• 0

Website 'corporate' uitstraling geven?

Wat vinden jullie...

 

Ik zit te twijfelen of ik onze site www.prodisplay.nl een andere uitstraling zal geven, meer Corporate of grote bedrijven-achtig.

 

Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

 

Ik vind de site nu prima maar vraag me af of een meer zakelijke uitstraling meer klanten zal trekken.

 

Graag jullie mening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Profitleakfinders snijdt een belangrijk aspect aan en dat is dat marketing niet zendergericht maar ontvangergericht moet zijn. Het is dus belangrijk om niet verhuur voorop te zetten maar huur. Dat is het klantperspectief en niet de leverancier centraal. Qua zoekwoorden moet je uiteraard helemaal opportunistisch denken.

 

Op je website valt me op dat je een groot deel van de beschikbare ruimte gebruikt voor statische elementen (logo) en dynamische promotie (op zich niet onaardig) en dat de informatie wegzakt van m'n scherm. Wellicht kan de indeling zo dat die dynamische promotie meer naar de zijkant verdwijnt, dat je logo niet zo dominant is en dat de gewenste redundantie (vrije ruimte) dienstbaar wordt aan de rest.

 

Ik zou ook nog eens goed naar het woordgebruik in de markt kijken, met name in de sfeer van buitenreclame en events. De markt voor events is waarschijnlijk redelijk gestructureerd, waardoor je vooral toeleverancier van de hoofdaannemer bent. Maar in incidentele buiten- en binnenreclame is de markt tamelijk chaotisch. Vanuit een eventuele marktstructuur kan je je informatievoorziening opnieuw inrichten.

 

De huidige site is corporate genoeg. Niks mis met kleuren en fonts. Ziet er prima uit, juist omdat het geheel luchtig is. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla

 

Ik zal nog eens goed kijken of ik m'n teksten nog meer vanuit het klantperspectief kan schrijven. Ga ik over nadenken.

 

De dynamische banner wil ik wel behouden maar ik wil proberen of ik mijn logo in de header kan verwerken. Dat scheelt weer een beetje verticale ruimte.

 

Ik heb het idee dat de woorden zoals buitenreclame en events meer 'vakjargon' is en niet zo zeer de zoekwoorden waar potentiële eindgebruikers op zoeken. En mocht een hoofdaannemer op zoek gaan dan is led scherm wel een gangbare term.

 

@René

 

Er zijn nog zoveel leuke mogelijkheden, en dat is er idd één van. Dit jaar maar even goed draaien dan kan ik volgend jaar weer investeren :-)

 

 

ps. Is het korte demo filmpje een toevoeging in jullie ogen? Ga er ook nog een van het grotere formaat scherm maken.

Link naar reactie
  • 0

Even een 'mindset' die ik regelmatig gebruik:

Een 'zoekende' op internet is vaak niet op zoek naar de nieuwste Black & Decker super drill. Nee, zijn 'probleem' is dat er een gat in die betonnen muur moet komen. De website die de oplossing voor dit probleem biedt, is de website die hij zeker zal bezoeken.

 

Dit is wellicht een extreem voorbeeld, maar als je als website eigenaar helemaal teruggaat naar de mogelijke vragen/problemen van je potentiele klanten en vandaaruit je website inricht, worden de zoekmachines antwoordmachines.

De klant typt z'n vraag in en je website levert het antwoord.

 

Dus idd geen 'ledscherm verhuur', maar 'ledscherm huren'. Etc, etc...

 

Net begonnen met een online leaseprijs calculator: het woord lease kwam bijna niet voor op de site! (nog een lange weg te gaan...)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Dat is het klantperspectief en niet de leverancier centraal.

Dat klantperspectief kun je nog verder doortrekken. Bijvoorbeeld in je aanvraagformulier voor een offerte. Want dat jij vindt dat je jouw schermen alleen kunt gebruiken voor reclameboodschappen, verkeersinfo of videobeelden (verplichte keuze!) laat geen ruimte voor een creatieve prospect die een heel andere toepassing heeft bedacht.

Link naar reactie
  • 0

Om erachter te komen welke termen jouw klanten gebruiken is het gebruik van Google analytics een hele handige. Tevens kan je ook heel goed gaan kijken wat jouw concurrentie gebruikt.

Maar.....een forum zoals deze, maar dan voor (led) schermen kan ook heel goed werken.

 

En ....je kan het ook gewoon de klant vragen. Geef ze een kado voor een kleine enquete.

 

Nou, volgens mij heb je dan heel veel tools in handen om het jargon van de klant in jouw eigen en die van de klant z'n voordeel te leren gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies zou inderdaad zijn om bijvoorbeeld de LED-schermen in (nog) meer diverse situaties en productmogelijkheden te verkopen op de website. Het verbaasde me dat bijvoorbeeld Narrow Casting nog niet vermeld wordt op de website, terwijl dit wel een goede dienst zou zijn voor je product.

@Vormkracht10 - vormkracht10.nl

Link naar reactie
  • 0

Het eerste wat ik dacht toen ik de site opende was: Ik herken deze site! Vorig jaar voor een evenement was ik op zoek naar een beamer of scherm voor in een grote tent. Daarbij ben ik ook deze site tegengekomen. Hoewel het voor het doel een ideale oplossing leek, is er uiteindelijk toch mede door de opdrachtgever voor een beamer gekozen.

 

Zonder het gehele topic door te hebben gelezen geef ik ook een inhoudelijke reactie. De site werkt wel. Zoals ik hierboven aangaf, zijn de LED-schermen van Prodisplay serieus in overweging genomen. Mede doordat je met jouw bedrijf overkomt als een klein bedrijf waar goed persoonlijk contact en overleg mee mogelijk is.

 

Echter het aanvragen van een offerte kan nog geoptimaliseerd worden (zoals in één van de berichten hierboven al werd genoemd). En ook iets meer beeldmateriaal van wat je te huur hebt. Als potentiële klant wil ik weten wat je precies te huur hebt. De afmetingen, foto's, welke bestanden gebruikt kunnen worden voor op de LED-schermen etc.

 

Mijn advies is om de website in de huidige stijl te laten, maar meer te verbeteren. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ok, ik heb van Tom Schuurmans van Prodisplay de toestemming om er een case van te maken.

 

Het lijkt mij wel een uitdaging om met elkaar te kijken hoe ver we komen met een 'training' keyword research.

Gewoon open kaart en lekker laten zien hoe je een keyword research strategie KAN uitvoeren.

En het zou leuk zijn als jullie allemaal mee gaan denken.

 

In dit forum wil ik alles tot de essentie beperken. Hoe ik de dingen ten uitvoer breng, laat ik op onze blog van profitleakfinders zien (die kan je via mijn link in mijn profiel bereiken). Immers, die posts zouden veel te lang voor dit forum zijn en tegelijkertijd voor velen ook niet direct interessant zijn.

De totale lijsten die wij als antwoord gaan genereren (dit om de concurrentie van Tom) niet te veel in de kaart te laten kijken, geef ik alleen aan Tom door. Lijkt mij fair, toch?

 

Samenvattend: Het lijkt mij leuk om te doen en ik hoop daar met name Tom mee te helpen.

 

Op mijn blog heb ik een tekst speciaal hierover geschreven: Zoekmachine optimalisatie: Begin met een gedegen zoekwoorden onderzoek!

Da's eigenlijk de inleiding van het verhaal.

 

Sammenvattend: Als je de verkeerde woorden kiest, kom je sowieso niet hoog in de rankings.

 

Ik heb dit verhaal geschreven om vervolgens op de volgende vragen uit te komen:

En hierbij heb ik graag jullie hulp/suggesties:

A. Wat is nu werkelijk het product of de dienst van Prodisplay?

B. Welke problemen lost Prodisplay nu werkelijk voor de klant op?

C. Wie zijn de kopers?

D. Wat zijn doorgaans de merknamen in deze business?

 

Ik hoor graag jullie input!.

 

Link naar reactie
  • 0

Nou, de eerste stap in mijn onderzoek is gemaakt. Op onze blog heb ik hierover de eerste post gemaakt.

Onder de titel "Zoekmachine optimalisatie: Prodisplay.nl onder de loep!" heb ik deze op onze blog gezet.

 

Wat heb ik gedaan?

Kijken wat en of Google de website 'ziet'/kan lezen en wat is volgens Google het onderwerp van de website?.

 

Waarom doe ik dat?

Als Google de website niet kan lezen, heb je helemaal geen kans om hoog in Google te komen. En als Google de website verkeerd interpreteert, dan heb je uiteraard deze kans ook niet.

 

Uitkomst:

Google kan de website lezen (hoewel de hoeveelheid keywords beperkt lijkt te zijn), en Google denkt ook echt dat de site over de verhuur van led schermen gaat.

 

Dat is dus een goed teken!. :)

 

De volgende keer kijk ik naar de broncode van de website.

Link naar reactie
  • 0

Ok, het is tijd voor stap 2.

 

Ik ben de broncode nader gaan bekijken.

Een uitgebreid verslag is te vinden op onze blog (zie link onderaan deze post) onder de titel: "Zoekmachine optimalisatie stap 2: Broncode van prodisplay.nl bekijken"

 

Wat heb ik gedaan?

Wat wij zien, is niet wat Google ziet. Google leest alles in computertaal. De broncode toont ons deze taal en hier is veel uit te halen. Ik ben deze broncode gaan analyseren om te kijken hoe makkelijk het voor Google is om deze site te doorlopen.

 

Waarom doe ik dat?

Google werkt op basis van algoritmen. Vele van deze algoritmen zijn 'bekend'. En het is zonde als je laaghangend fruit niet pakt. Vele dingen die met de sitestructuur te maken hebben, kunnen in de broncode bekeken worden en zo kan je 'eenvoudig' probleemgebieden traceren en alloceren. SEO is de basis voor alles wat je op het internet doet. Het wordt ook wel on-page SEO genoemd. Zodra hierover gesproken wordt, hebben wij het over SEO aan de website zelf. Off-page heeft met alles te maken wat van externe punten naar jouw site toe komt.

 

Wat is de uitkomst?

Title tags: Keyword naar voren halen en vraagteken bij de tekst; Is dit een titel waardoor je geactiveerd wordt om hierop te gaan klikken?

Keywords: Veel te veel keywords, vele generieke en nutteloze keywords. Maximaal 5-6 keywords per pagina. En doe dit op basis van research en niet zomaar.

Description: Keyword naar voren en een tekst die nog meer aanspreekt.

Javascript in de pagina: maak een verwijzing naar het script dat op de root-domain staat.

Grote stukken codering: Veel code voor de echte tekst. Zorg dat Google makkelijk bij de inhoud kan komen en niet dat Google zich eerst door veel code heen moet werken.

Interne links: Betere keywords voor de links zelf en vul de anchor tags.

 

Ik ben nogal wat punten tegengekomen die verbeterd kunnen worden. De site zou het nog beter kunnen doen.

Ik heb in mijn video niet eens vermeld dat deze fouten op bijna alle pagina's van prodisplay voorkomen. En dit is zonde!.

 

De volgende keer ga ik kijken hoe goed prodisplay.nl op het internet rankt.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo, Hier ben ik met de volgende stap in het onderzoek naar Prodisplay.

 

Ik heb enkele leuke reacties gekregen van mensen die er werkelijk iets mee opgeschoten zijn. Kijk, daar doe ik het allemaal voor. Inmiddels heb ik van Tom ook begrepen dat hij al veranderingen op zijn website aan het doorvoeren is.

 

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het jammer dat er zo weinig op dit forum gereageerd wordt.

Het maakt mij niet uit of het positief of negatief is. Sterker nog, ik zou veel liever gewoon vragen zien of reacties!.

Ik heb zojuist weer een nieuwe post op mijn blog gezet onder de naam: Website optimalisatie van Prodisplay: Rankings.

 

Wat heb ik gedaan?

Ik heb gekeken hoe Prodisplay op dit moment op haar eigen gekozen keywords op het internet rankt. Tevens wil ik weten hoe de backlinkstructuur van Prodisplay eruit ziet.

 

Waarom doe ik dat?

Als ik weet hoe de backlinkstructuur eruit ziet, kan ik ook zien hoe de autoriteit van Prodisplay op het internet verhoogd kan worden. Tevens wil ik weten hoe veel succes ze op dit moment hebben met hun eigen gekozen strategie en of deze keywords traffic naar de site toe brengen.

 

Conclusies:

Ik heb geen toegang tot de analytische gegevens van Prodisplay. Dus ik moet het op mijn manier gaan benaderen.

De backlinkstructuur is gebaseerd op eigenlijk 10 verschillende IP-adressen. Er zijn dus nog vele links te verzamelen die ervoor kunnen zorgen dat Prodisplay meer autoriteit in de markt kan behalen. Tevens is er veel te doen met de 'anchorteksten'. Op dit moment is de diversiteit van de anchortext laag. Hier is nog veel winst mee te behalen.

 

Prodisplay komt met diverse woorden erg goed uit de verf. Zodra je het over een top 10 positie hebt, dan doe je ook dingen goed!. Dat is klaarblijkelijk met Prodisplay het geval.

Sommige woorden blijken bij nader onderzoek nog hoger te kunnen ranken en sommige woorden zou ik misschien zelfs uit de keywordlijst halen omdat het aantal bezoekers op deze keywords gewoon veel te laag is.

Ik zou zondermeer de hoeveelheid keywords gaan uitbreiden. Er is nog veel te winnen.

Link naar reactie
  • 0

In het kader van website optimalisatie van Prodisplay volgt hier de volgende episode in het onderzoek.

 

Dit is de samenvatting van het videokanaal onderzoek.

 

Wat heb ik gedaan?

Op de site van Prodisplay.nl staat een video die op Youtube staat. Door hier naar toe te gaan, kan ik zien hoe dit filmpje op het internet gepositioneerd staat. Ik bekijk waaarop Prodisplay haar filmpjes richt (welke keywords) en wat Prodisplay eraan doet om deze filmpjes als eerste bovenaan in elke zoekterm naar boven te komen.

 

Waarom doe ik dat?

Ik wil zien of het goed gedaan wordt en of alle mogelijkheden benut worden.

 

Uitkomst:

Plaats een http://www.prodisplay.nl vooraan de beschrijving van het filmpje. Dit is goed om mensen naar de site te trekken (de link is immers aan te klikken).

Ten tweede mis ik de keywords waarop je wilt dat dit filmpje hoog in Google kan komen.

Ten derde maakt Prodisplay geen gebruik van backlinks om de filmpjes overal in de zoekresultaten hoog in Google te komen.

 

Mocht je het hele filmpje willen bekijken, klik dan op mijn profiellink hieronder en ga dan naar mijn blog op mijn site.

 

Ik hoop dat je er weer veel aan hebt. Ik heb intussen al vele bemoedigende berichten van lezers gehad, die hun rankings nu al zien verbeteren door de tips en tricks die ik hier aan jullie probeer door te geven.

Het is natuurlijk altijd leuk als je hier jouw reactie achter laat of mij een waardering geeft of misschien nog beter, als je een bericht op mijn blogpost achter laat. Ik waardeer dat zeer.

 

Doe er jouw voordeel mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.