• 0

Informatie over TAR-fondsen?

Beste Higherlevelaars,

 

Heb een vraag betreffende TAR fondsen. De ondernemerskrediet desk heeft me op deze fondsen gewezen, zit namelijk met het volgende probleem:

 

Heb een investering nodig van EUR 95000.-- voor het starten van een kinderdagverblijf, heb aan eigen geld EUR 9500.--

de banken vinden mijn plan allemaal goed, ook de financiele prognose waarin een groei van het bedrijf is meegenomen klopt helemaal, heb dit door een accountant laten narekenen en ook de banken zijn het ermee eens dat dit gewoon goed is. Het enige wat ik telkens te horen krijg van de banken is dat mijn eigen vermogen gewoon te laag is om een financiering te kunnen leveren, ook met een borgstelling. Ik ben een alleenstaande moeder en ben echt niet van plan een risico aan te gaan wat mij in gevaar kan brengen, heb wel een kind om voor te zorgen. Verder is er zelfs door de wethouder aangegeven dat er meer kinderopvang moet komen in het gebied waar ik het bedrijf wil gaan vestigen

 

Zit op dit moment in de WW (voor de banken ook een vies word) en was al bezig met het bedijf op te starten voor mijn ontslag. Kreeg van het UWV te horen dat ik het anders maar naar beneden moest schroeven om dan voor EUR 60000.-- een starterskrediet aan te vragen. Ik heb ook uitgelegd dat ik het niet naar beneden kan schroeven omdat ik dan ten eerste moet bezuiningen op de m2 wat mijn groei in de weg staat en moet gaan bezuinigen op andere dingen wat ik totaal niet wil omdat dit de kwaliteit van het kinderdagverblijf niet ten goede komt.

 

Ok maar goed, ben toen dus gewezen op de TAR-fondsen. Nu wilde ik eigenlijk weten waar ik hier verder iets over kan vinden, kan wel genoeg vinden over de Tante Agaath regeling op zich, maar niets over de fondsen die hiervoor beschikbaar zouden zijn. Iemand enig idee?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn er geen anti-kraak mogelijkheden bij jouw in de buurt ? Deze kunnen de eerste maanden een aanzienlijk financieel voordeel opleveren in tegenstelling tot de lening die je nu nodig hebt. Het is raadzaam wanneer je een aantal maanden anti-kraak gaat zitten met je onderneming goed onderzoek te doen naar het pand wat je krijgt aangeboden. Vaak kun je uit gemeentelijke publicaties halen wat de bestemming voor het pand is en daarbij kan je een inschatting maken hoe lang je dit kunt huren. Succes!

 

Schrijf ook diverse zakelijke makelaars aan, zij kunnen in hun netwerk ook weer vragen naar het ideale pand wat je zoekt met de nodige budget eisen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.