Tips gewenst om het begin van een ongemotiveerde dag door te komen

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

Soms heb ik van die dagen zoals vandaag,hier regent het,de koffie smaakt ineens niet,mijn bureau is ontploft,23 gele briefjes op mijn scherm, inbox email geeft nog 38 te beantwoorden mails aan,nog 23 mensen terugbellen...

 

Maar kan me er niet toe zetten vandaag. Normaal kijk ik dan 3 x d

van een kandidaat van de Engelse x-factor. Dat helpt vaak wel na wat meezingen... Maar zoals nu dus niet..

 

Wat doen jullie om zo'n dag door te komen?

 

Danny

Link naar reactie

Geweldig filmpje Danny! Ik zou hem gewoon nóg een keer kijken. :)

Zo te lezen kan je overigens wel een personal assistent gebruiken.

En misschien ook wel een training: het delegeren van werk. Want waarom kunnen die gasten die die gele briefjes op je scherm plakken de boel zelf niet oplossen?

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie

Filmpje niet alleen kijken, maar de speakers even vol draaien en even fysiek helemaal los gaan. (desgewenst op je bureau, maar dit kan ongewenste reacties van collega's oproepen :D )

 

En daarna gewoon beginnen en 1 ding per keer wegwerken, het wordt vanzelf donderdag.

Link naar reactie

Stap 1: Het gebruik van gele briefjes per direct afschaffen.

Stap 2: Alle interne emails auto-replyen met de vraag waarom ze het zelf niet hebben opgelost.

Stap 3: Zij die onvoldoende bevoegdheden hebben om het op te lossen meer bevoegdheden geven. Ja, af en toe zal er wel iets mis gaan, maar als jij nu een baaldag hebt, gaat er 61x iets mis.

 

Vervolgens trek je de deur achter je dicht, rij je naar het strand en loop je minimaal 20 minuten tegen de wind in, dan stop je en geef je een oerkreet van minimaal 30 seconden. Tijd voor een kop hete choco. Na de choco loop je terug naar je auto, rij je terug naar kantoor en als een herboren mens begin je gewoon opnieuw aan je werkdag.

 

Kost je een uurtje of twee, maar je kunt er dagen op teren.

Link naar reactie

Ikzelf heb daar ook weleens last van en probeer soms 2 trucjes:

- of juist even tijd mogen nemen voor klusjes die leuk zijn maar steeds niet de tijd voor heb. Dus irritante, verplichte klusjes even laten voor wat het is en eindelijk tijd mogen nemen voor de klusjes die je graag doe maar nog geen tijd voor heb gehad, bv bepaalde ideeen eindelijk verder uitwerken.

- of juist jezelf toch even verplichten een paar irritante to-do's af te handelen met het idee dat je daarna even pauze mag nemen of op iets lekkers mag trakteren.

 

Ander tip: er is een boek, 'schop onder je kont' van Rita Emmet, helaas niet meer te koop maar soms verkrijgbaar bij marktplaats en anders wellicht bij de bieb te halen. Er staan lekker veel eenvoudige trucjes en leuke uitspraken die je even een schop onder je kont geeft om weer aan de slag te gaan. ;)

Link naar reactie

Of gewoon die dag een snipperdag nemen. Lekker niks gaan doen vervolgens uit eten en naar de bioscoop of theater en niet letten op de centen en dan de volgende er weer keihard tegenaan om het terug te verdienen, desnoots een keer een zondag doorwerken.

 

Je zou het haast niet durven zeggen maar ondernemers zijn soms net mensen. Dus ook zij hebben af en toe een break nodig.

Link naar reactie

Soms heb ik van die dagen zoals vandaag,hier regent het,de koffie smaakt ineens niet,mijn bureau is ontploft,23 gele briefjes op mijn scherm, inbox email geeft nog 38 te beantwoorden mails aan,nog 23 mensen terugbellen...

 

Maar kan me er niet toe zetten vandaag. Normaal kijk ik dan 3 x d

van een kandidaat van de Engelse x-factor. Dat helpt vaak wel na wat meezingen... Maar zoals nu dus niet..

 

Wat doen jullie om zo'n dag door te komen?

 

Danny

 

Wellicht is antidepressiva de oplossing? ;)

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie

 

Wellicht is antidepressiva de oplossing? ;)

 

sommige artsen schrijven dat voor aan mensen die depressief zijn, is hier geen sprake van.

Het gaat hier om een beschrijving van een futloze dag, en tips hoe door de dag heen te komen.

 

Link naar reactie

Ik begin mijn dag met mijn saldo van mijn bankrekeningen en paypal balans te checken. Aangezien dat vrijwel altijd meer is dan de dag van te voren begin ik de dag goed 8)

 

Wat ik hiervoor deed was koffie zetten en mijn mailbox openen om de nieuwe orders te checken, maar aangezien ik soms ook klachten ontvang ben ik hiermee opgehouden! ;D

 

Als dit niet werkt neem dan gewoon een snipperdag en ga wat leuks doen.

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie

 

Wellicht is antidepressiva de oplossing? ;)

 

sommige artsen schrijven dat voor aan mensen die depressief zijn, is hier geen sprake van.

Het gaat hier om een beschrijving van een futloze dag, en tips hoe door de dag heen te komen.

 

je hebt ook prima natuurlijke alternatieven, werken ook instant. ;)

 

beter is het om jezelf een doel te stellen zoals John aangeeft of jezelf een beloning in het vooruitzicht te stellen

bijv een lekker borrel vanavond of een gebakje, whatever je ding is. ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.