• 0

Emigreren en salaris laten overmaken naar NL'se eenmanszaak..

Beste allemaal,

 

Ik en mijn vriend gaan hoogstwaarschijnlijk emigreren naar India. Mijn vraag is of het handig is om een onderneming te starten in NL en dan mijn verdiende salaris in India over te laten maken naar de onderneming in NL. Dus factureren vanuit NL.Ik ga PR werkzaamheden verrichten.

 

Mijn vriend heeft nog geen baan gevonden in India, maar wel samen met mij wilt vertrekken.

Met het hebben van een onderneming in NL kan hij dan ook makkelijker een business visum krijgen. Zou hij bijvoorbeeld kunnen werken als mijn stagiar?

 

Kan je een business visum krijgen als je geen inkomen ontvangt vanuit het buitenland? Of zal ik als eigenaresse alleen kunnen zorgen voor inkomsten binnen de eenmanszaak?

 

Ook ligt de belasting in India vrij hoog (30% inkomensbelasting).

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Bij voorbaat dank

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mooie plannen, en spannend ook!

 

Ik heb geen ervaring met India, maar fiscaal zitten er aan jouw voorgestelde constructie (Nederlandse eenmanszaak) nog wel wat haken en ogen. Zoek maar eens op het forum naar een kreet als vaste inrichting. Er kan heel veel, maar het is wel echt maatwerk. Ik adviseer je dus om op zoek te gaan naar een goede fiscalist die je hierin kan begeleiden!

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is of het handig is om een onderneming te starten in NL en dan mijn verdiende salaris in India over te laten maken naar de onderneming in NL.

 

Ook ligt de belasting in India vrij hoog (30% inkomensbelasting).

 

Dag sianatavilod

 

om met het laatste te beginnen: 30% belasting hoog? Heb je wel in de gaten wat je in NL betaalt?

 

Onderneming in NL aanhouden als niet NL ingezetene en Indiaas inwoner wordt wel wat lastig. Je bent niet in NL, je drijft hier geen onderneming, dus van NL belastingplicht zou in beginsel geen sprake kunnen zijn.

 

En waarom zou je je salaris uit India willen overboeken naar je NL onderneming? Wat wil je daarmee bereiken?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost, lees het bericht van TS nog eens goed, dan weet je waarom TS overweegt om haar onderneming in NL in te schrijven.

 

TS, je gaat hoogstwaarschijnlijk emigreren, maar je weet nog niets over de juridische en fiscale gevolgen. Da's prima, maar de omgekeerde weg bewandelen lijkt me handiger als je alles juridisch en fiscaal zo goed mogelijk wil regelen. En lijkt het je dan niet veel handiger om eerst eens info in te winnen bij de officiële instanties die over zaken gaan als business visa e.d.? Als je er de info van die instanties nog niet uitkomt, dan kan je op HL proberen duidelijkheid te krijgen over specifieke zaken, maar eerst dus zelf je huiswerk doen. Succes ermee!

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle reacties.

 

Ik heb redelijk wat huiswerk verricht, maar deze constructie kwam ineens bij me op. En meer in de zin dat het dan makkelijker zou zijn voor mijn vriend om een visum te krijgen voor langere tijd.

Natuurlijk heb ik liever dat mijn salaris gewoon in India op mijn rekening wordt gestort. Maar het gaat me meer om het visum van mijn vriend. We gaan immers samen dit avontuur aan.

 

Als ik meer info heb vergaard en nog vragen heb, zal ik deze posten. Bedankt allen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je de oplossing al gevonden?

Waarom ga je niet eerst met een toeristen visum naar India toe om te proberen je zaakjes van de grond te krijgen? Je kunt dan 6 maanden blijven en voor verlenging zou je eventueel naar Nepal of Sri Lanka kunnen. Voor een business visum moet je een inkomen in Nederland hebben (dit moet je ook aantonen bij aanvraag). Als je inkomen uit India komt, dan moet je een working permit aanvragen, waar ze nog veel moeilijker over doen. En je vriend zal hetzelfde aan moeten kunnen tonen.

De Indiase ambassade is ook nog eens heel slecht in informatie verstrekken en heel moeilijk in het verstrekken van visa. Meestal moet je 3-4 keer terug.

Misschien kun je je vraag in linkedin posten, daar is een groep 'nederlanders in India', wellicht heeft iemand advies. Ik heb zelf een bedrijf en India en ben er twee keer een jaar geweest. als ik je kan helpen, stuur maar een emailtje h.messer@bridge-outsourcing.nl

Offshore & Nearshore outsourcing;

- web development - software development

- open source oplossingen - dedicated teams

 

http://www.bridge-outsourcing.nl

 

http://linkedin.com/in/hugomesser

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.