• 0

maandelijks nieuwe producten maar lange levertijd

hoe pak ik dit het beste aan.

 

wat feiten:

* principaal maakt elke maand ong 10 nieuwe producten. (tassen/portemonnees)

* de oude mallen worden dan niet meer gebruikt.

* per zee duurt het 28 dagen ( luchtvracht is te duur voor dit laaggeprijsde product)

 

stel; ik ga volgende week naar een klant(winkelier) en wil hem 50 ( 10 x5) producten verkopen. Moet ik dan eerst een eigen voorraad hebben en van daaruit leveren? of bestel ik pas als mijn klant besteld? die krijgt zijn bestelling echter pas een maand later. is dat acceptabel? ook voor kleine winkeliers?

 

probleem hier is: de principaal wil eigenlijk alleen per kuub verzenden. maar luchtvracht voor een beginnende kleine zending is te duur. een kuub betekend echt ruim 600 producten. en dat terwijl ik aan het begin sta en er elke maand weer nieuwe producten zijn..

 

als ik half februari de februari collectie bestel dan is het hier pas half/eind maart.

tegen die tijd is de principaal al bezig met de productie van maart en word er geen productie van februari meer gedaan.

met andere woorden: wat ik in Nl heb is alles wat er van die maand is.

 

op zich zou dit wel kunnen denk ik omdat het hiermee een snel wisselend en gelimiteerd item wordt dat ook de trend blijft volgen.

maar , zodra de winkelier het binnenkrijgt schuif ik hem alweer de foto's van de volgende maand onder de neus. want ik moet half maart bestellen om dan weer half april de maand bestelling binnen te hebben.

 

hoe pak je zoiets nou het beste aan?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.