• 0

Wat vinden jullie van: SelectYourNews

Omschrijving van je concept:

SelectYourNews

 

Duidelijke website waarop snel en overzichtelijk het laatste nieuws beschikbaar is gespecificeerd voor de gebruiker. Het idee is ontstaan uit de irritatie dat ik om al mijn zakelijk nieuws te krijgen meerdere websites af moest gaan. Dit kostte mij te veel tijd. Met SelectYourNews (SYN) kan ik voor mijzelf de nieuwssites selecteren die ik wil volgen en zie ik gelijk wat de nieuwe artikelen zijn. Mijn werkpc liet mij geen RSS reader oid installeren. En de toen bekende RSS readers gaven mij een te hoog Outlookgevoel.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Plan uitgedacht en geschreven, website 1.0 laten ontwikkelen en uitgebreid getest. Dit is de eerste versie van SelectYourNews. Eind april start ik fase 2 van de ontwikkeling waarbij ik alle opmerkingen, aanbevelingen en suggesties wil verwerken om de site optimaal te krijgen.

 

Een grotere koppeling met Facebook en Linkedin staat o.a. op de agenda ;D

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De functionaliteit van RSS zo vormgegeven dat deze gebruikt wordt door het 'grote publiek'

Gebruikers de mogelijkheid bieden via een overzichtelijke pagina het nieuws te volgen zonder een te uitgebreide bureaublad achtige websitefunctie met 10.000 nieuwsbronnen en andere informatie waardoor men door de bomen het bos niet meer zien.

 

Snel en simpel is de doelstelling.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

SYN is in feite een webbased RSS reader. Het unieke aan SYN:

 

1. De achterliggende database met (nu) +3500 nieuwsfeeds met bijbehorend logo. Zo hoeven gebruikers niet onnodig RSS feeds te copy / pasten in hun rss reader.

 

2. SYN werkt dan wel o.b.v. RSS, maar de ‘gewone’ gebruiker maakt geen gebruik van RSS. (zie ook mijn blog artikel over RSS gebruik in Nederland). De RSS-technologie wordt met SYN verpakt in een overzichtelijke nieuwsreader waardoor de gebruiker de uiteindelijk bedoelde functie van RSS gemakkelijk kan gebruiken door te zoeken op de naam van de nieuwsbron ipv de RSS-url.

 

3. De nieuwsbronnen worden gescheiden weergegeven en niet in een Outlook-achtig venster om een overzichtelijker beeld te geven.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Gebruikerservaring

Onduidelijkheden over de functionaliteit.

Suggesties voor verbeteringen

Tips voor het aantrekken van extra bezoekers / gebruikers

Alles wat verder relevant is en ik niet aan gedacht heb.

 

 

PS. Ik heb de website al door de W3C-site gehaald en ja er komen een aantal meldingen uit voort. Hierover hoeft dus geen feedback te worden gegevens, daar wordt al aan gewerkt :)

 

 

 

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is je verdien model? Dat is mij niet duidelijk.

 

Via twitter kan je heel eenvoudig precies het nieuws selecteren wat jij wilt lezen, door de verschillende kranten op twitter te volgen. Dmv. applicaties kan je dan weer selecteren of verfijnen op soort nieuws of kan er een samenvatting gemaakt worden van bijvoorbeeld de afgelopen dag. Ook voor mobieltjes zijn al heel veel apps beschikbaar die nieuws verzamelen, sorteren, filteren etc.

Waarin is jouw concept beter dan die apps?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Chris,

 

Ik ben nog geen seconde op je site of ik krijg al een pop-up om mijn profiel te wijzigen? Ik wil graag eerst even bekijken wat je voor me kunt betekenen (dat heb ik immers nog niet kunnen lezen) en of ik dat wel wil ...

 

Wie is je doelgroep? Ik vind je taalgebruik nu erg gericht op de ervaren internet-gebruiker (webbased RSS viewer, database, nieuwsfeeds, url, profiel, Atom 1.0) die zoals Wouter aangeeft wellicht al andere kanalen heeft gevonden om dit doel te bereiken. Kijk eens of je je niet iets minder kunt presenteren vanuit de techniek en meer vanuit de toegevoegde waarde voor de gemiddelde "nieuwslezer".

 

Engelse teksten op een Nederlandse website zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden.

 

En die stuiterende ballen leiden wel erg af ...

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee!

 

Maar het design is gewoon niet goed.

 

Het is niet aangenaam om de headlines te scannen. De blokjes zijn te smal, het lettertype is klein en heeft te weinig contrast.

 

Voor nieuws is datum en tijd cruciaal, dit mis ik nu.

 

Ook wil ik zelf de volgorde kunnen bepalen. En meer dan 8 blokjes kunnen hebben.

 

Usability is voor zo'n site het belangrijkste wat er is.

 

 

Wat ik fijn zou vinden, is een manier om een RSS samen te stellen, die ik dan bijvoorbeeld binnen iGoogle kan inlezen.

 

Misschien is het ook leuk om nieuws tweets te tonen?

Link naar reactie
  • 0

@WouterMijn verdienmodel zit in 3 zaken

- advertentiebanners (beperkt verdienmogelijk). Die ballenadvertentie komt via het advertentiebureau dat voor mij de advertenties regelt. Die advertentie ga ik weigeren, want die is inderdaad irritant

- verhuur van 1 of 2 van de nieuwsvelden zodat kranten/blogs/tijdschriften hun nieuwsfeed door de aandacht kunnen brengen bij gebruikers.

- toegang tot de achterliggende rss-database door andere commerciele partijen.

 

Het verdienmodel had ik niet genoemd omdat ik nu juist de gebruikservaring aan het testen ben :)

 

Betreffende het unieke de SYN app: Het overzichtelijk tonen van de nieuwsartikelen per nieuwsbron is voor mij een plus. De nieuwsapplicaties die ik hiervoor gebruikte hadden allemaal een outlookachtige lay-out (al dan niet met filter en 'verplaats naar map x"-mogelijkheid) waardoor er al snel een grote informatiestroom ontstond ipv een overzicht van nieuwe artikelen uit duidelijke bronnen (logo's) die ik wil zien.

 

Het gemakkelijk selecteren van nieuwsbronnen is volgens mij ook een grote plus van de app.

 

Overigs staat een mobiele versie ook op het programma maar dat soort zaken ga ik pas ontwikkelen als het concept goed werkt. Ik heb niks aan een mobiele versie van een slecht werkend concept :)

 

@ikkrijg

Je kan je twitteraccount in een nieuwsscherm laten verschijnen. Gebruikt de aanpasfunctie :)

Het toevoegen van extra nieuwsschermen is uitbreidingsmogelijkheid voor fase 2.

De leesbaar neem ik mee. Daar hoorde ik al meer mensen over. Wel probeer ik de site binnen een bepaalde schermgrootte te houden. Scrollen wil ik eigenlijk voorkomen :)

En de mogelijkheid om de nieuwsschermen te verplaatsen is iets waar mijn ontwikkelaar nu mee bezig is. Uiteraard is de mogelijkheid om de nieuwsbronnen te wijzigen al werkzaam. Dat kan dus altijd :)

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel niet zozeer mijn eigen twitter account.

 

Je kunt tweets van bepaalde afzenders en/of met bepaalde hashtags uitlezen en die tonen. Breaking news verspreidt zich veel sneller over twitter dan via websites.

 

 

Neem ik mee voor fase 2. Thanks voor de suggestie. Juist het snel op de hoogte zijn van breaking news is iets wat ik de gebruiker wil bieden :)

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
  • 0

@John

 

Ik had (inderdaad, lang leven de PM ;D ) niet gereageerd op je reactie.

 

Betreffende de pop-up: een pluspunt van SYN zie ik in de samengestelde profielen met gecategoriseerd nieuws. Dit is een (volgens mij) handige functie van de website. Via de pop-up kunnen gebruikers het juiste profiel selecteren.

 

Bezoekers van een website beslissen binnen 3 seconden wat ze doen; wegklikken of verder gaan. Als de pop-up dus irritant is dan moet deze weg. De profielfunctie dien ik dan via een andere weg onder de aandacht te brengen :)

Ik houd deze opmerking in gedachte.

 

De ballentjesreclame ga ik verwijderen.

 

De teksten zijn een constante punt van aandacht. Samen met de SEO worden deze in fase 2 herzien. Ik richtte de SEo eerst op alles wat met RSS readers te maken had maar dat was niet zo handig. Minder technisch / Engelse termen en meer op de digibetische gebruiker gericht. :)

 

 

 

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Chris,

 

Wat ik eigenlijk gehoopt had toen ik je link aanklikte was dat ik op een site zou komen waar ik nieuws zou kunnen selecteren op het onderwerp dat mij boeit (bijv; voetbal/psv, mijn favoriete muziekbands, marketing/trends/ondernemen, film etc) en zo de berichten waar ik niets mee heb ook eruit gefilterd kunnen worden. Dat alleen het nieuws mij bereikt wat ik heb 'aangevinkt'.

 

Komen nu niet dezelfde headlines op de verschillende media?

 

Wat ik zo fijn vind van nieuws lezen op bijv nu.nl is het fotomateriaal dat erbij zit. Dit valt op en hierdoor wordt je eerder aangetrokken door nieuws dan zoeken in een berg headlines.

 

Naar mijn mening is er nog genoeg te verbeteren dus! Succes!

Een 100% handgeschilderd schilderij van uw favoriete foto! www.paintmyphoto.nl - www.twitter.com/paintmyphoto

Link naar reactie
  • 0

Goed idee!

 

Een vriend van mij heeft www.22tracks.com bedacht en prachtig uitgewerkt. Ik zie voor jou een soort van variant hierin waarmee je wel succesvol kan worden

 

Maak dit eens wat spannender dan het nu is!

 

Hoe? Ontwikkel een Add button achter elk bericht. Hiermee kan ieder account zijn eigen krant snel samenstellen aan de hand van een kop.

 

Koppel dit naar je telefoon en je hebt je eigen landelijke overzichtelijke media magazine.

 

Berichten kan je later lezen of direct en na het te gelezen hebben verwijderen.

 

Ook voor jou wens ik je succes.....mix,praat,brainstorm en knip en plak!

 

Succes!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een serieus bedoelde kick omhoog voor dit topic. Naar aanleiding van de reacties van verschillende HL'ers in dit topic is SelectYourNews aangepast.

 

Wat is er veranderd in de lay-out:

- groter lettertype

- grotere nieuwsvelden

- beter kleurencontract in de nieuwsvelden

- minder banners

 

Nieuwe functies:

- Zoekenwoorden om nieuws te selecteren in een nieuwsveld o.b.v. ingevulde zoekwoorden (tip van Jackie Vettriano, waarvoor dank ;) ).

- Vanuit de zoekwoorden functie kan een eigen RSS feed worden overgenomen om nieuws van bijvoorbeeld "online marktonderzoek" of "Utrecht" in het nieuwsonderdeel van je eigen website worden gezetten. Deze service is uiteraard kostenloos.

- Twitteraars zoals Obama kunnen nu gevolgd worden

- Je eigen Twitteraccount volgen

- Trending topics van twitter

- Facebook nieuws van je eigen tijdlijn

- Trending Links. Deze functies geeft alle links weer vanuit je Facebook en/Twitteraccount in één nieuwsveld. Zo weet je altijd welke zaken er spelen binnen je social network.

 

Tekstueel

Aanzien ik tekstueel niet de sterkste ben heeft een communicatiebureau de website voor mij tekstueel onder de loep genomen, inclusief de metateksten.

 

Pop-up

De pop-up is aangepast om de gebruikers (eenmalig!) welkom te heten en kort een uitleg te geven over de functionaliteit van de website.

 

 

Ik ben benieuwd naar de mening van de HL over de aangepaste versie van SelectYourNews. Zelf ben ik er erg tevreden over, maar suggesties voor verbeteringen blijven welkom.

 

 

(Indien mods liever hebben dat ik een nieuw topic aanmaak is dat geen probleem, maar gezien de goede posts in dit huidige topic leek het voortzetten mij een goed idee ;D )

 

 

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.