• 0

vraag: Innovatief idee laten testen?

Beste Collega-ondernemers

 

Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een nieuw product. De grondstof die hiervoor gebruikt wordt is uitvoerig getest (heeft een emissie certificaat en is brandwerend). De inkt die gebruikt wordt voor de opdruk is UV inkt (en ook getest en goed bevonden). Nu wil ik (ook voor mijn eigen gemoedsrust) het totaalproduct laten testen.

 

De markt waar het nieuwe product verkocht gaat worden zijn scholen en kinderopvang. Hierdoor is het belangrijk dat er absoluut geen schadelijke stoffen in de materialen zitten.

 

Eigenlijk heb ik 2 vragen:

1 Welke test zou ik specifiek moeten aanvragen?

2 Waar zou ik dit voordelig kunnen laten doen?

 

Ik ben net gestart met de onderneming en heb hierdoor veel kosten gehad de eerste periode. Klopt het dat dit soort testen ook wel eens bij universiteiten worden gedaan? (tegen reductie?).

 

Alvast bedankt voor de informatie!

Debbie Aukes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welke test je specifiek moet aanvragen, weet ik niet. Maar TNO kan heel wat testen uitvoeren. Daarnaast heb je in Duitsland STFI. Ik dacht dat die wel iets goedkoper zijn.

Zij kunnen in ieder geval stoffen op brandbaarheid testen. Ik denk dat zij je ook kunnen helpen of doorverwijzen om je hele product te laten testen.

 

Succes ermee.

 

LCP

Link naar reactie
  • 0

Indien het een innovatieve ontwikkeling is, kun je ook eens kijken naar subsidiemogelijkheden om zowel de voorafgaande haalbaarheidsstudies als de ontwikkeling zelf te laten subsidieren. De WBSO-subsidie bijvoorbeeld (Wet Bevordering Speur en Ontwikkelingswerk) zorgt bij toekenning voor een vermindering van minimaal 50% op de loonkostenbelasting.

Zoals een ander al reageerde: ook kun je kijken naar je kansen op innovatievouchers.

 

Tot slot kun je indien het echt innovatief is natuurlijk kijken naar de mogelijkheden om er een patent of octrooi op aan te vragen.

 

Via onderstaande link zou je al eens een eerste inventarisatie op de mogelijkheden op WBSO-subsidie kunnen doen (ff knippen en plakken in je webbrowser). Succes! Groet, Linda Dijkstra

 

http://debreed.postclickmarketing.com/wbsosubsidie-test-1

 

Link naar reactie
  • 0

Als beide grondstoffen veilig zijn en er bij de bewerking geen aanvullende stoffen toegevoegd worden lijkt het nieuwe product veilig. Dan zou er dus vanuit dat oogpunt geen aanvullende testen nodig zijn. Maar voor de zekerheid de keuringsdiensten eens navragen is natuurlijk nooit verkeerd.

 

Testen door een gecertificeerd meetinstituut hebben natuurlijk een kostenplaatje. Wanneer de test alleen voor je gemoedsrust is zou je een universiteit/hbo instelling kunnen vragen een test te doen die je dan niet als wettelijk bewijs hoeft te gebruiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.