• 0

Welk boekhoudprogramma is het meest gebruikersvriendelijk?

Beste forumbezoekers,

 

Binnenkort begin ik mij eigen belastingadvies en boekhoudkantoor. Gezien ik tot op heden alleen fiscale ervaring heb, en mij behalve een economische opleiding gevolgd te hebben , niet met boekhouding heb bezig gehouden, heb ik een klein probleem.

 

Ik vraag me nl af welk boekhoudprogramma het meest gebruikersvriendelijk en modern is? Er is op dit moment zoveel gaande opp administratief gebied. Ik zie door de bomen het bos niet. Heeft iemand ervaring met AFAS? Een vriend v mij heeft dit programma en ik mag zo lang gebruik maken van dit programma. Maar dan heb ik daarnaast nog een programma nodig die de jaarrekening maakt.

 

Affijn, ik hoor graag wat jullie suggesties zijn.

 

Ik vind het erg lastig. Helemaal omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

 

Ik verneem graag van jullie en hoop dat jullie je wijsheid met mij willen delen!

 

 

Warme groeten,

 

krullie7

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag krullie

 

Je moet het jezelf in het begin niet te moeilijk maken. Begin eens in excel een administratie te bouwen. Dan heb je ook het boeken snel in de vingers qua logica.

 

Welk programma je kunt gebruiken is lastig te beantwoorden. Ik denk dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft. Exact online is ideaal als je meer kennis van boekhouden hebt. Programma's als reeleezee werkt makkelijker als de ervaring wat minder is.

 

Met AFAS heb ik geen ervaringen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Destijds heb ik voor Afas gekozen.

Zij hebben een accountancy light pakket, waarbij je in 1 keer helemaal klaar bent (behalve lonen).

De aanschaf was alleszins redelijk, voor een compleet pakket met boekhouden, uitstelregeling, IB en VPB pakketten.

Mocht je hieromtrent vragen hebben, kun je altijd contact met me opnemen.

 

Groet,

Hermes

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Hermes,

 

Ik ga denk ik morgen aan de slag met AFAS. Gewoon, omdat ik er tijdelijk via een vriend gebruik van kan maken. Net even naar Reeleeze gekeken. Word er nog niet echt wijzer van hoe dit nu werkt... Je kan een abonnement nemen. En dan betaal je 49,95 per maand. Voor onbeperkt aantal facturen en bankafschriften. Maar kun je dan ook meerdere administraties inboeken? Of geldt dit per administratie...

 

Affijn Hermes, mocht ik er morgen niet uit komen met boeken dan duik ik het forum weer op!

 

Thanks!

 

Grtz,

 

Krullie7

Link naar reactie
  • 1

Beste forumbezoekers,

 

Binnenkort begin ik mij eigen belastingadvies en boekhoudkantoor. Gezien ik tot op heden alleen fiscale ervaring heb, en mij behalve een economische opleiding gevolgd te hebben , niet met boekhouding heb bezig gehouden, heb ik een klein probleem.

[...]

Is het gek om te stellen dat jij incl. je toekomstige klanten een groot probleem hebben?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd en heb wel verstand van cijfers... Ik heb alleen nog nooit geboekt en jaarrekeningen gemaakt. Nu heb ik een aantal hele kleine klantjes waar ik de jaarrekening zelf van wil doen... Een paar factuurtjes en wat investeringen.. Als het straks allemaal gaat lopen is dat sowieso niet iets waar ik mij mee bezig wil houden...

 

Maar bedankt voor je kritische blik...

 

Boeken kan volgens mij iedereen... Maar als jij daar anders over denkt, hoor ik graag wat je ideeën zijn hoor..

 

Grtz,

 

Krullie

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik Reeleezee ook erg lekker vind werken en voor mensen met weinig verstand van boekhouding een goed pakket.

 

Inboeken en jaarrekeningen maken is toch niet zo makkelijk als het lijkt. Vooral als jet het goed wilt doen. Natuurlijk zijn er voor hele kleine klanten ook een stuk minder dingen om op te letten, maar ik denk dat je het toch beter kan uitbesteden ipv dat je er zelf in gaat verdiepen. Tenzij je heel tijd hebt, maar dat kan je dan beter besteden aan belastingadvies lijkt me :P

Link naar reactie
  • 0

Klopt, ik wil dit ook zsm uit handen geven, maar zit nu nog in een opstartfase. Ik heb zowel MEAO als heao bedrijfsadministratie gedaan dus heb al heel wat journaalposten de revue zien passeren... Ik onderschat het zeker niet.

 

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

 

Grtz,

 

K

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik snelstart, en kan het zeker aanbevelen voor kleine en middelgrote bedrijven. Ben erop gekomen na een uitvoerig onderzoek naar de "koppelbaarheid" van administratiepakketten. Een klant van mij wou de website (front-office) gekoppeld hebben aan de administratie en bestel c.q. order beheer. Dit in combinatie met voorraad beheer, inboeken door klant etc etc.

 

Nu ben ik geen boekhouder (hoewel ik wel langzaamaan van enige beroepsdeformatie last begin te krijgen. :) ), maar de mensen van Snelstart hebben mij meer dan keurig geholpen. Inmiddels besparen de klanten vele euro's door werk wat niet gedaan hoeft te worden (door een mens).

 

Voor de goede orde, andere aanbieders (waaronder vele hierboven genoemd) zijn ook benaderd en meegenomen in het onderzoek.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.