• 0

beeindiging arbeidsovereenkomst en het starten van een EMZ

Goedemorgen allemaal,

 

Even een inleiding over mezelf:

Ik ben de afgelopen 7,5 jaar werkzaam geweest als in- en verkoper van logistieke diensten bij een zeer grote logistieke dienstverlener. In augustus 2010 heb ik besloten om voor mezelf te gaan beginnen en exact datzelde te gaan doen en dus als expediteur vanuit huis te gaan werken. Inmiddels is het kantoor klaar en zijn "alle" benodigheden aanwezig.

Maandag 28-02 heb ik mijn ontslag ingediend en ook daarbij uitgelegd wat mijn toekomstplannen zijn. De werkgever heeft dit allemaal aardig ontvangen. Nu staat er één maand opzegtermijn in mij contract dus ik had verwacht 1 april niet meer werkzaam te zijn bij de werkgever echter heeft deze mij gisteren (na intern overleg) verzocht niet meer te komen en per direct te vertrekken aangezien men het een vreemd gevoel vind dat een toekomstige directe concurrent in het pand is en praat met klanten.

Prima en duidelijke verklaring! Zit nu dus met betaald verlof een maand thuis. Mooi moment natuurlijk om dingen nog meer voor te bereiden om dan ook 1 april te kunnen starten voor mezef.

Alleen heb ik daarover een vraag. Ik wil nu graag alle verzekeringen en dergelijke gaan regelen maar dan is het het makkelijkst om dit op naam van het nieuwe bedrijf te zettten. Ik heb me nog niet ingeschreven bij de KVK omdat ik niet weet of dat mag aangezien ik nog tot eind maart in dienst ben.

Im mijn overeenkomst staat het volgende:

Nevenbezigheden:

het is de werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:

- die concurrerend zijn voor het bedrijg van de werkgever;

- waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies;

- die schade toebrengen aan de belangen of de goede naam van het bedrijf van de werkgever

 

Er is trouwens geen spraken van een concurrentie of relatiebeding alleen staat het volgende in de overeenkomst maar ik ga er vanuit dat dat redelijk standaard is:

Geheimhouding/Privacy

De werknemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat hem omtrent het bedrijf, de klanten en andere relaties van het bedrijf bekend is, waarvan hem geheimhouding is opgelegd of waarvan hij het vertrouwelijke karakter had kunnen vermoeden.

 

De vraag is dus: kan ik me nu al inschrijven of is dat niet verstandig? Ik ben trouwens niet van plan om voor 1 april op zoek te gaan naar klanten aangezien ik dat zo heb uitgegeven aan de werkgever omdat ik snap dat dat in ieder geval nog niet mag.

 

Excuses voor het redelijk lange verhaal en uiteindelijk korte vraag maar indien ik in de toekomst nog meer vragen heb is het in ieder geval redelijk duidelijk waar het allemaal een beetje betrekking op heeft.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg,

 

Job

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Joost,

 

Bedankt.

Ik wil graag nu al wel alle verzekeringen regelen en bijvoorbeeld een rekening openen maar hier heb ik ook bij aanvraag al een KVK-nummer nodig.

Is het dan nog steeds verstandig te wachten en dit zsm vanaf 1 april te regelen? Ik moet namelijk nog een aantal dingen aanschaffen die ik het liefst vanuit een zakelijke rekening betaal.

 

Alvast bedankt.

Job

Link naar reactie
  • 0

Van te voren kun je wat offertes opvragen voor verzekeringen e.d. Zoals een eerdere reactie, ook al zit je thuis, officieel ben je nog in dienst bij je oude werkgever. Bij het aanvragen van verzekeringen, bankrekening ed heb je een kvk nummer nodig.

 

Het inschrijven is zo gebeurd bij Kvk en je krijgt ook gelijk een btw nummer mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.