• 0

Kosten jaarrekening en aangifte IB

Goedenavond,

Ik ben van plan om per 1 juli a.s. een eigen drogist te starten d.m.v. overname van een bestaande drogist. Nu vraag ik me af wat de gemiddelde/indicatie kosten zijn voor een administratiekantoor voor de jaarlijks samen te stellen jaarrekening en de aangiften inkomstenbelasting van mij en mijn partner. Het betreft een eenmanszaak. De financiële administratie en salarisadministratie (5 pers.leden) incl. BTW- en loonaangiften zullen wij zelf gaan doen (partner doet boekhouding). Wij hebben een offerte ontvangen van een middelgroot accountantskantoor, maar zo’n bedrag hadden wij toch niet in gedachten.

Iemand die een indicatie kan geven? Wij hebben wel een begroting, maar deze is op basis van het voeren van de gehele administratie incl. de kwartaalaangiften BTW en loonaangiften.

Alvast bedankt.

Groet

Marvy

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Dag Marvy

Dat kan alle kanten op gaan. Leidend is wel dat je veel zelf doet en weinig uitbesteed. Dan kan een kantoor voor soms 1.000 en soms 3.000 alles regelen. Zorg gewoon dat je een adviseur neemt die past bij jouw behoefte aan kennis.

Waarom een middelgroot accountantskantoor als je ook goed af zult zijn bij een regionaal kantoor. Hoe groter de organisatie, hoe meer je betaalt voor kennis die je niet benut.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

...salarisadministratie (5 pers.leden) incl. BTW- en loonaangiften zullen wij zelf gaan doen (partner doet boekhouding).

Ik wil jullie zeker niet ontmoedigen, maar weet ‘de partner’ wel wat het inhoudt om elke maand elektronisch voor 5 werknemers een loonaangifte te doen?

Daar heb je toch een loon(administratie)programma voor nodig (als je niet handmatig bergen werk wil verzetten elke maand!) en daar heb je dan weer de nodige kennis (van zowel loonzaken als het programma zelf) voor nodig om te kunnen bedienen.

Lijkt mij niet eenvoudig voor een niet-professional.

• 0

Bedankt voor het advies Peter. Wij zijn hierdoor niet ontmoedigd. Misschien om nog even aanvullend te vermelden, dat mijn partner administrateur is en 15 jaar ervaring heeft met het verrichten van de salarisadministratie. Wij zullen de salarisadministratie en loonaangiften uiteraard doen met een salarisprogramma. 12 maanden * 5 personeelsleden à ca. 20 per loonberekening per maand, is het snel verdiend om dit zelf te doen.

Naar onze mening zijn wij in staat om de "dagelijkse" administratie zelf te voeren. Alleen de jaarrekening en aangifte IB willen wij dan wel door een professional laten doen. De administratie wordt door ons (zo goed als) kant en klaar aangeleverd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar