• 0

Webwinkel babykleding, plannen, branding en nog veel meer

Hai allemaal,

 

Ik ben bezig om een webwinkel op te richten met babykleding. Deze wil ik laten maken in het buitenland.

Op dit moment ben ik in onderhandeling met 3 bedrijven verspreid over de hele wereld.

Hun prijzen verschillen verschrikkelijk, dus ik wacht de samples af..

 

Het ondernemingsplan ben ik aan het schrijven. De naam/incl logo is af, wat voorbarig misschien, maar

gewoon omdat ik het leuk vind hier vast mee bezig te zijn.

 

Mijn vriend bouwt mijn website, dus dat scheelt me heel veel.

 

Nu ben ik bezig met mijn merk. Hoe wil ik gezien worden, branding en swot analyse. Vreselijk lastig om dit te

verwoorden. Wel kan ik aangeven waarin ik me wil onderscheiden van webwinkels die babykleding aanbieden.

Wat me opvalt is dat webwinkels met babykleding of merkkleding verkopen (dit zijn de beter werkende sites) of dat

het vaak webwinkels zijn die nogal amateuristisch gebouwd zijn zonder google vriendelijke inhoud.

 

Belangrijke kernpunten voor mijn site zullen zijn; een goedwerkende duidelijke website. Strak vormgegeven met een duidelijk bestelproces en meerdere betalingsmogelijkheden. Een goeie en betrouwbare service en dienstverlening. Snel reageren op mailtjes en bestellingen. Mooie en luxe verpakkingsmogelijkheden.

Daarnaast zijn mijn producten goed voor mens en milieu. Het is zacht, vriendelijk en met liefde gemaakt. Hierin ligt natuurlijk ook een onderscheidend vermogen.

 

Ben ik nu dan op de goede weg wat betreft mijn branding?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb nog enkele vragen :

 

Als ik het goed begrijp wil je dus een eigen merk starten en verkopen.

Om dat in het buitenland te laten produceren etc.. zal je toch al een mooi startkapitaal moeten hebben. Of niet?

 

Wil je het enkel en alleen via jouw eigen website verkopen of zoek je partners?

En wil je dat partners dan bij jou een voorraad aankopen op eigen risico of ga je zelf volledig voor de stock instaan (grotere winstmarge maar ook risico)?

 

Wat betreft luxe verpakkingen. Heb je hier ook al leveranciers voor?

 

Zelf hebben we maar één leverancier gevonden die ons meer kon aanbieden dan standaard verzenddozen.

Vooral verzendzakken bleek een onmogelijke zaak (standaardbestelling). Helaas slechts één die ons groen,blauwe, etc... verzendzakken standaard kon leveren.

Keken we richting China en U.S. dan was het aanbod er wel. Maar bij de Chinese aanbieders kregen we geen enkele garantie qua milieuvriendelijkheid en vooral .... kindvriendelijkheid (gebruikte stoffen voor vervaardiging)

 

Link naar reactie
  • 0

Wie is je doelgroep? Richt je je op een specifieke subgroep of verwacht je dat jouw merk alle ouders zal aanspreken? Wat zoekt deze doelgroep? Waarin ben jij beter/aantrekkelijker dan andere babykledingmerken, oftewel hoe onderscheid je je en hoe kun je dit onderscheidend vermogen vasthouden?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog enkele vragen :

 

Als ik het goed begrijp wil je dus een eigen merk starten en verkopen.

Om dat in het buitenland te laten produceren etc.. zal je toch al een mooi startkapitaal moeten hebben. Of niet?

 

Wil je het enkel en alleen via jouw eigen website verkopen of zoek je partners?

En wil je dat partners dan bij jou een voorraad aankopen op eigen risico of ga je zelf volledig voor de stock instaan (grotere winstmarge maar ook risico)?

 

Wat betreft luxe verpakkingen. Heb je hier ook al leveranciers voor?

 

Zelf hebben we maar één leverancier gevonden die ons meer kon aanbieden dan standaard verzenddozen.

Vooral verzendzakken bleek een onmogelijke zaak (standaardbestelling). Helaas slechts één die ons groen,blauwe, etc... verzendzakken standaard kon leveren.

Keken we richting China en U.S. dan was het aanbod er wel. Maar bij de Chinese aanbieders kregen we geen enkele garantie qua milieuvriendelijkheid en vooral .... kindvriendelijkheid (gebruikte stoffen voor vervaardiging)

 

[/quote

 

 

Hai,

 

Sorry voor mijn late reactie. Ik had ingesteld bij een reactie een mailtje te ontvangen, maar dit is niet goed gegaan.

 

Ik laat het inderdaad in het buitenland produceren. Ja ik heb een startkapitaal nodig. Ik heb nu een aantal leveranciers gevonden die mij willen leveren voor een lager aantal producten. Uiteraard is dan de inkoopprijs hoger. Omdat ik nog niet weet of mijn producten gaan aanslaan kies ik hier toch voor om niet met een onverkochte voorraad te blijven zitten.

 

Het startkapitaal heb ik overigens. De website wordt door mijn vriend ontwikkeld, dus dit scheelt me in kosten.

 

In principe start ik alleen vanuit mijn eigen webwinkel. Als het loopt dan kan ik eventueel naar partners kijken, maar op dit moment denk ik dat er weinig winkels zijn die een nieuw product zomaar zullen opnemen.

 

Ja ik heb wel een paar leveranciers gevonden die luxe verpakkingen leveren (duurdere doosjes) die ik als "kadoservice" zou kunnen gebruiken. Voor de gewone verzending heb ik behalve gekleurde verzendzakken nog niets gevonden.

China zou voor mij inderdaad geen optie zijn. Als ik duurzame producten wil leveren is het krom om wel "giftige" verzendmaterialen te gebruiken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wie is je doelgroep? Richt je je op een specifieke subgroep of verwacht je dat jouw merk alle ouders zal aanspreken? Wat zoekt deze doelgroep? Waarin ben jij beter/aantrekkelijker dan andere babykledingmerken, oftewel hoe onderscheid je je en hoe kun je dit onderscheidend vermogen vasthouden?

 

Bedankt voor je reactie Manon. Ik had geen mailtje ontvangen, vandaar mijn late reactie.

 

Mijn doelgroep is in de eerste plaats heel algemeen; zwangere vrouwen en dan met name de zwangeren van hun eerste kind. Als je zwanger (vooral van een eerste) verdiep je je veel in het zwanger zijn en je aankomende kindje.

 

Maar in prinicipe zal mijn product (zonder al teveel te willen prijsgeven) vooral bij een subgedeelte hiervan bekend zijn. Een uitdaging is om mijn product aan te passen, zodat het bij de gehele groep zwangeren bekend wordt.

 

Deze doelgroep zoekt uiteraard babykleding. En hierin spelen kwaliteit en prijs een grote rol. Nu zal ik duurder zijn dan een H/M of Hema. Dus richt ik me vooral op het benadrukken van de kwaliteit en duurzaamheid. Wat betreft de prijs; ik realiseer me dat grote ketens een lastige concurrent zijn, maar binnen de doelgroep zijn er flink wat moeders die dure merkkleding voor hun baby's kopen.

 

Hoe ik het onderscheidend vermogen wil vasthouden? Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van en vind dat behoorlijk lastig.

Link naar reactie
  • 0

Als je zoveel vragen hebt en je wilt je in een markt storten die niet direct 'klein' is, is het dan niet verstandig om klein te beginnen?

Dan doe je ervaring op, kan je groter groeien in de niche die je vindt en kan je je beter richten op je klanten.

Voorraad inkopen wereldwijd is mooi, maar als je niet eens weet of je klanten kan vinden...

 

Heb je al ervaring in de branche? Nee, dan zou ik die eerst vergaren. En als 'hobby' klein starten.

Ja, dan zou je een aantal vragen al beantwoord hebben voor jezelf, denk ik.

 

Heb je al een ondernemingsplan met in dit geval vooral een financiële planning? Maak alsjeblieft goede schattingen m.b.t. verkopen en wat het kost om nieuwe klanten te trekken. Niemand koopt zomaar van een nieuwe website zonder track record.

 

Of je moet een behoorlijk verkoopkanaal en kapitaal achter je hebben staan, dan waren deze suggesties niet nuttig ;)

http://www.smartketing.nl biedt praktische marketing voor zelfstandige ondernemers, vooral vrouwelijke ondernemers. Elke week een nieuwe tip op mijn blog: http://slimmemarketing.wordpress.com.
Link naar reactie
  • 0

Zo groot is die markt nou ook weer niet. Tenzij je heel Europa gaat bedienen. Volgens mij staat en valt het met een consistent concept dat iets toevoegt aan de bestaande alternatieven. Oilily en LIEF! doen dat ook goed, weliswaar met ups en downs.

 

Heb je voorbeelden in het buitenland waar je je aan kunt spiegelen? Zijn er fora en blogs waarmee je je verwant voelt? Waarom is de eerste baby anders dan de tweede? Weet je of er vraag is naar tweedehands babykleding en wil je daar iets mee doen (vaste inruilprijs)? Ga je als kledingmerk of retailmerk verder?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.