• 0

Schatting kosten webwinkel

Ik ben bezig om een ondernemingsplan te schrijven en nu kom ik er niet helemaal uit wat de kosten zijn om een webwinkel te laten maken. Het moet een maatwerk webwinkel worden, die professioneel en goed werkt.

 

Zelf heb ik jammer genoeg geen kennis om deze te maken maar misschien kunnen jullie een schatting geven wat de kosten hiervoor zijn. Zoals ik al aangaf, het moet een professionele webwinkel zijn die snel en juist werkt.

 

Kunnen jullie een schatting geven?

 

Dank alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe kan ik het proces opstellen en bedenken als ik er geen verstand van heb :S

 

Daarom wil ik het laten maken door een partij die daar wel verstand van heeft zodat ik het kan gebruiken.

Mischien is dit niet de juiste oplossing maar voor mij het makkelijkst.

 

Graag ontvang ik een voorbeeld wat jullie vinden van een goede webwinkel wat geen maatwerk webwinkel is.

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik het proces opstellen en bedenken als ik er geen verstand van heb :S

 

Daarom wil ik het laten maken door een partij die daar wel verstand van heeft zodat ik het kan gebruiken.

Mischien is dit niet de juiste oplossing maar voor mij het makkelijkst.

 

Graag ontvang ik een voorbeeld wat jullie vinden van een goede webwinkel wat geen maatwerk webwinkel is.

 

We hebben het over processen die jou als ondernemer eigenlijk al op het netvlies moeten staan. Denk even niet aan de techniek van een webwinkel.

Je moet hierbij denken aan:

 

[*]Hoe ga ik voorraadbeheer doen?

[*]Hoe ga logistiek aanpakken?

[*]Hoe wil ik payment processing inrichten?

[*]Hoe ga ik artikelbeheer doen?

[*]Hoe ga ik factureren aan de klant?

[*]Hoe richt ik mijn klantenservice in?

 

En bij deze en vele andere vraagstukken/processen moet je kijken of je webshop wilt laten aansluiten op bestaande systemen (de ene of de andere kant op), welke systemen zijn dan leading in het proces etc etc.

 

Wij komen misschien wel heel zeurderig op je over en gaan steeds verder weg zitten van je originele vraag. Bedenk echter dat je dit allemaal op zijn minst in de grote lijnen, maar hoe gedetailleerder hoe beter, duidelijk moet hebben voordat je ook maar kunt nadenken over hoeveel je moet investeren voor zo'n webshop. En zoals je al wel gezien hebt kan het te investeren bedrag zo enorm uiteenlopen afhankelijk van je wensen en eisen dat je niet zomaar even een bedrag op je begroting kan zetten. Helemaal niet als deze begroting ook nog eens onderdeel is van je ondernemingsplan die je aan je bank of andere investeerder moet voorleggen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik het proces opstellen en bedenken als ik er geen verstand van heb :S

Zorg dat je dat wel krijgt anders gaat het niet lukken. Je kan ook niet zonder veel trainen een profvoetballer worden. Zo kan je ook niet zonder verstand van webwinkels er een beginnen.

Er is enorm veel informatie te vinden over hoe en wat een webwinkel is en hoe dat werkt. Lees je daar goed op in voordat je de zoveelste starter bent die na een paar maanden er toch maar mee stopt omdat er 0 verkocht is.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Glen,

 

Zoals ik het begrijp start je nu voor het eerst een webshop met sieraden e.d. je kunt enorme bergen geld uitgeven aan een "profesionele custom made site" Maar ik denk dat je ook moet kijken naar je totale ondernemingsplan. Je hebt inmmiddels al genoeg stof tot nadenken gekregen, maar misschien moet je ook even wat zaken omdraaien:

 

- wat is het doel van je bedrijf: deze webshop voor jou een fulltime job zijn met evt. personeel, of doe je het erbij voor de hobby?

- wat is je marketingbudget? En hoe staat dit in verhouding met de kosten van je website? Je bent namelijk niet de enige op het gebied van sieraden e.d., dus wat is je unique selling point en hoe ga je dat promoten?

-wat denk je zelf uit te willen geven voor een website, je zal er toch wel inmiddels je ideeen over hebben?

-Kun je niet starten met een mooie aangepaste standaard webwinkelpakket. Stel dat het lekker gaat lopen dan kun je altijd nog flink uitpakken. Als is dat meestal wat lastiger als je eenmaal je plekje in google gevonden hebt, maar dat is een overweging.

 

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Om meer feeling te krijgen met het runnen van een webshop, kun je het beste direct contact zoeken met ondernemers op dit gebied.

 

Ik denk dat er zeker webshop houders zijn, die een kijkje in de keuken willen geven. Zij kunnen dan laten zien, hoe de achterkant van bijvoorbeeld Magento er uit ziet. Welke problemen je tegenkomt, hoe je je administratie moet inrichten, etc, etc.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties! Ik heb ze nog is zorgvuldig doorgenomen.

 

Ik heb een vrij groot vermogen opgebouwd dus budget is aanwezig om een webwinkel op te zetten. Enkel wil ik natuurlijk geen verkeerde investering doen, dat vind ik zonde van mijn geld, tijd energie.

 

Ik wil geen webwinkel starten als hobby of bijverdiensten, dat is niet mijn instelling. Als ik dat inderdaad wel wilde had ik een webwinkel genomen bij een gehoste software bedrijf.

 

Jullie blijven hameren dat ik moet kijken naar de achterkant van de webwinkel, dat heb ik inderdaad te weinig gedaan. Al lijkt mij dit een niet te groot probleem. Ik heb nog een kamer over in mijn huis dus daar kan ik mooi de producten opslaan. Gelukkig zijn het kleine producten zoals sieraden en horloges. En als de bestelling binnenkomt verstuur ik deze naar de klant. Misschien maak ik het nu te makkelijk ;-) connect me if i am wrong...

 

Mijn unique selling point is dat ik trendy sieraden online wil verkopen voor een vrij goedkope prijs, namelijk tussen de 5 en 15 euro. Ik ken een zaakje in Leiden en deze doet het erg goed, zij hebben trendy sieraden voor een goedkope prijs. En ik kan de sieraden die zij verkopen niet vinden op internet dus dat is interresant voor mij. Ik hoop dat ik deze leverancier/fabrikant vind en dat ze mij ook deze sieraden kunnen leveren.

 

Ik wil vooral mijn marketingbudget steken in een goede positie verkrijgen in Google. Ik ga hier een partij voor inhuren die hier hopelijk voor gaat zorgen. Verder doen sieraden het denk ook goed op Marktplaats.

 

Ik heb wel al contact opgenomen met een bedrijf die webwinkels maakt en zij geven een schatting van 7500 tot 9000 euro voor een maatwerk webwinkel. Ik heb hun portfolio gezien en deze webwinkels zien er goed uit. Toen ik het idee had, dacht ik aan 2000 tot 3500 euro voor het maken van een webwinkel. Daarom ben ik nog steeds benieuwd of er wel goede webwinkels gebouwd kunnen worden voor deze prijs.

 

Wat denken jullie? En weten jullie bedrijfjes die goede webwinkels maken? En wat is jullie advies? Gelijk goed investeren in een goede professionele webwinkel of kan ik beter in iets anders mijn geld investeren in de beginfase?

Link naar reactie
  • 0

hou er ook rekening mee dat je bij een maatwerk webshop elke nieuwe functie die je weer wil je die ook weer helemaal zelf moet laten bouwen/ontwerpen.

Elke keer moet je de webshop laten bijwerken om de beveiliging goed te houden.

Voordeel is dan weer dat er minder snel bugs ondekt worden omdat het uniek is en hackers daar minder moeite voor doen.

 

Bestaande software wordt door eigenaren en/of groepen vrijwilligers steeds verder ontwikkeld.

 

Het heeft dus beide zijn voor en nadelen maar hoe dat voor jou uitpakt blijkt pas als je dat echt uitgebreid beoordeeld hebt.

 

En voor jouw situatie schat ik nu in dat jij ook makkelijk toe kan met bestaande open source software die iets aangepast word en waar een mooie layout ingezet wordt.

Denk dat jou dat meer voordelen opleverd als complete maatwerk software.

En schat zelf in dat jij voor een bedrag van maximaal 2500 euro helemaal klaar kan zijn met een heel mooie en functionele shop waar je de eerste jaren mee vooruit kunt.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil je toch even flauw gaan doen en je een beetje remmen. Er zijn een paar zaken die je stelt, waar ik mijn twijfels bij heb.

 

Veel geld uitgeven op google.. lijkt mij niet het juiste idee. Ik zie dat er behoorlijk wat concurrentie is op wat zoekwoorden (horloge e.d.).

 

Daar gaat dus veel geld in zitten. Maar weet je ook wel dat er iets uit komt? Hoeveel kliks via Google gaan 1 verkoop opleveren? Ik neem aan dat je dat niet weet, maar ga eens even voor het gemak uit van minimaal 10 (en dat zit ik nog laag).

 

Volgens google gaat het je minimaal 1,72 per klik kosten. Je bent dus 17 euro per klant kwijt met misschien 1 verkoop. Gezien het feit dat er veel concurrentie is op google, heb je misschien wel meer kliks nodig per verkoop, omdat mensen meerdere linkjes langslopen. (laatst in een onderzoek gelezen, dat men minimaal 5 pagina's na gaat voordat ze iets kopen.)

 

Ik denk dat je voor 2000 euro wel een website kan laten maken. Als het design goed is, men kan de producten vinden en men kan betalen binnen 3 pagina's (dus niet te lang moeten doorklikken voordat ze kunnen afrekenen). Gooi een keurmerk erop, ideal + creditcard. Dan is het allang goed.

 

Zeker voor het begin. Je bent nieuw op de markt, waarom gaan klanten voor jou kiezen? Niet omdat je een site hebt van 10.000 euro. Omdat mensen vinden dat je een goed product aanbiedt, voor een goede prijs en vertrouwen in je hebben.

 

Daarnaast ken ik wel bedrijfjes die goede webwinkels maken. Alleen zoals ik al zeg... heb je daarmee 5% binnen van het geheel. Die andere 95%? Tsja.. waarom beoordelen klanten onze webwinkel als de beste van Nederland? Zou het niet weten. Wij doen gewoon wat we beloven. We leveren op tijd en reageren snel op vragen. Dat lijkt heel normaal, maar blijkbaar is dat dus niet zo.

 

Onze webwinkel is dan ook al weer bijna 3 jaar oud. Kan een hoop beter, maar dat draagt denk ik niet bij aan het succes. Het is vertrouwen en dan pas de bekendheid.

 

Link naar reactie
  • 0

En schat zelf in dat jij voor een bedrag van maximaal 2500 euro helemaal klaar kan zijn met een heel mooie en functionele shop waar je de eerste jaren mee vooruit kunt.

 

Ik ben het eens met Daniël z'n verhaal.

 

Het is ook niet de shop op zich die het moet doen, het zijn de zaken er om heen waar je ook mee moet scoren.

 

Zoals eerder genoemd is het nakomen van afspraken heel belangrijk. Zet jij dus op je site dat je binnen 2 werkdagen levert, dan moet je dat ook nakomen. Worden vragen snel beantwoord, worden leveringen goed afgewikkeld etc etc.

 

Maar maak het nu niet moeilijker dan dat het is. Ik heb zelf een aantal shops die draaien op magento, als die eenmaal zijn ingesteld dan heb je daar weinig omkijken naar. Produkten toevoegen is heel simpel als je het eenmaal weet.

 

Bestellingen komen bij mij automatisch binnen, dus als de klant betaald heeft krijg ik een mail met een bestelling. Één keer per dag, meestal rond 13 uur loop ik alle bestellingen na en zet ik deze met één druk op de knop klaar voor het fullfilment bedrijf wat voor mij de verzending doet. Deze halen de orders binnen en verwerken deze. Voor mijn andere shop moet ik zelf de bestellingen door zetten naar mijn dropshipper, is iets meer werk maar dat kan ook later op de dag.

 

Al met al heb ik per dag maximaal 1 a 2 uurtjes werk.

 

De rest van de tijd kun je besteden aan je marketing verhaal. Dit heeft verder helemaal niets te doen met hoe je shop er uit ziet of op welke software deze is gebaseerd.

 

Adverteren kun je op een groot aantal marktplaats achtige sites. Verder kun je je doelgroep opzoeken en kijken of er daar advertentiemogelijkheden zijn. Als je toch voorraad hebt kun je ook eens op een braderie gaan staan en op die manier reclame maken. Onderschat ook de lokale advertentiekranten niet, ik heb nog altijd een prima respons daarop (werk met kortingcodes zodat je dit kunt tracken).

 

Ook al gedacht om je aan te melden bij een affiliateprogramma? Hierdoor maakt een ander reclame voor je en betaal je een percentage over je verkopen via dat kanaal. Toeslag voor het affiliateprogramma is zo rond de 30% van hetgeen jij uitbetaalt. Ik zit zelf bij cleafs maar je hebt ook m4n, daysicon, tradetracker en nog een paar.

 

Je betalingen laat je via een betaalprovider lopen. Ideal kan via Targetpay die een vast bedrag per transactie rekenen en wekelijks uitbetalen. Hoef je geen contract met je bank af te sluiten. De rest van de betaalvormen kun je via bv Moneybookers doen. Die accepteren zowat alle kaarten die er bestaan. Wederom zonder contract en betalingen heb je binnen 1 a 2 dagen op je rekening.

 

Als je eenmaal goed draait kun je denken aan een betaalprovider zoals Ogone of Buckaroo, deze regelen direct een contract tussen jouw en de betaalinstantie. Maar dan zit je aan een contract vast. Als je dus weet wat je omzet is dan kun je hierop je contract afstemmen. Voordeel van deze is dat je goedkoper uit bent.

 

De verzending van je producten kun je zelf doen maar dit kun je ook uitbesteden aan een fullfiller. Voordeel hiervan is dat je ook nog eens 2 weken op vakantie kunt zonder dat je winkel stilligt. Want uiteindelijk wil je toch kunnen genieten van je verdiende centen.

Voordeel van een fullfiller is dat je zelf geen omkijken hebt naar je verzendingen, je weet exact wat de kosten zijn en je hoeft geen voorraad thuis te houden. Om te starten kan dit echter wat duur uitvallen (sommigen rekenen hoge opstart kosten) maar als je eenmaal een stabiele omzet draait kun je voor dit ook eens rondshoppen.

 

Als je verder nog vragen hebt mag je me altijd contacteren.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik nog vergeten was : je moet je klanten ook een beetje opvoeden, dus als men vragen stelt zul je daar in het begin waarschijnlijk direct antwoord op willen geven. Doe dit niet maar wacht hier wat mee. Hou bv de regel aan dat je mail binnen 1 of 2 werkdagen beantwoord. (eventueel een autoresponder dat de mail goed aangekomen is en deze binnen 1 of 2 werkdagen word beantwoord)

 

Hetzelfde met verzenden, beloof niet dat men het de volgende dag in huis heeft. In theorie zal het wel maar daar heb jij weinig invloed op dus beloof 2 a 3 werkdagen.

 

Doe wat je beloof, maar beloof geen dingen die je niet waar kunt maken.

Link naar reactie
  • 0

Om Patrick en Derek aan te vullen zou ik gebruik maken van affiliatebureau's om snel bekendheid te genereren voor je webwinkel. Enkele voorbeelden hiervan zijn; Tradetracker.nl Daisycon.com en Cleafs.nl

 

Het opstarten van een campagne kost gemiddeld eenmalig €500,- Dit lijkt veel, maar als je het vergelijkt met Adwords is het juist erg goedkoop. Vaak moet je bij Adwords eerst heel veel testen (wat veel geld kost) om uiteindelijk een resultaat te behalen op de langere termijn. Daarnaast vraagt 80% van de webwinkeleigenaren aan een extern bureau hulp voor het opstarten van een Adwords campagne die dus ook betaald dienen te worden.

 

Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:

 

- Je start een campagne bij een van bovenstaande affiliatebureau's en zet de vergoeding op 7% per order. Het affiliatebureau krijgt ook een x-percentage waardoor je dus ongeveer 10-12% per order kwijt bent aan het affiliatebureau en dit is op termijn goedkoper en je betaald alleen voor echte aankopen en dus niet per click. Een tip als je veel concurrentie hebt is om de vergoeding net een tandje hoger te zetten dan de rest die aangesloten is bij zo'n bureau, uiteraard dient je webshop wel helemaal op orde te zijn anders worden je banners alsnog niet geplaatst.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties!

 

Ik bedoelde met een goede positie verkrijgen in Google geen Google Adwords. Maar een hoge positie krijgen in de zoekresultaten van Google. Google adwords is inderdaad ook een overweging.

 

Ik denk ook dat dat inderdaad een betere oplossing is om te beginnen met een opensource software met een mooie template. Alleen nu moet ik nog een bedrijf vinden die dit wil maken. Ik wil ook graag hun portfolio zien zodat ik kan zien wat zij gemaakt hebben. Kunnen jullie een bedrijf of iemand aanraden?

 

En zit er verschil in met een website op maat en een opensource software betreft seo optimalisatie? Kan de website via opensource software ook google vriendelijk gemaakt worden?

 

Affiliatebureau's lijkt mij inderdaad ook een goede manier van adverteren, ik ga me er is in verdiepen. Thanks voor de opmerking!

 

Zulke websites zou ik prima vinden: website 1 website 2

 

Hoor graag weer van jullie...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.