• 0

Opzoek naar soort kunststof

Voor een opdracht ben ik op zoek naar een bepaald soort kunststof. Ik kan me herinneren dat de flippo's die in het verleden bij zakken chips weggegeven werden van deze kunststof gemaakt zijn.

Het lijkt op een soort geperst schuim (geen geschuimd PVC) en is heel licht in gewicht maar toch redelijk sterk.

 

Ik heb veel gegoogeld maar er zijn zoveel soorten kunststof dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Weet iemand welke kunststof ik bedoel?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voor een opdracht ben ik op zoek naar een bepaald soort kunststof. Ik kan me herinneren dat de flippo's die in het verleden bij zakken chips weggegeven werden van deze kunststof gemaakt zijn.

Het lijkt op een soort geperst schuim (geen geschuimd PVC) en is heel licht in gewicht maar toch redelijk sterk.

 

Ik heb veel gegoogeld maar er zijn zoveel soorten kunststof dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Weet iemand welke kunststof ik bedoel?

 

9 van de 10 keer is iets wat goedkoop moet zijn maar toch enige sterkte gemaakt van PP. Poly Propyleen

Indien het heel licht moet zijnkun je PS, Poly Styreen gebruiken wat weer in verschillende hardheden te maken is.

Meestal wordt PS aan 2 kanten als een soort pannekoek van een laag papier of plastic voorzien zodat je deze kan bedrukken, Displays worden hier ook van gemaakt en is bijna allemaal Styreen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben intussen aan het experimenteren met het bewerken van polystyreen platen.

De volgende stap is het bedrukken van de platen.

Bestaan er (consumenten)printers waarmee je op polystyreen platen van 1mm dik kan printen.

Een laserprinter zal niet gaan omdat de temperatuur in de printer te hoog wordt. Misschien dat een inkjet printer het kan maar deze moet dan een rechte doorvoer hebben en de inkt moet ook goed hechten en watervast zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zo geen oplossing, maar misschien nuttig om de minimale karakter hoogte te geven/vragen en de resolutie ( dot-grootte?).

Is een (bar)code ook mogelijk i.p.v. tekst?

Of komen er uit-snij-lijnen op voor verdere verdeling? Puzzle stukjes ??? ;)?

Link naar reactie
  • 0

Als Design Engineer zou je dit langs andere kanalen moeten kunnen oplossen. Mijn eerste gedachte hierbij: Standard

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Moet polystyreen (PS) of polycarbonaat (PC) zijn geweest. Denk daarbij ook aan de vereiste FDA goedkeur voor als mensen het in hun mond kunnen stoppen. Als consumentenprinter kun je iedere printer nemen die CD's bedrukt. Die zijn overigens ook van PC en hebben een inkjet bedrukbare coating.

Communicatie verbeteren en geld+tijd besparen? Doe eens Desktop Video Vergaderen!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet hier wel het een en ander vanaf;

 

Voornaamlijk omdat wij veel displays maken die dan van styreen gemaakt zijn, zogenaamde POP displays. Hierbij zijn er verschillende mogelijkheden maar over het algemeen worden van slechts 3 mogelijkheden gebruik gemaakt:

 

1 Inkjet printen van kleuren/afbeeldingen etc etc op plaatgrootte

2 Zeefdrukken direkt op de plaat

3 Afdrukken van stickers die hierna op de plaat geplakt worden.

 

Mooiste resultaat is een sticker omdat de kleurechtheid, helderheid en finish het mooste is maar dit is ook direkt de duurste optie.

 

Hiernaast is Styreen in verschillende kwaliteiten verkrijgbaar. van zacht tot hard. Hard kun je printen en hierna lamineren voor mooiste afwerking na bedrukken. Indien de zachte Styreen gekozen wordt is deze meestal te zwak om echte displays van te maken maar met een sticker is het vaak wel voldoende sterk omdat de sticker of laminering sterkte geeft.

 

Als het om enkele stuks gaat en prijs ondergeschikt aan kwaliteit zou ik altijd voor bedrukken sticker kiezen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.