Geen IDEAL als betaalmiddel, wel een eerlijke prijs...

Aanbevolen berichten

Doordat ik werk met een Amerikaans webscript dat voor 100% gereed was voor de Amerikaanse markt, maar waar nogal wat Nederlandse programmeurs zich geen raad mee wisten, heeft het tot vorig jaar geduurd dat we iDEAL konden aanbieden als betaalmethode.

De kosten daarvan zijn trouwens eerder rond 1 euro (we hebben een iets te dure provider gekozen :-[ ), maar dat heb ik er graag voor over omdat het % bestellingen dat uiteindelijk NIET betaald werd, dramatisch is gedaald.

Dat % steeg steeds verder naarmate iDEAL populairder werd en daalde gigantisch nadat die methode werd ingevoerd.

Daarnaast hadden wij al (kant-en-klaar) betaling met Paypal als betaalmethode en die is met 5% provisiekosten veel duurder en steeds meer klanten gebruikten en gebruiken nog steeds die methode, vooral Belgen ondanks dat we zelfs een Vlaamse bankrekening hebben.

Los van bestellingen die ineens wel betaald worden, was sprake van een verdubbelde omzet.

Als je dat allemaal bij elkaar optelt, vallen de kosten van iDEAL ineens heel erg mee.

 

Dan iets waar ik me persoonlijk enorm aan stoor.. vind het juist NIET transparant als de prijs voor een product inclusief verzendkosten is, tenzij een klant er ook maar 1 van zou afnemen. Immers, linksom of rechtsom zijn verzendkosten dan verdisconteerd in de verkoopprijs. Koppel je dat los, dan kan iemand 10 eenheden afnemen en betaalt maar hooguit 1x verzendkosten en vaak ook helemaal niets als er een drempel is ingevoerd waarboven verzending gratis is.

Als je dat beseft, is het juist oneerlijk om productprijzen inclusief verzending te berekenen. Je kan wel productprijzen inclusief betaalmethodes zoals iDEAL etc. berekenen.

 

 

Link naar reactie

Dan iets waar ik me persoonlijk enorm aan stoor.. vind het juist NIET transparant als de prijs voor een product inclusief verzendkosten is, tenzij een klant er ook maar 1 van zou afnemen. Immers, linksom of rechtsom zijn verzendkosten dan verdisconteerd in de verkoopprijs.

 

Normaal gesproken neemt men inderdaad maar één product per keer af, zo niet dan twee. De reden waarom in mijn geval de verzendkosten inbegrepen is, is dat het product werkelijk nét aan door de brievenbus past waardoor het met de normale postdienst mee kan. Wanneer men twee stuks afneemt betaalt en ontvangt men de producten los van elkaar.

 

Zou ik ze samen willen verzenden dan moet dit middels pakketpost wat minimaal 6,50 ofzo kost :) in mijn geval ongunstig maar ik begrijp wat u ermee wilde zeggen.

 

 

Wanneer je met IDEAL werkt moet je dan bovenop de IDEAL kosten ook per 'transactie/overboeking' betalen aan de bank voor de zakelijke rekening? Nee toch zeker, of is dit afhankelijk van de IDEAL provider?

Link naar reactie

Ja, als het door de brievenbus past, is het een ander verhaal: denk er aan een mal te nemen om je briefbuspakjes te passen. Je zou niet de eerste zijn, waar het uiteindelijk toch niet past en de geadresseerde strafport moet betalen.

Hoe groot is de kans dat een klant er 2 of 3 tegelijk van afneemt? In ieder geval hoeft die zich inderdaad dan niet bekocht te voelen als er dan ook 3 grote enveloppen worden verstuurd.

 

Uitkering door de iDEAL tussenpersoon gaat bij ons 1x per week en daar worden idd ook banktransactiekosten voor gerekend. Sommigen hier werken met een goedkopere provider en die keert vaak dagelijks uit.

 

 

Link naar reactie

Wat een geneuzel. Stel dat jouw product €2,50 kost. Waarom zou €3,- ineens geen "eerlijke prijs" meer zijn? En dat verschil verdwijnt nog sneller als de verkoopprijs van je product hoger ligt.

 

Ik begrijp dat Max Havelaar toontje over eerlijke prijs sowieso niet. Je hebt kostprijs en marge, samen maakt dat je verkoopprijs. Die marge heb je nu eenmaal nodig om je continuïteit te waarborgen. Hoe meer marge je op een product kunt maken, hoe langer jij je business overeind kunt houden. Als jij jouw product kunt inkopen voor €1,- en de klant is bereid daar €25,- voor te betalen, wie hou je dan voor de gek met je "eerlijke prijs"? Gebruik die €24,- die je per item overhoudt om een onnavolgbare aftersales op te zetten. Daar hebben je klanten veel meer aan dan navelstaarderij over €0,50 transactiekosten.

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik eerder afzien van een bestelling wanneer ik niet met ideal kan betalen. Vrienden van mij hebben wel eens zo'n bankoverschrijving gedaan maar kregen vervolgens niks geleverd. Al ging het daar wel om een bestelling in het buitenland.

Link naar reactie

Voor mijzelf te spreken zou ik bij een webwinkel waar je enkel alleen met een overschrijving betalen mij ertoe leiden dat ik op het kruisje rechts in de hoek klik. Het wekt bij mij totaal geen vertrouwen en maar een onderneming/webwinkel die het "er even bij doet". Dan kun je nog beter via Marktplaats gaan bestellen. Een webwinkel met meerdere mogelijkheden (al dan niet met toeslagen) bied voor mij aan dat het serieuzer is, opties als Ideal, automatische incasso of paypal leiden er bij mij toe dat ik bij een webwinkel blijf hangen.

Link naar reactie

Idem zoals een hoop andere mensen hier: ik zou het product niet, ergens anders of pas als ik het probleem helemaal zat ben kopen. Voor mij zou het ontbreken van iDeal of paypal gelden als een obstakel om te kopen. Zeker bij een webshop!

 

Nog iets anders: in je openingspost lijkt het alsof jou "eerlijkheid en openheid" heel belangrijk is. Dat is het ook wel maar ik betwijfel of klanten hier een echt pluspunt in zien.

 

Het lijkt mij zelf geen prbleem als je de iDeal bijv. toevoegd en je verkoopprijs met €0,50 (voor iedereen) omhoog bijstelt.

 

Link naar reactie

....

Wanneer je met IDEAL werkt moet je dan bovenop de IDEAL kosten ook per 'transactie/overboeking' betalen aan de bank voor de zakelijke rekening? Nee toch zeker, of is dit afhankelijk van de IDEAL provider?

iDEAL bedragen worden eens in de zoveel tijd in 1x gestort, bv eens per 3 dagen of week, of bv zodra minimumbedrag van x euro is bereikt. Het verschild per bank / provider en wat je hebt afgesproken, het gaat iig om meerdere ideal transacties in 1x. Je kunt zelf aangeven op welke rekeningnummer het gestort wordt. Bij zakelijke rekening betaal je per storting, bij particulier afgesloten rekening (dus onder je eigen naam, niet onder bedrijfsnaam) betaal je alleen vast bedrag, daar maakt het niet uit hoe vaak er gestort wordt.

Link naar reactie

Dan iets waar ik me persoonlijk enorm aan stoor.. vind het juist NIET transparant als de prijs voor een product inclusief verzendkosten is, tenzij een klant er ook maar 1 van zou afnemen. Immers, linksom of rechtsom zijn verzendkosten dan verdisconteerd in de verkoopprijs.

 

Normaal gesproken neemt men inderdaad maar één product per keer af, zo niet dan twee. De reden waarom in mijn geval de verzendkosten inbegrepen is, is dat het product werkelijk nét aan door de brievenbus past waardoor het met de normale postdienst mee kan. Wanneer men twee stuks afneemt betaalt en ontvangt men de producten los van elkaar.

 

Zou ik ze samen willen verzenden dan moet dit middels pakketpost wat minimaal 6,50 ofzo kost :) in mijn geval ongunstig maar ik begrijp wat u ermee wilde zeggen.

 

 

Wanneer je met IDEAL werkt moet je dan bovenop de IDEAL kosten ook per 'transactie/overboeking' betalen aan de bank voor de zakelijke rekening? Nee toch zeker, of is dit afhankelijk van de IDEAL provider?

 

In dat geval zou ik overschrijven al helemaal niet doen, vanwege klanten die gaan beweren dat post niet is aangekomen, wat jij niet kunt bewijzen.

 

Vossie heeft daar ook mee te maken gehad maar kan de post even niet terugvinden.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie

Hoewel er ongetwijfeld mensen zullen zijn die afhaken vanwege het "ongemak", zou voor mij de factor "tijd" de belangrijkste rol spelen: hoe snel wil ik het product hebben en wat mag het extra kosten als ik het een dag eerder in huis wil hebben. Vooropgesteld natuurlijk dat je verder voldoende vertrouwen uitstraalt om sowieso zaken met je te willen doen.

 

Dat zou voor mij ook een beetje het punt zijn. Overschrijven op zich vind ik niet zo erg, dat is nauwelijks meer werk dan de transactie via ideal voltooien... alleen kan het dan wel weer een paar dagen langer duren voor er iets geleverd gaat worden.

 

Of dat erg is hangt natuurlijk helemaal af van de precieze aard van het product - sommige dingen moet je NU hebben, andere morgen, en weer andere 'ergens in de loop van de week'.

 

Wat mogelijke fraude en dergelijke betreft: Geld ontvangen maar niets leveren kan natuurlijk ook via ideal. Het gaat wel iets minder gemakkelijk dan met overschrijving, maar meer dan een rondje langs de kvk en formuliertje naar de bank is er niet voor nodig om ideal betalingen te kunnen accepteren.

Link naar reactie

Hoewel er ongetwijfeld mensen zullen zijn die afhaken vanwege het "ongemak", zou voor mij de factor "tijd" de belangrijkste rol spelen: hoe snel wil ik het product hebben en wat mag het extra kosten als ik het een dag eerder in huis wil hebben. Vooropgesteld natuurlijk dat je verder voldoende vertrouwen uitstraalt om sowieso zaken met je te willen doen.

 

Dat zou voor mij ook een beetje het punt zijn. Overschrijven op zich vind ik niet zo erg, dat is nauwelijks meer werk dan de transactie via ideal voltooien... alleen kan het dan wel weer een paar dagen langer duren voor er iets geleverd gaat worden.

 

Of dat erg is hangt natuurlijk helemaal af van de precieze aard van het product - sommige dingen moet je NU hebben, andere morgen, en weer andere 'ergens in de loop van de week'.

 

Wat mogelijke fraude en dergelijke betreft: Geld ontvangen maar niets leveren kan natuurlijk ook via ideal. Het gaat wel iets minder gemakkelijk dan met overschrijving, maar meer dan een rondje langs de kvk en formuliertje naar de bank is er niet voor nodig om ideal betalingen te kunnen accepteren.

 

Ik weet niet zeker of het een reactie op mij was, maar ik bedoelde fraude van de klant. Ik denk dat, fraude van klanten wel minder wordt als je al betaald hebt. Je zult dan minder snel ten onrechte beweren dat iets niet is aangekomen.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie

Ik vind het een interessante en leerzame discussie.

 

Met name de verschillende invalshoeken kan ik begrijpen, sommige meningen lijken gevormd te zijn door een beeld waarbij een webshop een breed aanbod gebruiksproducten als gadgets of kleding verkoopt. Dan nog is het interessant om te zien hoe men er over denkt, daarvoor bedankt.

 

Hierbij wil ik overigens wel vermelden dat ik die REUS voor Ruben totaal onnozel vind. Dat "geneuzel" en daarmee deze hele discussie gaat namelijk niet zozeer over die 0,50 cent, zoals aangegeven kan ik dat makkelijk missen van mijn winstmarge.

 

Ik begrijp dat Max Havelaar toontje over eerlijke prijs sowieso niet. Je hebt kostprijs en marge, samen maakt dat je verkoopprijs. Die marge heb je nu eenmaal nodig om je continuïteit te waarborgen. Hoe meer marge je op een product kunt maken, hoe langer jij je business overeind kunt houden. Als jij jouw product kunt inkopen voor €1,- en de klant is bereid daar €25,- voor te betalen, wie hou je dan voor de gek met je "eerlijke prijs"? Gebruik die €24,- die je per item overhoudt om een onnavolgbare aftersales op te zetten. Daar hebben je klanten veel meer aan dan navelstaarderij over €0,50 transactiekosten.

 

Lekker denigrerend "toontje". :P

Als een klant uit wanhoop bereid is om die €25,- te betalen, waarom zou ik daar dan misbruik van maken als ik bij een verkoopprijs van €10 ook al een zeer gezonde winstmarge heb? Bij een verkoopprijs van €10 is het product bovendien een stuk toegankelijker voor mensen die óók last hebben van het probleem maar weinig financiele middelen hebben (het leven is al duur genoeg tegenwoordig).

 

Nogmaals mij ging de discussie niet zozeer over die €0,50 transactiekosten. Waar het mij om gaat is een geweldig product voor een zo 'eerlijk' mogelijke prijs (geen onzinnige kosten, gewoon een puur no-crap prijs) neerzetten, de vraag was daarbij of de mensen hier het niet aanbieden van IDEAL als een belemmering zien of dat het gerechtvaardigbaar is gezien mijn visie.

Het is een keuze die de klant maakt, net als dat je bij RyanAir kiest voor het doorklikken van pagina's vol met verzekering spam en reiskoffer aanbiedingen om dan ook nog eens met CreditCard te betalen terwijl concurrenten ook IDEAL aanbieden in Nederland - uiteraard ben ik dan minder irritant met mijn bankoverschrijving.

 

Nog iets anders: in je openingspost lijkt het alsof jou "eerlijkheid en openheid" heel belangrijk is. Dat is het ook wel maar ik betwijfel of klanten hier een echt pluspunt in zien.

 

Dat klopt, het product is probleemoplossend en is zeer bijzonder omdat de alternatieven verre van ideaal zijn. Persoonlijk vind ik het daarbij zeer blangrijk dat eerlijkheid en openheid daarbij geboden wordt zodat de klant centraal staat, niet winstbejag. De concurrenten verdienen miljoenen dan niet miljarden in een business waarbij men uit winstbejag niet de belangen van de klant voorop stelt. Als 'underdog' vind ik het een bijzonder positief gebaar als ik naast een geweldig probleemoplossend product óók de klant centraal stel wat tegenwoordig al een unicum en sich is bij grote bedrijven.

 

(groot gaat dit bedrijf zeker worden, tenzij de grote boze wolf het kapot wil procederen. Maargoed, tegen die tijd hoop ik een dusdanig naamsbekendheid te hebben voor mijn product dat er een volksrevolutie komt zoals in Egypte en omstreken. De grote boze wolf is te overwinnen door de kracht van het volk (lees: consument).

 

 

Nogmaals dank voor alle inbreng, gezien de hoeveelheid reacties vind ik het onderwerp ook gewoon leuk omdat het wat leven in HL brengt, de gebruikelijke 'wat vinden jullie van mijn webshop' vind ik soms minder leuk om te lezen dan dit soort discussies :-K

Link naar reactie

Als jij jouw product kunt inkopen voor €1,- en de klant is bereid daar €25,- voor te betalen, wie hou je dan voor de gek met je "eerlijke prijs"?

 

Nog even je 'GREED IS GOOD!' column doorgelezen, wel grappig omdat ik op veel vlakken het met je eens ben.

 

Mijn ambitie is om met minder dan 5.000 euro aan investeringen een bedrijf op te zetten dat de potentie heeft om een miljoenen business te worden. Dat is dan ook mijn streven. Ik ben in de overtuiging dat dit zeer haalbaar en realistisch is maar makkelijk? Dat zeker niet. Voor mij bestaat d e uitdaging alleen niet louter uit 'een miljoenen business opzetten', dat is voor mij niet genoeg, daar haal ik geen voldoending uit. Wat voor mij persoonlijk belangrijk is? Dat ik dat mogelijke succes en daarmee ook het vermogen verdien met een product dat een serieus probleem van mensen verhelpt en deze oplossing voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is door een (daar komt 'ie weer) 'eerlijke' prijs te bieden.

 

De 'echte' ambitie waar jij het over hebt om bijv. 300 miljoen winst te willen maken dat kan ook door niet 25 euro te vragen maar genoegen te nemen met 10 euro. Dit heeft niets met ambitie te maken, dit heeft (in mijn optiek) met gierigheid te maken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.