Jump to content
glennewbank
Verberg

Schatting kosten webwinkel

Ik ben bezig om een ondernemingsplan te schrijven en nu kom ik er niet helemaal uit wat de kosten zijn om een webwinkel te laten maken. Het moet een maatwerk webwinkel worden, die professioneel en goed werkt.

 

Zelf heb ik jammer genoeg geen kennis om deze te maken maar misschien kunnen jullie een schatting geven wat de kosten hiervoor zijn. Zoals ik al aangaf, het moet een professionele webwinkel zijn die snel en juist werkt.

 

Kunnen jullie een schatting geven?

 

Dank alvast!

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Tussen 1.000 en 500.000 euro. Pin me niet vast op de euro precies. ;D

 

Even serieus, met deze info kunnen wij jou niet vertellen wat dat gaat kosten. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt met allerlei leuke opties en mogelijkheden. Als je een prijs wilt die goed klopt dan vraag je best offertes aan bij wat bedrijven die zo'n shop voor jouw kunnen maken. Het kan zijn dat je met jouw eisen voor 5.000 euro al klaar bent, maar wieweet ben je veeleisend (of vooruitstrevend) en kost hij een paar ton..

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ook afhankelijk van het aantal artikelen dat je wilt plaatsen, een webshop kan ook één of twee artikelen verkopen. Dan is het vrij eenvoudig en spreek je over een aanzienlijk lager bedrag dan waar Wouter net over sprak.

 

Meer informatie = beter antwoord ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0

De vraag is wat de definitie van professioneel is.

 

Je geeft aan dat je zelf helaas niet de kennis hebt om deze te maken. Maar voor een echt professionele shop heb je mensen nodig van verschillende disciplines. Ik denk aan een grafisch ontwerper, een frond-end specialist, programmeur, etc. Er zijn weinig mensen die dit allemaal kunnen op een hoog niveau.

 

Wanneer je offertes/prijsindicaties gaat opvragen voor een maatwerk webshop, heb je een document 'functioneel ontwerp' nodig dat de webshop exact omschrijft. Hierin beschrijf je alle pagina's, functionaliteiten, navigatie, etc

 

Wat je ook kunt doen is opzoek gaan naar webshops die goed zijn, en op basis hiervan je document maken. (voor een grotere shop, zou ik zeker naar Magento kijken)

 

Maatwerk zal denk ik eerder beginnen vanaf € 5.000,--. En dan doe je het goedkoop.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Er zijn teveel parameters om zomaar een prijs af te geven of zelfs een indicatie.

Stel dat het compleet maatwerk moet zijn (gebaseerd op standaard webshop programmatuur) dan moet je denken aan minimaal 80 uur werk en dan kom je zoals vorige poster al zei uit bij een startprijs van € 5000,- voor wat je een redelijk simpele opzet zou mogen noemen. Hierbij zal ook nog eens het meeste werk gaan plaatsvinden in het voortraject, iets wat zelf al behoorlijk zou moeten kunnen invullen.

Hierna is het werkelijk wat jouw wensen/eisen zijn, het productpakket e.d. om het allemaal nog gekker te maken.

 

Mocht bovengenoemd bedrag al een struikelblok zijn moet je een stap terugdoen en gaan nadenken over en kijken bij providers van webshops en welke templates zij daarop aanbieden om te zien of er iets is dat in jouw straatje past.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Er zijn teveel parameters om zomaar een prijs af te geven of zelfs een indicatie.

Stel dat het compleet maatwerk moet zijn (gebaseerd op standaard webshop programmatuur) dan moet je denken aan minimaal 80 uur werk en dan kom je zoals vorige poster al zei uit bij een startprijs van € 5000,- voor wat je een redelijk simpele opzet zou mogen noemen. Hierbij zal ook nog eens het meeste werk gaan plaatsvinden in het voortraject, iets wat zelf al behoorlijk zou moeten kunnen invullen.

Hierna is het werkelijk wat jouw wensen/eisen zijn, het productpakket e.d. om het allemaal nog gekker te maken.

 

62,50 euro per uur (5000 euro / 80 uur) voor een 'redelijk simpele opzet'? Dat kan goedkoper :P

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ha glennewbank,

 

Wat voor iets zoek je?

Heb je bepaalde mogelijkheden in je achterhoofd, of een link van bijv. een bestaande webshop die aan jou ideaalbeeld voldoet?

Is er al een design?

Is er al een logo?

Wat is je maximale budget?

Wat wil je als betaalmogelijkheden, en naar welke landen wil je allemaal gaan verzenden?

Moet de shop meertalig zijn of niet?

Mag het een standaardsysteem zijn met aangepast uiterlijk (en dus onherkenbaar) of een van de grond af opgebouwt systeem met specifieke wensen?

Moet het samenwerken met een bestaande website, eventueel in combinatie met klantinformatie of aan de achterkant gekoppelt worden aan bestaande CRM systemen?

 

Dat zijn zomaar wat vragen die grotendeels de prijs, moeilijkheid en tijd bepalen.

 

Ik heb vaker dergelijke projecten uitgevoert als freelance programmeur, maar je start inderdaad al snel rond de 1000 euro als het om een compleet systeem gaat. Afhankelijk van gewenste mogelijkheden kan dat ook rap oplopen.

Link to post
Share on other sites
  • 0

62,50 euro per uur (5000 euro / 80 uur) voor een 'redelijk simpele opzet'? Dat kan goedkoper :P

 

Het kan vele malen goedkoper, maar dan moet je al wel redelijk op je netvlies hebben wat je wilt en evt. met welke software.

De 'redelijke simpele opzet' is iets te banaal uitgedrukt :P

Qua uurtarief denk ik dat het wel redelijk goed is ervan uitgaande dat je meerdere expertises nodig hebt. Je kan overigens ook mensen vinden voor een lager uurtarief, vraag is of je dan bereikt wat je wilt.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

62,50 euro per uur (5000 euro / 80 uur) voor een 'redelijk simpele opzet'? Dat kan goedkoper :P

 

Het kan vele malen goedkoper, maar dan moet je al wel redelijk op je netvlies hebben wat je wilt en evt. met welke software.

De 'redelijke simpele opzet' is iets te banaal uitgedrukt :P

Qua uurtarief denk ik dat het wel redelijk goed is ervan uitgaande dat je meerdere expertises nodig hebt. Je kan overigens ook mensen vinden voor een lager uurtarief, vraag is of je dan bereikt wat je wilt.

Tsja, het zal natuurlijk per aanbieder verschillen, maar mijn tarief ligt lager en ik ga niets beginnen voor ik samen met de klant een pagina van A tot Z heb uitgedacht en op papier heb.

Kwestie van samen afspreken, alles doorspreken en duidelijk aangeven wat wel en niet mogelijk is of binnen je mogelijkheden ligt. Dat kan van advies voor hosting tot complexe beheersomgevingen waar de klant zelf alles kan aanpassen zonder hulp zijn.

 

Aan de hand van die informatie werk ik thuis een plan van aanpak uit met een kostenindicatie, dan is het voor zowel jezelf als de klant direct duidelijk.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dank voor jullie reacties!

 

Ik wil in mijn webwinkel mode accessoires verkopen zoals horloges, sieraden etc.

Dus er zal een flink aantal producten in de webwinkel aanwezig zijn.

 

Voorbeelden van websites die ik mooi, professioneel en goed vind werken zijn webwinkels die al erg groot zijn.

Maar ik zal wat voorbeelden geven: Zalando.nl en eye-fashion.nl.

 

Ik vind vooral Zalando een mooie duidelijke webwinkel, geen tierelantijnen maar overzichtelijk.

 

Even nog antwoorden op de vragen:

 

Er is geen design en geen logo.

Betaalmogelijkheden sowieso Ideal, bankkaart/kredietkaart, Paypal, betaling onder rembours en per overschrijving.

Ik wil naar Nederland en wellicht naar België sturen.

Hoe bedoel je een standaard systeem? En wat is daarmee het verschil met een uniek op maakt gemaakt systeem? Zijn daar nadelen aan?

Het hoeft niet samen te werken met een andere website.

Ik heb wel is een aantal magento webwinkels gezien maar ik vind deze altijd heel traag werken, klopt dat?

Als ik op een webwinkel surf en deze is heel traag, kap ik snel af. Dus de webwinkel moet niet traag werken.

 

De webwinkel moet ook goed scoren in zoekmachines, dus de webwinkel moet goed seo geoptimaliseerd gemaakt worden.

 

Budget is aanwezig, alleen wil er natuurlijk teveel voor uitgeven. Alleen ik wil geen webwinkel waar fouten in zitten of die niet goed werkt.

 

Kunnen jullie met deze info meer?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Voor een goed custom design alleen al is een ontwerper zo 5 dagen bezig. Kom je alleen daarvoor tussen de 1500 a 2500 euro uit.

 

Het is maar hoe hoog je de lat legt en wat je als professioneel ziet.

 

Het beste kan je uitgaan van een bestaande basis, maar dan nog 80 uur is echt niet veel.

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
Voorbeelden van websites die ik mooi, professioneel en goed vind werken zijn webwinkels die al erg groot zijn.

Maar ik zal wat voorbeelden geven: Zalando.nl en eye-fashion.nl.

 

Aan deze sites is veel aandacht besteed, vallen in de duurdere categorie. ;-)

 

Magento is een zwaarder systeem, en kan daardoor trager zijn. Maar bij een goede inrichting van een webserver en configuratie van de site hoeft dit geen enkel probleem te zijn. (caching)

 

In Nederland zijn een aantal goede Magento clubs, het kan geen kwaad om daar mee te gaan praten.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dank voor jullie reacties!

 

Ik wil in mijn webwinkel mode accessoires verkopen zoals horloges, sieraden etc.

Dus er zal een flink aantal producten in de webwinkel aanwezig zijn.

 

Voorbeelden van websites die ik mooi, professioneel en goed vind werken zijn webwinkels die al erg groot zijn.

Maar ik zal wat voorbeelden geven: Zalando.nl en eye-fashion.nl.

 

Ik vind vooral Zalando een mooie duidelijke webwinkel, geen tierelantijnen maar overzichtelijk.

 

Even nog antwoorden op de vragen:

 

Er is geen design en geen logo.

Dat hoeft geen probleem te zijn, maar het is natuurlijk wel extreem persoonlijk.

Om tot iets geschikts te komen ben je vaak een dag of twee samen bezig door bij elkaar te zitten, of zelf alvast een voorstel te bedenken wat uitgewerkt kan worden (dat scheeld veel tijd).

 

Betaalmogelijkheden sowieso Ideal, bankkaart/kredietkaart, Paypal, betaling onder rembours en per overschrijving.

Ik wil naar Nederland en wellicht naar België sturen.

Dan zul je op zoek moeten gaan naar een payment partner, bijvoorbeeld https://www.targetpay.com/ http://www.mollie.nl/ of een van de vele anderen. Ze hebben allemaal verschillende voorwaarden, prijzen en producten, een hele uitzoekklus.

 

Hoe bedoel je een standaard systeem? En wat is daarmee het verschil met een uniek op maakt gemaakt systeem? Zijn daar nadelen aan?

Het hoeft niet samen te werken met een andere website.

Ik heb wel is een aantal magento webwinkels gezien maar ik vind deze altijd heel traag werken, klopt dat?

Als ik op een webwinkel surf en deze is heel traag, kap ik snel af. Dus de webwinkel moet niet traag werken.

Magento en OsCommerce enzo zijn inderdaad voorbeelden van standaardsystemen.

Een groot voordeel is het snel opzetten ervan en eventueel een aangepast uiterlijk er overheen plakken zodat het voor een leek (bezoeker) onherkenbaar is.

Het nadeel van deze systemen is tegelijk dat ze geheel open zijn. Met regelmaat wordt er wel een bug gevonden, en dan kun je zomaar verplicht zijn om te upgraden naar een nieuwere versie, die mogelijk niet compatible meer is met jou design template.

Je bent dus kwetsbaarder zonder actief beheer wat direct kans ziet te updaten, en mogelijk veel tijd kwijt om later je design aan te passen.

De snelheid heeft grotendeels te maken met de hostingprovider, maar ook met de modulaire opzet van dergelijke systemen. Dit zorgt er vaak voor dat delen van de code behoorlijk log zijn uitgevoert of inefficiente databasetransacties uitvoeren.

 

De webwinkel moet ook goed scoren in zoekmachines, dus de webwinkel moet goed seo geoptimaliseerd gemaakt worden.

Dat is iets waar je eigenlijk vanaf de start rekening mee moet houden met ontwikkelen tegenwoordig ja, een beetje programmeur heeft hiervoor de benodigde kennis in huis. Al wil de opbouw van de site niet alles zeggen. Links naar je site toe vanaf andere pagina's zijn minstens zo belangrijk, net als de opbouw van je tekstblokken en veelvuldig gebruik van belangrijke relevante zoekwoorden (keywords) in je teksten.

 

Budget is aanwezig, alleen wil er natuurlijk teveel voor uitgeven. Alleen ik wil geen webwinkel waar fouten in zitten of die niet goed werkt.

 

Kunnen jullie met deze info meer?

Zie bovenstaande en veel succes :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Onder professioneel versta ik dat de webwinkel er niet amateurristisch uitziet.

 

Ik kan misschien een aantal functies aangeven wat ik belangrijk vind in een webwinkel:

 

Hoofdpagina:

 

- Navigatie

- Roterende afbeelding wat de nieuwste collectie toont

- Producten tonen die het best verkocht worden

- Plaatjes van merken

- Tekst over de webwinkel

- Info, voorwaarden en contact

 

Productenoverzicht:

 

- Weergave overzicht van de producten met duidelijke foto's.

- Diverse tools om producten te filteren en te zoeken

 

Productpagina:

 

- Foto product

- Mogelijk om in te zoomen op het product

- omschrijving van het product

- Mogelijkheid om een reactie te geven

- Tips wat de klant misschien ook zou kunnen bevallen

- Laatst bezochte producten weergeven.

 

Dit is een globale opsomming wat de webwinkel moet bevatten.

Link to post
Share on other sites
  • 0

In je opsomming staan alleen wat kleine puntjes over het uiterlijk van de site.

Je vergeet in je opsomming het allerbelangrijkste. Hoe ziet de beheerders kant er uit?? Dus hoe werkt het ordersysteem, boekhoudsysteem, marketingsysteem, het systeem om je producten te beheren, het afrekenproces, etc. etc.

 

In verhouding tot de punten die je noemt ben je volgens mij nog zo'n 95% van het werk vergeten..

Link to post
Share on other sites
  • 0

tussen de 100 euro als je het door een prutsertje van tbforum laat doen en inderdaad ergens rond de 500 a 750 duizend euro als je het door een proffessional laat doen.

 

daar is zo echt niks over te zeggen, ik heb ooit eens 10 duizend gulden uitgegeven om enkel het projectplan voor een webshop te laten schijven (die uiteindelijk nooit gebouwd is).

Je zal dus eers met een complete beschrijving van de webshop moeten komen met elke functie en pagina uitgebreid beschreven voordat een bedrijf daarvoor een offerte kan maken.

 

Maar waarom perse maatwerk en geen oscommerce, magento of gehoste software als biedmeer enz.?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Onder professioneel versta ik dat de webwinkel er niet amateurristisch uitziet.

 

Ik kan misschien een aantal functies aangeven wat ik belangrijk vind in een webwinkel:

 

Hoofdpagina:

 

- Navigatie

- Roterende afbeelding wat de nieuwste collectie toont

- Producten tonen die het best verkocht worden

- Plaatjes van merken

- Tekst over de webwinkel

- Info, voorwaarden en contact

Dat is wel de basis van een webwinkel inderdaad, dit zijn ook de zaken die vrij eenvoudig te maken en te beheren zijn.

 

Productenoverzicht:

 

- Weergave overzicht van de producten met duidelijke foto's.

- Diverse tools om producten te filteren en te zoeken

Dus een zoekfunctie / filterfunctie binnen catagorien, dit is niet extreem veel werk om te maken, wel wat werk (voor jezelf, of samen met de ontwikkelaar) om dit in te richten.

Je wilt tenslotte alle eigenschappen van je producten opnemen, en deze ook aan al je producten in een bepaalde groep koppelen.

 

Foutieve of missende informatie zorgt er voor dat relevante producten niet naar boven komen, dus veel onderhoud en controle.

Even een veldje toevoegen betekend ook dat je deze voor al je bestaande producten in die catagorie zal moeten invullen, wil je je filter/zoekfunctie goed laten werken.

 

Productpagina:

 

- Foto product

- Mogelijk om in te zoomen op het product

- omschrijving van het product

- Mogelijkheid om een reactie te geven

- Tips wat de klant misschien ook zou kunnen bevallen

- Laatst bezochte producten weergeven.

 

Dit is een globale opsomming wat de webwinkel moet bevatten.

En dat is inderdaad weer vrij standaard voor een webwinkel.

Let overigens wel op bij de manier van reactie geven dat dit gemodereerd zal moeten, hier dien je dus werk in te steken om de 'reviews' van klanten te beoordelen, goed te keuren, enz...

Daarnaast de tips over wat een klant mogelijk ook interresant vind, dat is een aandachtspuntje.

Als je dit goed wilt automatiseren zal er met een algoritme een tabel moeten worden opgestelt die de onderlinge score van producten berekend, iets wat je bijvoorbeeld iedere nacht automatisch kan laten draaien.

Daarnaast kun je ook denken aan zaken als het niet tonen van producten in dezelfde catagorie (die heeft de klant namelijk al gezien, of daar heeft hij er zojuist al een van bestelt, en dus niet relevant).

 

In je opsomming staan alleen wat kleine puntjes over het uiterlijk van de site.

Je vergeet in je opsomming het allerbelangrijkste. Hoe ziet de beheerders kant er uit?? Dus hoe werkt het ordersysteem, boekhoudsysteem, marketingsysteem, het systeem om je producten te beheren, het afrekenproces, etc. etc.

 

In verhouding tot de punten die je noemt ben je volgens mij nog zo'n 95% van het werk vergeten..

Dat is zeker een belangrijk punt, je kunt er namelijk voor kiezen om je hele administratie ook in de backend van je webshop op te nemen.

Geen gedoe met handmatig overnemen of importeren van data vanuit je webshop, gewoon alles op 1 centrale plaats.

 

Dit soort systemen is overigens wel heel afhankelijk van de "werking" van je bedrijf, je processen en gewoon je methode van werken.

 

Het voordeel is dat je het helemaal op maat kunt maken, iets wat je met een standaard boekhoudpakketje nooit voor elkaar krijgt, of je moet _veel_ geld uitgeven.

Link to post
Share on other sites
  • 0

je moet echt eerst maar eens een paar weken/maanden alles wat los en vast zit gaan lezen over webshops, verschillende software oplossingen, wat er bij komt kijken, hoe usebillety optimalisatie gaat enz en dan ga je dus een heel plan voor de webshop schrijven waaraan het moet voldoen en dan kan je pas naar prijzen gaan kijken en kijken of er maatwerk nodig is of dat er een bestaand pakket is dat aan je wensen voldoet.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Als je er nog niet zoveel verstand van hebt kun je grof weg twee dingen doen:

 

 

[*] Ga in zee met iemand die er verstand van heeft en laat hem jouw begeleiden om tot de juiste aanbieder te komen (maak hem wel duidelijk dat hij dat zelf niet zal zijn, omdat hij anders waarschijnlijk zijn eigen diensten/producten zal aanbevelen).

[*] Investeer in het beter leren begrijpen van wat het inhoud om een webshop te beheren, lees boeken/fora volg een training.

 

 

Kies je voor dat laatste dan kan je tegelijkertijd ook beginnen met je eigen webshop met het doel te leren. Kies dan relatief goedkope webshop. Denk daarbij aan:

 

 

[*] dat flexibel wil zijn om te kunnen veranderen, opensource of saas oplossingen waarbij je makkelijk kunt exporteren en die een hoop groei aankunnen beschikbare uitbreidingen.

[*] Het gebruik van templates voor je design, ziet er professioneel uit en is goedkoper.

[*] Eventueel bieden ook CMS als Joomla/Wordpress uitbreidingen die je kunt implementeren.

[*] Als je een oplossing kiest met abbonements vorm, kies dan voor korte (liefst maandelijkse opzegtermijn)

 

Learning on the Job. ::)


website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Als je er nog niet zoveel verstand van hebt kun je grof weg twee dingen doen:

 

 

[*] Ga in zee met iemand die er verstand van heeft en laat hem jouw begeleiden om tot de juiste aanbieder te komen (maak hem wel duidelijk dat hij dat zelf niet zal zijn, omdat hij anders waarschijnlijk zijn eigen diensten/producten zal aanbevelen).

[*] Investeer in het beter leren begrijpen van wat het inhoud om een webshop te beheren, lees boeken/fora volg een training.

 

 

Kies je voor dat laatste dan kan je tegelijkertijd ook beginnen met je eigen webshop met het doel te leren. Kies dan relatief goedkope webshop. Denk daarbij aan:

 

 

[*] dat je flexibel wil zijn om te kunnen veranderen, opensource of saas oplossingen waarbij je makkelijk kunt exporteren en die een hoop groei aankunnen beschikbare uitbreidingen,

[*] het gebruik van templates voor je design, ziet er professioneel uit en is goedkoper,

[*] eventueel bieden ook CMS als Joomla/Wordpress uitbreidingen die je kunt implementeren,

[*] als je een oplossing kiest met abbonements vorm, kies dan voor korte (liefst maandelijkse opzegtermijn)

 

Learning on the Job. ::)


website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dank voor jullie reacties! :)

 

Het hoeft van mij niet persé een maatwerk webwinkel te zijn. Enkel vind ik de gehoste software sites zoals biedmeer niet mooi. Ik kan geen 1 mooie website vinden die ik mooi en goed vind werken. Ze komen altijd heel amateur over bij mij, hebben jullie dat ook?

 

Maar in oscommerce heb ik mij niet verdiept en ben ik erg benieuwd of daar goede webwinkels van te vinden zijn. Hebben jullie misschien voorbeelden? Als dat goedkoper is, goed werkt en een professionele uitstraling heeft vind ik dat natuurlijk ook prima. De webwinkel moet trouwens ook goed seo geoptimaliseerd opgebouwd zijn. Dat kan ook met oscommerce? Ik ga dat overigens wel uitbesteden aan een externe partij.

 

Ik kan niet meer informatie geven over de webwinkel aangezien ik daar niet genoeg verstand van heb. Daarom wil ik het ook laten uitbesteden, maar het is natuurlijk wel goed om er wat van te weten.

 

Ik ben nu vooral erg benieuwd of jullie webwinkels als voorbeelden kunnen laten zien die via oscommerce, magento of gehoste software is gebouwd?

 

Ben benieuwd naar de voorbeelden.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Toen de TS met het onderstaande verhaal aankwam was het voor mij gedaan...

 

Onder professioneel versta ik dat de webwinkel er niet amateurristisch uitziet.

 

Ik kan misschien een aantal functies aangeven wat ik belangrijk vind in een webwinkel:

 

Hoofdpagina:

 

- Navigatie

- Roterende afbeelding wat de nieuwste collectie toont

- Producten tonen die het best verkocht worden

- Plaatjes van merken

- Tekst over de webwinkel

- Info, voorwaarden en contact

 

bla bla bla

 

Bovenstaande is vergelijkbaar met 'ik wil een auto met vier wielen en en een motor' dit is slechts een marginaal onderdeel van waar het om gaat. Het beste advies dat je in dit geval kunt geven is'verzint eer gij begint'.

 

Doet me denken aan een opdracht waarbij voor twee ondernemers een plan gemaakt moest worden om hun bedrijfsactiviteiten uit te breiden en te professionaliseren. Ik kreeg kippenvel van het aantal onrealistische en meest vreemde ideeen die daar naar bovenkwamen. Iemand wilde bijvoorbeeld een overdekte schaatshal neerzetten zonder ook maar naar

het investeringsbudget van het zeer amateurisch opgezette bedrijf te vragen. Een paar miljoen euro investering? Een schaatsbaan is al nauwelijks rendabel in de (rand-)stad hoe denk je dat in the middle of nowhere draaiende te houden?

De amateuristische constructie deed mij vermoeden dat dit bedrijf meer een hobby was buiten hun voornaamste inkomstenbron om - dit bleek later ook zo te zijn. Een simpel professioneringplan met een investering van een paar duizend euro was uiteindelijk genoeg om het bedrijf op een gezonde manier te laten groeien.

 

Denk dus goed na over wat je precies wil met je webshop en of het allemaal echt zo ingewikkeld moet zijn, veel gratis/goedkope software is al voldoende voor een startende webshopeigenaar en zo leer je gaandeweg ook van wat er nog meer bij komt kijken.

 

Groot worden kan altijd nog. Wie zonder na te denken groot begint eindigt vaak klein. Wie klein begint maar weet wat men doet heeft een grotere kans om te overleven en te groeien tot iets moois.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik ben nu vooral erg benieuwd of jullie webwinkels als voorbeelden kunnen laten zien die via oscommerce, magento of gehoste software is gebouwd?

 

Ben benieuwd naar de voorbeelden.

Euhm.. op dit forum zijn wel wat leden actief met een webshop gebouwd in dit soort pakketten. Maar je ziet alleen de voorkant. Niet heel onbelangrijk, dat zeker niet. Maar je ziet niet hoe zo'n winkel operationeel 'aan de achterkant' werkt en dat is voor jouw als webwinkelier nou juist het belangrijkst.

 

Ga eerst eens het hele proces wat een klant moet doorlopen na. Vervolgens sluit je daarop aan het hele proces wat jij moet gaan doorlopen om de bestelling de vervullen aan. Dat begint bij de behoefte van de klant om jouw product te kopen en eindigt bij het moment dat de postbode het pakket aflevert. Vul dat hele proces in tot in de meest lullige details. Dan heb je een goed beeld van hoe je je bedrijf en dus ook webshop wilt hebben.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ga eerst eens het hele proces wat een klant moet doorlopen na. Vervolgens sluit je daarop aan het hele proces wat jij moet gaan doorlopen om de bestelling de vervullen aan. Dat begint bij de behoefte van de klant om jouw product te kopen en eindigt bij het moment dat de postbode het pakket aflevert. Vul dat hele proces in tot in de meest lullige details. Dan heb je een goed beeld van hoe je je bedrijf en dus ook webshop wilt hebben.

 

Sta dan ook even stil bij het feit dat de gekozen (technische) oplossing bij jouw processen moet passen en niet andersom :D

 

Er dan vervolgens een mooi plaatje van maken (de voorkant die de klant ziet) komt daarna, maar ga er maar van uit dat in de meeste oplossingen dit wel mogelijk is zonder al te veel problemen (zelfs bij de kant en klare webshops providers die veelal meerdere templates aanbieden die je zelf nog redelijk kunt wijzigen).

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dank voor jullie reacties! :)

 

Ik ben nu vooral erg benieuwd of jullie webwinkels als voorbeelden kunnen laten zien die via oscommerce, magento of gehoste software is gebouwd?

 

Ben benieuwd naar de voorbeelden.

 

Ik heb meerdere magento shops waaronder deze : http://www.pokenonline.com/

 

Kosten voor het design 150 euro en ik heb een paar keer betaald om wat languagepacks te installeren. Er zit 1 betaalde module in voor de connectie met mijn fullfiller, die kost geloof ik 250 euro.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Sta dan ook even stil bij het feit dat de gekozen (technische) oplossing bij jouw processen moet passen en niet andersom :D

Dat bedoelde ik ;) Juist daarom moet dat hele proces eerst bedacht worden. Als dat proces eenmaal uitgedacht is dan wordt daar software voor geschreven zodat dat proces zo optimaal mogelijk draait.
Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 226 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept