• 0

Reiskosten maten maatschap

Hallo,

 

Ik zit al enkele dagen met 1 specifieke vraag, maar helaas nog geen duidelijk antwoord op kunnen vinden. Hopenlijk dat iemand hier mij kan helpen!

 

Ik ben mede-eigenaar van een maatschap (dus 2 maten totaal). Wij hebben 1 boekhouding voor de maatschap. Wij willen alleen ook de gemaakte reiskosten opnemen in de boekhouding van ons beiden, wat dus persoonlijke kosten zijn.

 

We hebben beide 50% van de maatschap en als ik bij de IB op maatschapsniveau in zou vullen, delen wij totale reiskosten ipv ieder zijn eigen gemaakt reiskosten.

 

Hoe moet ik de reiskosten opnemen in de W & V rekening en de balans en hoe dit in te vullen bij de IB? Of moet ik dan de IB op persoonlijk niveau invullen en dan de reiskosten van mijn maat niet meenemen (en dat bedrag aftrekken van de kosten)?

 

Ik hoop dat de vraag duidelijk is.

 

Groet,

Miranda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Miranda,

 

Als afgesproken is dat ieder zijn eigen reiskosten voor eigen rekening neemt, dan moet je die post buiten de boekhouding van de maatschap houden. Betaalt de maatschap de maten een reiskostenvergoeding en betalen de maten hun reiskosten zelf, dan hoeft de winst van de maatschap niet gecorrigeerd te worden, maar moet elke maat behalve zijn winstaandeel ook zijn reiskostenvergoeding aangeven als buitenvennootschappelijke opbrengst en zijn zelf gemaakte reiskosten aangeven als buitenvennootschappelijke kosten.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.