• 0

Potgrond product in China laten maken en invoeren in de EU

Wie weet welke regels er gelden wanneer wij ons nieuwe product in China laten maken en vervolgens weer in de EU in voeren.

 

Het product wordt gemaakt van potgrond/substraat (kamerplanten) dat verlijmd wordt tot een aarde spons. Kijk voor meer informatie op onze website www.plantastic.nl. De grondstoffen kunnen allemaal lokaal in China ingekocht worden en verwerkt tot het gewenste eindproduct. Dit product kan volledig gedroogd en zelfs bestraald worden om eventuele kiemen/ziekten te voorkomen. Vaak zijn er beperkingen op organische materialen. Graag jullie reactie hoe ik zoiets moet aanpakken.

ga naar www.plantastic.nl voor meer info over deze groene innovatie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk product!

 

Goed begin als je speciaal spul wilt importeren is altijd de douane. Daarnaast zou je eens kunnen bellen me de nVWA? Weet toevallig dat sommige planten zelfs zonder aarde worden vervoerd omdat import dan makkelijker is...

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 1
Import from non-EU countries

Import prohibitions apply to soil

A number of harmful pests, such as the potato root eelworm, spread through soil. Therefore, the import of soil and culture media containing soil or other organic matter, is prohibited as such from most non-EU countries.

The import prohibition does not apply to pure peat or culture media comprising purely inorganic matter, such as mineral wool or perlite.

Phytosanitary certificate for culture media arriving with plants

A phytosanitary certificate is required for soil and culture media arriving with plants from the following areas:

Most countries outside Europe (excluding Algeria, Egypt, Israel, Libya, Morocco and Tunis)

European countries: Belarus, Georgia, Moldova, Russia, Ukraine

Turkey The requirement for phytosanitary certificate on culture media does not apply to pure peat or inorganic matter.

 

Hoofdbestanddeel is turf en dat mag zo te zien worden ingevoerd. Kon de bron url niet kopieren maar dat is ook niet echt nodig. Even navragen bij de douane kan natuurlijk geen kwaad.

 

Wel toevallig dat ik een flink aantal jaren geleden een achterwand voor een terrarium maakte met Flevopol (voorstrijkmiddel/lijm) en turf. Dit lijkt er heel erg op.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet helemaal niets van potgrond, ik weet enkel dat de Chinesen containerschepen vol aan topsoil uit America halen.

 

Is misschien iets voor vraag en aanbod maar ik kan enkel hier een balletje opgooien voor diegenen in deze tak van sport. Goede kennis van mij hier in Guangzhou heeft een produkt voor USA; planten potten die biologisch afbreekbaar zijn. Vergaan in 1, 3 of 5 jaar volledig. De goede man smeekt mij iemand in Europa te vinden die hier iets mee kan. Als iemand het leuk vind kan ik deze persoon doorgeven dan zit mijn taak er weer op.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.