• 0

Internet betalingen: Way2Pay of SoftPay?

Binnenkort lanceer ik een nieuwe site. Op deze site 'verkoop' ik diensten tegen micro betalingen maar ook verkoop ik producten waar grotere betalingen voor nodig zijn.

 

Een PSP zoals Bibit of Tripledeal is veel te duur, hoge opstartkosten en daarnaast totaal niet geschikt voor micro betalingen (te duur). De mobiele methodes als Moxmo en Mobile2 pay zijn te hype gevoelig naar mijn mening en ook niet geschikt voor de kleinere betalingen. Wallie wederom veel te duur en niet geschikt voor grotere betalingen.

 

Mijn eigen onderzoek wijst uit dat dan alleen overblijven Way2Pay en SoftPay. Van SoftPay is duidelijk op hun site dat ze zowel microbetalingen kunnen tegen zeer voordelige tarieven, maar ook grotere betalingen (www.softpay.nl). Way2Pay kan zeker grotere betalingen en lijkt ook, maar is niet geheel duidelijk, micro betalingen te kunnen doen.

 

Heeft iemand goed raad hierover???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Way2pay kan inderdaad beide. Alleen hanteren ze wel verschillende tarieven voor beide.

Bij way2pay wordt daarom aangeraden als je zowel micro al grote betalingen hebt twee accounts te nemen. Beide accounts hebben dan hun eigen kosten structuur.

------------

Webhosting / DNS hosting / Netwerk beheer

www.flash-straps.nl www.nettopic.nl

www.bel-geld.nl www.nettopic.net

Link naar reactie
  • 0

Allereerst: Microbetalingen zijn bij mij al vanaf 30 eurocent.

 

PayPal valt hierdoor af want hun vaste kosten liggen al op circa 35 cent per transactie, daarnaast komt dan nog een provisie percentage. Ook werkt PayPal uitsluitend met creditcard betalingen. Veel gebruikers hebben hier toch nog moeite mee qua veiligheid en daarnaast heeft niet iedereen in Nederland een creditcard. PayPal is dus niet geschikt voor de microbetalingen van 30 cent, en zelfs voor betalingen van 1 euro ook veel te duur.

 

Iemand ervaringen met way2pay wat betreft microbetalingen? SoftPay?

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik heb ook gekeken naar Firstgate. Firstgate is echt wel heeeeeel erg duur. Provisies liggen boven 30%! Verder lijkt de oplossing wel goed, maar echt te duur.

 

Anyway, het lijkt erop dat weinig mensen echt ervaring met micropayments hebben. Ik probeer wel op een andere manier nog het e.e.a. uit te vinden. Als ik iets nuttigs tegenkom post ik het hier wel.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel ervaring met iets grotere payments, vanaf ongeveer 1 euro... bijvoorbeeld via 0900-systemen. De kosten daarbij zijn echter ook wel vrij groot, op een procent of 30 moet je toch wel rekenen.

 

Wel ben ik benieuwd naar wat je gaat uitvinden, want het is en blijft voorlopig een lastige service: Waar combineer je zo goed mogelijk beperkte kosten met grote klantvriendelijkheid? Het probleem is -denk ik- dat mensen ergens een tegoed moeten onderhouden om dit mogelijk te maken, omdat de transactie van hun bank of creditcard naar het payments-bedrijf an sich al flinke kosten oplevert.

 

Overigens zou ik er niet bang voor zijn om 2 systemen te hanteren, 1 voor de micropayments en 1 voor de grotere betalingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het e.e.a. verder uitgezocht wat betreft internetbetalingen en micropayments en eens heel goed naar de verschillende mogelijkheden gekeken.

 

Uitgangspunt daarbij is:

- Lage kosten

- Mogelijkheid van kleine betalingen (30 cent) en grotere betalingen

- Gebruiksvriendelijk

 

Als ik alle methoden naast elkaar leg komt SoftPay het beste naar voren. Betalingen al mogelijk van 5 cent. Minimum transactievergoeding slechts 2 cent. Zeer laagdrempelig dus, ook verder geen vaste kosten. Daarnaast is SoftPay ook de voordeligste voor grotere betalingen (2,5%). Ze werken met een combi van pre-paid en een bankrekeningnummer gekoppeld aan een SoftPay account, Lijkt erg handig. Zover ik kan overzien een echte aanrader dus.

 

Wellicht kan ik inderdaad met meerdere methodes werken en way2pay ook gebruiken.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Betalen via sms of telefoon is bij de juiste doelgroep het perfecte middel. De kosten hiervan zijn echter behoorlijk hoog. Als iemand echter nog een goede provider weet die een aanbieder weet die hier weinig voor vraagt, dan zou ik hier graag meer van willen weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.