variabel/zorgverzekeringswet/bijdrage_zorgverzekeringswet/bijdrage_zorgverzekeringswet-11.html

 

moet ik voor de zorgverzekeringswet mijn belastbare winst invoeren. Ik heb zo'n 8750 euro verdiend dus minus zelfstandigen-en startersaftrek, kom ik al onder de 0 uit.

 

Dus dan vul ik, lijkt me, daar ook 0 in.

 

Rest mij de aftrekposten in te vullen.

Link naar reactie
  • 1

Eerlijk gezegd verbaasd het me ook dat je nu na 3 dagen verhaal komt halen waarom je geen antwood krijgt. We zijn geen afhaalloket voor het juiste antwoord wanneer het jou uitkomt. >;(

 

Ik denk dat om de volgende redenen je berichten niet erg uitnodigen tot antwoord geven:

1. Je begint in de titel gelijk dat het spoed is

2. Na een aantal tegenvragen zeg je een half uur na plaatsen al aan "ik zoek het zelf wel uit"

3. Daarna plaats je zelf een link over een zorgverzekeringswet met hoe je denkt dat het moet.

 

Al met al kom je gewoon ongeduldig en chaotisch over en wek je de indruk dat je nog niet veel zelf hebt uitgezocht.

ik zeg niet dat jij zo bent maar dat is hoe je overkomt op mij in dit draadje..

Voor mij was het vooral omdat er spoed in de titel stond dat ik de volgende dag geen moeite heb gedaan om over een antwoord na te denken.. ik dacht die is vast verder gaan zoeken..

 

Dat is waarom ik denk dat er weinig antwoorden zijn gekomen.

 

Dus misschien moet je gewoon je verwachtingspatroon bij stellen en iets meer geduld moeten hebben als je antwoord wilt op je vraag soms heb je binnen een half uur antwoord soms duurt het een dag.. want alle deelnemers op HL doen dit in hun vrije tijd dus lezen en schrijven wanneer het uitkomt..

 

 

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor je reactie.

 

Ik vond het alleen heel jammer dat er gelijk werd gezegd dat ik maar iemand moest inschakelen om mijn aangifte te laten doen. Ik dacht en hoopte namelijk dat ik hier terecht kon met vragen. Voor mij waren ze misschien moeilijk, maar voor een ander waarschijnlijk erg 'dom'. Als ik dan geen antwoord, of pas na een tijdje antwoord krijg, snap ik dat ook.

 

Maar goed, het was de eerste keer dat ik zakelijk aangifte deed en ik wilde het zekere voor het onzekere nemen, aangezien het toch wel iets is wat goed ingevuld moet worden ;D

 

Het spijt me dat ik 'spoed' in mijn bericht zette, had ik niet moeten doen maar ik was nu eenmaal bezig met mijn aangifte en ik wilde er klaar mee zijn :-[

 

Excuses als mijn vorige post beschuldigend overkwam, maar ik wilde even laten weten dat het was gelukt, voor het geval iemand nog antwoord wilde geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.