Geen IDEAL als betaalmiddel, wel een eerlijke prijs...

Aanbevolen berichten

Stel een website verkoopt een 'probleemoplossend' product welke circa 10, 15, 20 euro per stuk kost.

 

De ondernemer vindt eerlijkheid belangrijk en geeft daarom enkel een 'all-inclusive' prijs van het product weer op de website. Dit is dus inclusief BTW en verzendkosten binnen Nederland.

 

Gezien de relatief lage verkoopprijs van zijn product zou betaling via IDEAL of PAYPAL een vrij forse extra kostenpost zijn (á 45 tot 99 cent per transactie). De ondernemer wil dit liever niet toepassen maar aan de andere kant is met name IDEAL toch wel een ideaal betaalmiddel voor de klant.

 

De ondernemer legt duidelijk uit dat het bedrijf erg veel waarde hecht aan het bieden van persoonlijke service, snelle verzending en bovenal een eerlijke prijs voor de klant.

 

Mijn vraag is:

Zou u het persoonlijk (als klant) een onoverkoombaar probleem vinden als u op een website alleen kunt betalen per bankoverschrijving. Houdt hiermee wel rekening met het probleemoplossende functie van het product, het gaat hier dus niet om een gadget voor de leukigheid. Uiteraard is de website wel voorzien van een korte uitleg dat men alleen kan betalen per bankoverschrijving om de klant met een zo eerlijk mogelijke prijs tegemoet te komen.

 

Ongetwijfeld zullen er nu mensen zijn die willen reageren met 'geef de klant de keus om of met IDEAL te laten betalen tegen extra kosten of ....' (onder het motto van klantvriendelijkheid) alleen daar gaat het nu even niet om.

 

Zou u afzien van bestelling wanneer u uitsluitend kunt betalen per bankoverschrijving?

Link naar reactie

een bankoverschrijving is ook niet gratis, vooral als mensen het niet digitaal doen, zijn de kosten best hoog.

 

Ik koop zelf nooit via internet omdat ik het allemaal niet zo vertrouw. Maar ik denk dat klanten het al gauw ouderwets vinden en snel voor gemak zullen kiezen. JE kan natuurlijk ook kiezen voor Ideal en dan een kleine toeslag berekenen.

Link naar reactie

Bankoverschrijving:

Bij een bankoverschrijving maakt u zelf, na het plaatsen van uw bestelling, het orderbedrag over op de rekening van *****.

Dit kunt u doen via een overschrijvingskaart die u bij uw bankpapieren bewaart of u kunt de betaling in orde maken via tele- of internetbankieren.

 

 

De meeste mensen die op het internet ronddwalen hebben toegang tot internetbankieren, dit kost anno 2011 helemaal niets.

 

Het probleem van IDEAL ernaast aanbieden is dat 50% van de klanten gebruik zal maken van de ene methode en 50% van de andere methode, IDEAL wordt juist goedkoper wanneer meer klanten er gebruik van maken. Daarnaast wil ik niet die extra kosten door hun neus boren, vandaar mijn vraag of het echt een obstakel is om geen IDEAL aan te bieden.

 

Link naar reactie

Hoewel er ongetwijfeld mensen zullen zijn die afhaken vanwege het "ongemak", zou voor mij de factor "tijd" de belangrijkste rol spelen: hoe snel wil ik het product hebben en wat mag het extra kosten als ik het een dag eerder in huis wil hebben. Vooropgesteld natuurlijk dat je verder voldoende vertrouwen uitstraalt om sowieso zaken met je te willen doen.

 

Zo'n zinnetje als "zodra uw betaling binnen is ..." roept bij mij altijd de vraag op hoe vaak jij dat controleert. Vaak staat daar dan ook nog eens bij "houd er rekening mee dat - afhankelijk van welke bank u gebruikt - een overschrijving 2 tot 3 dagen kan duren". En soms wil ik gewoon wat meer zekerheid wanneer het product bij mij wordt bezorgd. Vooraf overmaken is voor mij geen belemmering, maar ik ga wel even verder zoeken en dan is het maar de vraag of ik nog bij je terugkom.

 

Het heeft volgens mij ook niets met "eerlijke prijs" te maken. Als jij kosten moet maken om aan mij te leveren, dan vind ik er niets oneerlijks aan als die kosten - geheel of gedeeltelijk - aan mij worden doorberekend.

Link naar reactie

...

Zou u het persoonlijk (als klant) een onoverkoombaar probleem vinden als u op een website alleen kunt betalen per bankoverschrijving. ...

Als ik het graag wil hebben is het geen probleem, het komt alleen wel wat minder professioneel over. Stel je biedt de ideal betaling met hogere kosten dan weet ik iig dat je de moeite heb genomen het te implementeren waardoor de webwinkel ook professioneler en dus betrouwbaarder overkomt.

 

Gewoon via overmaken geld ontvangen kost ook geld, wel stuk lager. Verder kun je desnoods een particuliere rekening openen, daar blijft het wel goedkoop.

Link naar reactie

Is een iDeal betaling niet goedkoper als je ook de tijd rekent die het jouw kost om een betaling te koppelen aan een order? Met iDeal kan dat automatisch en instant.

En als je je producten 50 cent duurder maakt om de kosten van iDeal te dekken, zou men dan gelijk niet meer kopen bij jou?

Link naar reactie

ik vind het persoonlijk nogal een kul reden om geen ideal aan te bieden vanwege de kosten.

 

Ten eerste: het kost het jou ook geld als een klant het overboekt en zit er dus hooguit een verschil van 20 tot 50 cent in de kosten.

 

ten tweede: als die paar centen niet van de winst afkunnen (of je het product die paar centen duurder kan maken) zit er iets goed fout in je bedrijfsvoering.

 

ten derde: stel dat 20 tot 25 % van je bezoekers of niet afrond als ze niet met iDEAL kunnen betalen of het geld na aankoop niet overmaken kost dat je waarschijnlijk veel meer

 

Hoeveel % na een aankoop het geld niet overmaakt hangt af van wat je verkoopt.

In mijn shop was het percentage kopers dat koos voor vooruitbetaling en uiteindelijk niet betaalde zelfs ver boven de 80% omdat ze het in een impuls kochten en dan op het moment dat ze moesten gaan betalen nog eens nadachten of ze het echt wel wilde hebben.

 

 

Oja... als je de kosten wil doorberekennen moet je het wel in de prijs verwerken, ik heb een leverancier die als ik daar met iDEAL wil betalen mij 75 cent in rekening brengt (zelf overboeken is gratis). Gevolg is dat als de producten ook bij een andere leverancier op voorraad zijn ik ze daar koop omdat ik het debiel vind dat ik moet betalen om te mogen betalen op een manier zodat zij direct van hun geld verzekerd zijn. Gevolg van hun is dat ze orders van tussen de 50 en 200 euro per keer mislopen omdat ze die paar centen extra in rekening brengen.

Link naar reactie

Zou u afzien van bestelling wanneer u uitsluitend kunt betalen per bankoverschrijving?

Als ik hetzelfde product elders kan kopen en daar wel meteen online kan betalen: ja. Vanwege de snelheid waarmee ik het product in huis kan hebben en vanwege het feit dat ik online betalen gewoon stukken eenvoudiger vind.

Anders zou het er vanaf hangen hoe noodzakelijk het product voor mij is.

Ik denk dat je veel verkopen misloopt door enkel betalingen via overschrijving toe te staan.

Ik stel in onze eigen webwinkels vast dat overschrijvingen vaak uit het oog verloren worden, waardoor bestellingen soms geannuleerd moeten worden. Bedenk ook dat het controleren van de binnengekomen bestellingen (afhankelijk van hoe druk het in je webwinkel wordt) iets is dat best wat tijd in beslag neemt. Tenslotte: ik weet niet hoe breed je markt is, maar in landen als Frankrijk gebruikt geen kat een overschrijving, omdat dat daar erg duur is. En klanten uit Engeland zullen ook passen. Wanneer onze Nederlandse klanten voor een overschrijving kiezen, krijgen we heel vaak vragen over het gebruik van BIC en IBAN, blijkbaar is dat toch nog altijd een drempel.

Wat de eerlijke prijs betreft: service is ook iets waard. Ikzelf betaal met liefde een paar cent meer wanneer ik de betaalwijze zelf kan kiezen.

Link naar reactie

Ideal is voor mij geen optie aangezien ik in België kom maar als ik voor paypal kan kiezen heeft dan mijn voorkeur. Afrekenen en betalen. Bij een overschrijving is er een extra moment waarop de koper kan afhaken; Ik ben persoonlijk allergisch aan extra betaalkosten, bij paypal was dat trouwens niet toegestaan.

Link naar reactie

Ideal is voor mij geen optie aangezien ik in België kom maar als ik voor paypal kan kiezen heeft dan mijn voorkeur. Afrekenen en betalen. Bij een overschrijving is er een extra moment waarop de koper kan afhaken; Ik ben persoonlijk allergisch aan extra betaalkosten, bij paypal was dat trouwens niet toegestaan.

 

voor belgie kan b.v. als hij daar wil verkopen directebanking aangeboden worden. geeft hetzelfde effect als ideal maar kan ook bij belgische banken gebruikt worden.

Link naar reactie

Desnoods geef je het aan, zoals je wel bij meer webwinkels ziet:

 

Betalen per:

- Overschrijving

- Ideal (+0,50)

 

Alhoewel ik dat persoonlijk onzin vind, als dat niet van je winst af kan is er inderdaad iets mis, dan zou ik je product toch hoger prijzen.

 

Geld vragen voor iDEAL mag niet volgens Thuiswinkel.org en dat soort organisaties en dat zou ik dus ook ten strengste afraden.

Link naar reactie

Ik denk dat ik persoonlijk het product ergens anders koop als ik niet met Ideal kan betalen. Het gedoe met overschrijvingen kost me te veel tijd en het duurt ook langer voor het product geleverd kan worden.

 

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

 

Voor mij valt kunnen betalen met Ideal toch wel onder een stukje service. Het komt voor mij dan vreemd over dat je als bedrijf zegt veel waarde te hechten aan service, maar mij dat dan op dit vlak niet bied.

Link naar reactie

Desnoods geef je het aan, zoals je wel bij meer webwinkels ziet:

 

Betalen per:

- Overschrijving

- Ideal (+0,50)

 

Alhoewel ik dat persoonlijk onzin vind, als dat niet van je winst af kan is er inderdaad iets mis, dan zou ik je product toch hoger prijzen.

 

Geld vragen voor iDEAL mag niet volgens Thuiswinkel.org en dat soort organisaties en dat zou ik dus ook ten strengste afraden.

 

Ik neem aan dat degene die wil bezuiningen zich niet gaat aansluiten bij dit soort onzin organisaties, vooral omdat uit onderzoek blijkt dat die zogenaamde keurmerken niet helpen bij de beslissing van de aankoop.

Link naar reactie

Desnoods geef je het aan, zoals je wel bij meer webwinkels ziet:

 

Betalen per:

- Overschrijving

- Ideal (+0,50)

 

Alhoewel ik dat persoonlijk onzin vind, als dat niet van je winst af kan is er inderdaad iets mis, dan zou ik je product toch hoger prijzen.

Je kan dat ook omdraaien en korting geven aan mensen die kiezen voor een overschrijving. Ik zou het zelf niet doen, maar als het toch echt moet omwille van de lage winstmarge, dan komt de korting misschien positiever over dan de extra kost voor online betalingen.

Link naar reactie

Als ik hetzelfde product elders kan kopen en daar wel meteen online kan betalen: ja. Vanwege de snelheid waarmee ik het product in huis kan hebben en vanwege het feit dat ik online betalen gewoon stukken eenvoudiger vind.

Anders zou het er vanaf hangen hoe noodzakelijk het product voor mij is.

 

Wat Liesbeth hier zegt is eigenlijk de essentie van het verhaal. Allereerst mijn excuses voor de onduidelijkheid, ik kan en mag helaas nog niets over het product communiceren tot het moment dat alle papieren rond zijn. Ik ben de enige leverancier in Europa, de noodzaak is voor veel personen zeker 'hoog' tot 'zeer hoog' te noemen.

 

(over +50cent in rekening brengen) Alhoewel ik dat persoonlijk onzin vind, als dat niet van je winst af kan is er inderdaad iets mis, dan zou ik je product toch hoger prijzen.

 

Het product kent een zeer gezonde winstmarge, waar het mij persoonlijk echter om gaat is dat ik 50 cent vrij veel vind op zo'n klein bedrag (10 tot 15 euro). Ik bereken men een zo eerlijk mogelijke prijs waarbij standaard de BTW inclusief is en de verzendkosten inbegrepen zijn, daarom twijfel ik of ik die 50 cent voor betaling gerechtvaardigbaar vind.

 

Ik vraag mij daarom af of het bij klanten begrip zou opbrengen als ik ook daarin duidelijk ben in de trend van "om voor u een zo eerlijk mogelijke prijs te bedingen bieden we IDEAL niet als betaalmogelijkheid" aan.

Of dat het toch mensen zal afschrikken, ik snap dat dit laatste bij veel webshops die 'niet probleemoplossende producten' aanbieden wel het geval zal zijn.

 

Vooropgesteld natuurlijk dat je verder voldoende vertrouwen uitstraalt om sowieso zaken met je te willen doen.

...Zo'n zinnetje als "zodra uw betaling binnen is ..." roept bij mij altijd de vraag op hoe vaak jij dat controleert.

 

De website zal ruimschoots voldoende vertrouwen uitstralen, dit zal geen probleem zijn.

Momenteel heb ik een conversie van ongeveer 1 op de 10 bezoekers, zonder advertering en met een Jip en Janneke website (ik investeer niet voordat alle papieren rond zijn).

 

Goed punt van 'zodra uw betaling binnen is', echter zou dit ook niet samenhangen met de kwaliteit van een website? Gaat u er niet automatisch van uit dat een Jip en Janneke website veel minder vaak gecontroleerd wordt dan een zeer professioneel ogende?

 

Het heeft volgens mij ook niets met "eerlijke prijs" te maken. Als jij kosten moet maken om aan mij te leveren, dan vind ik er niets oneerlijks aan als die kosten - geheel of gedeeltelijk - aan mij worden doorberekend.

 

Daar zit wel wat in, wat ik alleen vervelend vindt is dat men vaak gespreide herhalingsaankopen zal doen waardoor telkens op zo'n klein bedrag een toch wel een forse 50 cent betalingskosten gemaakt worden. Overigens zal het niet lang meer duren voordat deze kosten ook minder worden. In het begin werden er PIN-kosten in rekening gebracht, nu lees je in supermarkten al 'klein bedrag, pinnen mag!'.

 

Ik neem aan dat degene die wil bezuiningen zich niet gaat aansluiten bij dit soort onzin organisaties, vooral omdat uit onderzoek blijkt dat die zogenaamde keurmerken niet helpen bij de beslissing van de aankoop.

 

Ik vind dat soort keurmerken persoonlijk nutteloos, des te meer omdat het voor mijn product niet zozeer nodig is. Zolang mijn website maar professionaliteit en betrouwbaarheid uitstraalt dan hoeft zo'n keurmerk absoluut niet. Ik twijfel overigens over de effectiviteit van zo'n keurmerk.

 

Het is trouwens niet zo dat ik wil bezuinigen, ik vind het alleen overbodig om dit door te berekenen aan de klant. Uiteraard kan ik het natuurlijk van mijn winstmarge halen, dit is geen probleem. Mensen denken vaak dat IDEAL gratis is, door hen bewust te maken van dat het geld kost en ik dit helaas ergens zal moeten terugverdienen is mijn vraag of dit een obstakel is.

 

Bij bankoverschrijving betaal je ook 0,30 cent

 

Als je IDEAL aansluit op een zakelijke rekening, betaal bovenop de IDEAL kosten dan ook die 0,30 cent extra voor een bijstorting? Nee, toch? Of alleen niet als je IDEAL via de bank laat verlopen i.p.v. een payment-service?

 

 

Iedereen dank voor het meedenken, het is zeker niet uitgesloten dat ik geen IDEAL zal integreren maar wil gewoon weten hoe jullie erover denken.

Link naar reactie

als je de enige in europa bent die dit product lever is het al helemaal geen probleem, kan je het product als het echt zo belangrijk is voor klanten ook wel 5 euro duurder maken.

Je bent echt op de verkeerde dingen aan het bezuinigen, zeker als je product zo uniek en belangrijk is als jij beweerd zou ik niet te moeilijk doen over de prijs.

Link naar reactie

als je de enige in europa bent die dit product lever is het al helemaal geen probleem, kan je het product als het echt zo belangrijk is voor klanten ook wel 5 euro duurder maken.

Je bent echt op de verkeerde dingen aan het bezuinigen, zeker als je product zo uniek en belangrijk is als jij beweerd zou ik niet te moeilijk doen over de prijs.

 

Probleem hiervan is dat mensen het herhaaldelijk nodig blijven hebben. In het begin regelmatiger dan later maar toch. Ik wil men niet onnodig op hoge kosten jagen, die 5 euro extra kan ik misschien vragen maar vind ik niet nodig.

 

Het is een zeer eerlijk product waarvoor nog geen beter alternatief bestaat, omdat zeer veel mensen ermee geholpen zullen worden wil het voor zoveel mogelijk mensen betaalbaar houden, een eerlijke prijs waarbij men geholpen is maar ik als ondernemer uiteraard ook een goede winstmarge pak.

 

Ik zeg overigens niet dat ik IDEAL niet wil, ik hoef het namelijk niet te doen om bezuinigingsredenen. Ik wil gewoon ieders mening horen over het niet toepassen van IDEAL :) beide kanten hebben zowel positieve als negatieve kanten.

Link naar reactie

Voor mij als consument (en ik behoor toch tot de topcategorie voor wat betreft internetaankopen) hanteer ik strikte regels:

 

Controleer het KvK nummer

Betaal nooit vooruit zonder schriftelijke garanties

Geen paypal of ideal = geen aankoop

 

Verder heb ik nog nooit iemand een product zo vaak zien bestempelen als eerlijk (geen verwijt het viel mij gewoon op).

 

Ik heb jaren geleden 1 keer een product welke 50% goedkoper was dan concurrenten vooruitbetaald (tegen beter weten in). Na 24 telefoontjes, 5 brieven en een kort geding heb ik vele malen gelijk gekregen en nog steeds naar mijn centen kunnen fluiten...

 

Als laatste (even paypal loslatend want daar weet ik het niet van) heb ik in juni 2010 een product besteld via Ideal waarin de levering 3 keer uit werd gesteld. Ik heb hierop schriftelijk en per mail gereageerd naar de leverancier toe; dit aan de bank voorgelegd tezamen met mijn ideal betaling en deze werd keurig door de bank gestorneerd. De bankmedewerker (en als ik het lieg dan heeft zij dat destijds ook gedaan) gaf als verklaring aan dat Ideal altijd een schriftelijke leveringsovereenkomst garandeerd waardoor een stornering na een traject van ongeveer een maand en 2 herinneringen mogelijk is.

 

Hopelijk is dit nog aanvullend genoeg om je overwegingen op te baseren

Link naar reactie

Geen paypal of ideal = geen aankoop

precies, zo werkt het bij mij ook.

 

dat soort kostenberekeningen werden in het verleden ook bij PIN gerekend, en uiteraard onzin omdat andere betaalmethoden je ook geld kosten (de meeste argumenten zijn hiervoor ook al genoemd).

 

de enige reden waarom ik het wel zou doen als ik het zou moeten hebben en nergens amders kan krijgen,

maar dan moet ik het wel echt heel nodig hebben.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Bedankt voor jullie inzichten, ik moet zeggen dat ik IDEAL als consument/klant ook ideaal vind om mee te betalen :)

 

Ondanks dat ik de kosten van IDEAL onnodig duur vind (geautomatiseerd process met blijvend karakter) denk ik dat het hebben van IDEAL zeker een aanwinst is voor de website op het gebied van betaalgemak en klantvriendelijkheid.

 

Het voordeel is dat het product probleemoplossend is (doelgroep heeft het echt nodig) en ik de enige aanbieder zal zijn in Europa (geen concurrentie) in principe kan ik me het dus veroorloven om niet aan IDEAL te doen. Ik denk echter dat ik het wel zal toepassen vanwege het betaalgemak en in mindere mate het uitstralen van professionaliteit.

 

Verder heb ik nog nooit iemand een product zo vaak zien bestempelen als eerlijk (geen verwijt het viel mij gewoon op).

 

Nu ik het teruglees komt het inderdaad misschien wat vreemd over. Zodra ik meer over het product naar buiten kan brengen dan wil ik dit nog wel een keer toelichten. Waar het met name om gaat is dat bestaande bedrijven enorm veel geld vragen voor producten die het probleem niet verhelpen. De alternatieven zijn dus prijzig en bovendien niet functioneel (genoeg).

Link naar reactie

Van mijn website (mod edit, link verwijderd, zie huisregels) is ook één van de pijlers het bieden van lage prijzen en klanten kunnen bij mij ook alleen betalen door vooruit te betalen via overboeking, dus geen iDeal. Ik heb zelfs bij mijn voordelen gezet dat we o.a. zo goedkoop zijn omdat we geen dure contracten hebben met bedrijven als iDeal.

 

Ik ben echter wel van mening dat iDeal steeds meer de norm wordt en je eigenlijk niet zonder kan. Ik ben dan ook momenteel aan het overwegen om toch iDeal te nemen, omdat het gewoon erg veel klanten kost als je geen iDeal hebt.

Reblim Merkkleding is een webwinkel in de verkoop van merkkleding voor dames en heren. http://www.reblim.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.