• 0

Digitaal drukken.

Beste HL'ers

 

Ik ben mij een beetje in het verdiepen van het drukken van onze huisstijl. Nu weet ik dat het gewoon drukken doormiddel van offset redelijk prijzig is. Nu is dat niet echt een probleem, maarja, starters blijven starters. Nu heb ik wat informatie opgezocht over digitaaldruk en dat lijkt me een redelijk alternatief, wat kwa kwaliteit redelijk vergelijkbaar is met offset, maar niet de zelfde kosten met zich meebrengt. Zijn er hier nog meer ondernemers aanwezig die dit hebben gedaan en is het aan te raden voor deze methode te kiezen. Of toch gewoon te gaan voor het offsetprinciepe?

 

Alvast bedankt.

 

Christian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Digitaaldrukkken moet je voor kleine oplages gewoon doen. Dan is het zeker vele malen goedkoper dan het 'oude' offset drukken. Zoals jezelf al zegt: de platen hoefen niet meer gemaakt te worden wat veel tijd en materiaalkosten scheelt.

 

Dan de kwaliteit: deze is gewoon geweldig! Ik heb een boek met voorbeeld afbeeldingen gezien bij het Schuttersmagazijn en dit was echt super mooi gedrukt, gewoon 100x foto kwaliteit bij wijze van spreken.

 

Zelf worden mijn visitekaartjes nu ook digitaalgedrukt als het goed is.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Voor je digitaal gaat moet je je vooral eerst in de kwaliteit verdiepen. Het verschil tussen offset en print is goed te zien. Hoe groot het zichtbare verschil is heeft alles te maken met de kwaliteit van de printer, het gebruikte papier en het ontwerp. Bij grote kleurvlakken wordt het verschil tussen beide technieken beter zichtbaar. Het voordeel van digitaal 'drukken' is dat je 1 voorbeeldexemplaar kunt laten produceren en op basis daarvan je beslissing kunt nemen. Nadeel is dat kenners altijd het verschil zullen zien, maar ik weet niet of dat belangrijk voor je is.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat wil je precies laten drukken eigenlijk?

 

Gaat het om briefpapier, enveloppen, visitekaartjes of om allemaal?

 

Voor kleine series is offset onbetaalbaar, maar zodra het om ettelijke honderden prints gaat wordt het best aantrekkelijk. Bij dingen als briefpapier kom je daar - denk ik - best snel aan, zeker als je ze voor al je communicatie (offertes, facturen, etc) gebruikt.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties tot zover.

Het gaat inderdaad om het drukken van de volledige huisstijl met briefpapier, visitekaartjes en enveloppen. Als het kwaliteitsverschil zo aanmerkelijk is, dan kies ik toch voor kwaliteit en betaal ik daar liever wat meer voor.

 

Ik ga nog even bij diverse drukkerijen wat voorbeeldmateriaal aanvragen, en dan neem ik mijn beslissing.

 

Nogmaals bedankt voor de reacties.

 

Christian

Link naar reactie
  • 0

Ik ga nog even bij diverse drukkerijen wat voorbeeldmateriaal aanvragen, en dan neem ik mijn beslissing.

 

Lijkt me een goed plan. In allebei de technieken heb je vakmensen en prutsers.

 

Overigens is het resultaat met name bij digital print nogal afhankelijk van hetgeen je wilt afdrukken. Sommige kleuren zijn domweg 'moeilijk', soms gooit de techniek roet in het eten bij bepaalde patronen etc.

 

Maar zoals aangegeven is het bij print altijd mogelijk even een proefprint te draaien, iets dat ik altijd zou doen alvorens een hele lading materiaal te bestellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.