• 0

Samenwerking met contentprovider

Beste allemaal,

 

Sinds enige tijd loop ik met een idee voor een product rond wat m.i. een gat in de markt is en wat ik graag zou willen realiseren.

Echter heb ik niets aan eigen vermogen (gezin, huurhuis, benedenmodaal inkomen, enz) en wordt ik daarnaast afhankelijk van contentproviders, zie het maar als een Senseo zonder koffiepads, maar dan in een hele andere orde. ;)

 

Mijn idee was om eens te gaan praten met een mogelijke contentprovider, een groot internationaal bedrijf wat, ontdanks dat mijn product volledig nieuw is, er grote affiniteit mee heeft en ook een van de aangewezen partijen is voor het aanleveren van content.

 

Mijn grote vraag is echter, hoe regel ik zoiets?

Ik kan natuurlijk prima contact opnemen en proberen een afspraak te maken, maar hoe bescherm ik mijn idee?

Hoe vaak hoor je geen spookverhalen van mensen die met hun idee naar een partij stappen waar ze afhankelijk van zijn, worden afgewezen en een paar jaar later ineens "hun" product op de markt zien verschijnen?

 

Ik heb al wat rondgezocht en gevonden over o.a. geheimhoudingsverklaringen, maar die lijken me niet ideaal, daar de persoon in kwestie ook met de rest van het bedrijf wat hij vertegenwoordigd zal moeten overleggen hierover.

En wat is de waarde van een dergelijke verklaring?

 

Ik wil hier wel aan toevoegen dat er meerdere partijen zijn die content kunnen aanbieden, maar deze is vanuit de Nederlandse markt erg bekend en toegankelijk.

 

Ps. Ik ben nieuw hier :) mijn excuses mocht ik iets op de verkeerde plaats hebben geplaatst.

Als er onduidelijkheden zijn, vraag maar raak!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou een geheimhoudingsverklaring niet ideaal zijn volgens jou?

Dan zou die verklaring voor het hele bedrijf moeten gelden (en dus de persoon waar ik mee spreek moeten tekenen namens het bedrijf)?

Maar dat weerhoud ze er nog niet van om een trucje zoals ik in m'n TS beschrijf uit te voeren, mochten ze dat willen proberen.

 

Kijk perfect zou zijn als ik er een patent op zou hebben, maar dat is veel te duur.

 

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 0

 

Dan zou die verklaring voor het hele bedrijf moeten gelden (en dus de persoon waar ik mee spreek moeten tekenen namens het bedrijf)?

 

Ja, dus? Dat is toch geen probleem? Zoek even op NDA

 

groet

Joost

Ahja duidelijk, die heb ik er zelf ook genoeg moeten tekenen (facepalm). >;(

 

Bedankt voor de info :) ik kan weer even vooruit!

 

Mocht iemand nog tips, op of aanmerkingen hebben, dan zijn die altijd welkom!

Link naar reactie
  • 0

We zijn content provider: icecat.biz.

Normaliter heeft een geheimhoudingsverklaring niet zoveel waarde, want de kans dat het idee volstrekt origineel is is gering.

Een idee is ook niet beschermd, de uitwerking valt wel onder IPR/copyright wetgeving.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.