• 0

Post Ex huurder bedrijfspand

Hallo Lezers,

Ik had een bedrijfspand verhuurd met 5 jarig huurcontract verhuurd(er wasgeen geld voor een bankgarantie) aan een ondernemer na 1,5 jaar heb ik in overleg met hun het contract beeindigt en zijn ze 2 maanden later met 2 maanden huur achterstand vertrokken en hebben ze de sleutels per post opgestuurd,en ze hebben zich gelijk bij de kvk laten uitschrijven.

En ze zijn nu ook persoonlijk in de schuldsanering(aangemeld)

Nu het probleem, ze hadden hun post ook niet gewijzigd en waar een afzender op zat heb ik een klein sleufje in gemaakt en een briefje in gedaan met hun prive gegevens en er een sticker op geplakt retour afzender.

Waar geen afzender op stond heb ik open gemaakt en in een andere envelop gedaan met porto en een briefje erbij en retour afzender.

Nu heb ik van hun een aangetekende brief gehad dat ik hun post niet had mogen openen en ik het binnen 5 dagen moet opsturen? En dreigen dat er een jaar gevangnisstraf van een jaar op staat en een geldboete van de derde catogorie?

Hoe hier mee om te gaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoe je hier mee om moet gaan? Gewoon rustig gaan slapen ;D

 

Artikel 201 | Sr, Boek 2, Titel 8

Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

 

Het briefgeheim, waar ze naar verwijzen, heeft betrekking op het transport naar een bestemming. Hun voormalige winkeladres is de bestemming, en vanaf het moment dat de brieven daar zijn aangekomen heb jij de vrijheid om er mee te doen en te laten wat je wilt. Je had ze dus niet eens hoeven doorsturen en ik zou als ik hun was heel zijn - zeker als je nagaat hoe ze met jou zijn omgegaan. Helemaal niet nodig dat ze deze toon aan slaan.

Als ze het netjes geregeld hadden dan hadden ze d.m.v. een verhuisbericht ervoor moeten zorgen dat de stukken niet meer op jouw adres aan komen.

 

Welterusten ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.