• 0

zelfstandig ondernemer TNT

Wie heeft er ervaring als zelfstandig ondernemer voor TNT met post distributie?

Je moet hiervoor zelf een witt bestelauto aanschaffen, jezelf tegen van alles verzekeren en ontvangt daarvoor 22 euro bruto per uur. Hoeveel moet ik hiervan aftrekken voor belasting en sociale lasten? Kan je hiervan (over)leven bij een werkweek van 40 uur?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Bert,

 

Ik adviseer je hier niet aan te beginnen. Dit tarief is echt te laag. Je kunt veel beter voor lokale koeriers gaan werken en spoedritjes van A naar B doen. Of natuurlijk eigen klanten gaan werven maar dan moet je wel de ambitie hebben om te groeien. Als eenpitter is het moelijk om meerdere klanten te bedienen. Wanneer je rijdt voor meerdere koeriersdiensten als ZZP-er (charter) dan kan je ook gewoon een keer "nee" zeggen wanneer je niet kunt of wilt.

 

Succes!

 

P.S. Ook wanneer je niet voor TNT rijdt dan dien je je goed te verzekeren voor allerlei zaken. Denk ook aan terugkeuring van je auto naar 500 kg laadvermogen of het behalen van je NIWO vergunning.

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er ervaring als zelfstandig ondernemer voor TNT met post distributie?

Je moet hiervoor zelf een witt bestelauto aanschaffen, jezelf tegen van alles verzekeren en ontvangt daarvoor 22 euro bruto per uur. Hoeveel moet ik hiervan aftrekken voor belasting en sociale lasten? Kan je hiervan (over)leven bij een werkweek van 40 uur?

 

De vraag stellen is hem eigenlijk al beantwoorden :)

46 weken * 40 uur * 22 = 40.480 euro omzet op jaarbasis, oftewel grofweg 3100 euro per maand plus 1 x vakantiegeld.

 

Daar gaat vanaf (vast niet uitputtend):

- je vaste autokosten (afschrijving, verzekering, wegenbelasting)

- je variabele autokosten (brandstof, onderhoud & reparatie)

- bedrijfskosten (telefoon, boekhouders, KvK e.d.)

- bedrijfsverzekeringen;

- pensioenreservering.

- inkomstenbelasting;

 

En wat overblijft is je netto inkomen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet van een locale tnt zelfstandige dat hij van smorgens 10 uur tot savonds 20.30 a 21.00 rijd elke dag om een beetje een normaal loon over te houden.

 

Denk dat je dit voor ogen moet houden, een geldbedrag reserveren voor slechte tijden, zit er dan niet meer, evenals dat het je aan tijd gaat ontbreken voor een studie om ooit iets anders te gaan doen.

 

Er zal niet zoveel overblijven per uur, uitgaande van 22 euro bruto.

 

Link naar reactie
  • 0

De berekening van Rick is prima. Dat geeft je houvast: lukt het wel of niet om er van te leven? Verzekering is in deze business een start-voorwaarde: je krijgt met schade- en dervingclaims te maken!!

Ik zie in mijn wijk sinds kort een charter van TNT rijden: oude, afgetrapte, roestige Transit, TNT-bordje voor de voorruit gemieterd... Sneu! Wil je dit? Lokaal/regionaal is er met veel service meer geld en plezier te verdienen.

 

www.bizzionair.nl

Link naar reactie
  • 0

hou er inderdaad rekening mee dat TNT alle schades en vermissingen bij jou claimed.

 

Klant verzend pakket maar pakket komt niet aan bij geadresseerde:

klant van TNT krijgt brief dat ze pakket helaas kwijt zijn maar dat omdat het niet verzekerd was ze geen schade vergoed krijgen.

Zelfstandig chauffeur krijgt echter wel rekening voor vermiste zending.

 

Wat ik begrepen heb is TNT zeer schade claimerig bij zijn zelfstandig chauffeurs, voor minste of geringste heb je al een claim/factuur van TNT.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.