• 0

Hong Kong webwinkel op Nederlandse markt

Beste forumgebruikers,

 

Ik heb voorgaande deze vragen informatie opgedaan op internet maar kom er toch niet helemaal uit. Hopelijk dat jullie mij kunnen helpen.

 

De situatie is als volgt:

Ik wil namelijk een bedrijf starten in Hong Kong d.m.v. een Ltd te openen. (ben momenteel wonende in HK)

Met deze onderneming wil ik kleding gaan verkopen in HK en in NL aan particulieren d.m.v. een webshop.

Ik laat de kleding produceren in China en laat het opsturen naar mijzelf in HK om zo de kwaliteit van de kleding te controleren en ervoor te zorgen dat de verzending naar NL goed gaat (juiste verpakking, juiste documenten etc.).

Om de Nederlandse consument tegemoet te komen wil ik een betaalmogelijkheid van iDeal gebruiken (weinig Nederlanders hebben helaas maar paypal en overboeking naar HK account komen er hoge kosten bij). Hiervoor heb ik een NL rekeningnummer nodig.

De rekening is alleen bedoeld om het geld te ontvangen van de klant en deze maandelijks over te boeken naar de HK rekening.

 

Moet ik dan een bedrijf starten in Nederland? en zo ja wat is dan het handigst?

Hoe zit het met de btw? moet ik die dan ook afdragen in NL?

 

En als ik een soort van servicekantoor zou opzetten in NL. Dat alleen de producten ontvangt, controleert en doorstuurt?

Hoe zit het dan?

 

Ik hoor jullie adviezen graag!

 

Met vriendelijke groet,

Chris

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Moet ik dan een bedrijf starten in Nederland? en zo ja wat is dan het handigst?

nee

 

Hoe zit het met de btw? moet ik die dan ook afdragen in NL?

diegene die ontvangt in nederland moet de btw/invoerrechten betalen bij invoer, aan de vervoerder.

 

Over ideal, ik heb een chineese shop gezien die ideal betalingen aanbied, ik neem aan via een payment processor (dus niet direct onder contract van de bank!)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn verschillende payment processors actief in NL. Bijvoorbeeld: Buckaroo, Mollie, Ogone, GlobalConnect. Ik denk dat dit voordeliger voor je is, dan direct bij de bank. Bij de meeste ben je een maandtarief kwijt en vervolgens een bedrag per transactie. Mollie heeft geen maandelijkse tarieven, maar alleen per transactie. Deze bedragen per transactie zijn wel hoger, maar daarvoor heb je geen kosten als niemand bestelt.

 

Verder zou ik in verband met verzendkosten misschien wel overwegen hier een servicekantoor in te richten. En hoe ga je om met retourzendingen?

 

Succes in ieder geval.

 

LCP

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een collecterende partij (buckaroo, msp) handiger is dan een faciliterende partij als ogone en dergelijk. Voor ogone moet je zelf de contracten met een Nederlandse bank voor iDeal verzorgen. Daar is dus ook een NL rekening voor nodig en dat is juist wat de TS niet wilt.

 

Of de collecterende partijen ook uit kunnen betalen naar buitenlandse rekeningen en zo ja, tegen welke kosten dat kun je het beste aan hen zelf vragen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Forumgebruikers,

 

Bedankt voor alle info!

Ik heb zelf na aanleiding van jullie tips wat onderzoek gedaan. Voor mij is Mollie.nl de beste oplossing. Zij maken ook geld over naar buitenlandse rekeningen zonder daar kosten voor te berekenen.

 

Er zijn naast Mollie heel veel andere partijen die een soort gelijke dienst leveren. (multisavepay, icepay, ing basic, targetpay, mobilemoney, docdatapayments, buckaroo, assurepay, paydutch, sisow)

Voor elke onderneming zal het weer anders zijn maar let goed op de kosten, abbokosten, servicekosten, opstartkosten, batchkosten en uitbetaal frequentie.

 

Kijk ook goed naar hoe de transactie te werk gaat. Er zijn sommige bij waarbij een klant een aparte account aan moet maken op de betalingssite. Ik denk dat dat alleen maar een extra drempel is voor een consument.

 

Nogmaals bedankt allemaal! ;D

Topic mag gesloten worden!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.