• 0

Feedback op website

Omschrijving van je concept:

Ik heb een corporate finance kantoor gespecialiseerd in het vinden van investeerders voor ondernemers en ik maak onder andere gebruik van adwords om klanten te werven.

 

Dit is de website: www.hedley.nl

 

Op mijn website heb ik redelijk wat traffic maar de conversie naar klantcontact is laag. Ik weet niet waarom dat is en ik zou graag feedback ontvangen om gerichte aanpassingen te kunnen doen.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Allerlei combinaties van zoekwoorden.

Teksten aanpassen op gebied van schrijfstijl en inhoud.

Het effect van wijzigingen meten (voor zover mogelijk wat conversie is laag).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het verhogen van de conversie van bezoeker naar lead.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik heb een redelijk onderscheidende propositie met Investor Matching.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Welke indruk maakt de website op een bezoeker?

Sluit het taalgebruik aan bij de aangeboden dienst en markt?

Is de toegevoegde waarde van mijn dienst helder genoeg?

Moet ik bezoekers laten landen op de contactpagina of op een inhoudelijke pagina?

 

 

Corporate finance adviseur en Investor Matcher

www.hedley.nl

http://www.linkedin.com/in/janwillemkakebeeke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lastig om zo te beoordelen.

 

De site ziet er goed uit, het kan ook aan je campagne liggen:

 

Dit hangt af van de advertentietekst. Is deze te algemeen, zodat de verkeerde mensen er op klikken?

 

Op welke zoekwoorden word je advertentie getoond, ook daar kan een probleem zitten.

 

Maak je gebruik van landingspagina's voor specifieke advertenties? Op een landingspagina zou ik direct een telefoonnummer tonen. (ook in de advertentie kun je een telefoonnummer plaatsen)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je zegt dat je redelijk wat bezoekers hebt. Wat weet je over je bezoekers? Meet je wat je bezoekers doen, waar ze vandaan komen, wat ze willen en waar(om) ze afhaken? Als je dat niet doet of weet, zorg voor een goed programma om het gedrag van je bezoekers in kaart te brengen.

Het kan best zijn dat de bezoekers die je nu hebt eigenlijk helemaal niet op zoek zijn naar het product of dienst die jij aanbied. Je adverteert dan mogelijk op verkeerde of te algemene zoekwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Je zegt dat je redelijk wat bezoekers hebt. Wat weet je over je bezoekers? Meet je wat je bezoekers doen, waar ze vandaan komen, wat ze willen en waar(om) ze afhaken? Als je dat niet doet of weet, zorg voor een goed programma om het gedrag van je bezoekers in kaart te brengen.

Het kan best zijn dat de bezoekers die je nu hebt eigenlijk helemaal niet op zoek zijn naar het product of dienst die jij aanbied. Je adverteert dan mogelijk op verkeerde of te algemene zoekwoorden.

 

Kijk eens naar Google Analytics, die kan daar hele mooie automatische analyses van maken als je 'm integreerd in je website en AdWords er aan koppelt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de contactpagina niet als landingspagina gebruiken. Ik denk dat de klant eerst wil weten wat voor diensten je aanbiedt voordat hij contact met je op zal nemen. Dus ik zou als landingspagina een pagina gebruiken waar duidelijk omschreven staat wat je voor de klant kan betekenen.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Hoe ziet je lijst van zoekwoorden er uit? Heb je alles samen in een advertentie groep gegooid? of heb je het netjes gestructureerd en kleine groepjes van woorden gemaakt? Normaal gesproken, hoe beter je de zoekwoorden in je account geordend hebt, hoe beter je de bezoekers naar de gewenste pagina kunt sturen.

 

Een simpele manier om een goede lijst van zoekwoorden samen te stellen is om jezelf af te vragen wat je product is of doet, naargelang je door blijft vragen worden de zoekwoorden meer gedetailleerd. Hieronder een voorbeeld voor iemand die navulbare toners verkoopt.

 

VRAAG: Wat is uw product?

ANTWOORD: een toner

 

VRAAG: Wat voor een soort toner is het?

ANTWOORD: een navulbare toner

 

VRAAG: Waar is die navulbare toner voor gemaakt?

ANTWOORD: een navulbare toner voor een printer

 

VRAAG: Is die navulbare toner geschikt voor elke printer?

ANTWOORD: een navulbare toner voor een fantasienaam printer

 

VRAAG: Past die navulbare toner in elk model van fantasienaam printer

ANTWOORD: een navulbare toner voor een fantasienaam printer model 12345

 

VRAAG: Welke kleur inkt bevat die navulbare toner voor de fantasienaam printer?

ANTWOORD: een navulbare toner voor een fantasienaam printer model 12345 kleur zwart

 

Hoe meer je in detail treed, hoe beter de kwaliteit van de bezoekers die je aantrekt met je AdWords, dus hoe groter de kans dat deze bezoekers bij je kopen. Denk maar na, er is bijna niemand die alleen het woord toner zoekt in Google, er zijn er al iets meer die navulbare toner zoeken, maar het wordt pas echt interessant op het moment dat de mensen een "toner van het fantasienaam merk" intypen.

 

Heel kort door de bocht heb je hier een klein voorbeeld hoe je zoekwoorden lijst eruit kan zien voor zwarte navulbare toners.

 

"navulbare toner fantasienaam "

"navulbare toner fantasienaam model 12345"

"navulbare toner fantasienaam model 12345 zwart"

"fantasienaam navulbare toner"

"fantasienaam navulbare toner zwart"

"fantasienaam model 12345 navulbare toner"

"fantasienaam model 12345 navulbare toner zwart"

"model 12345 navulbare toner"

"model 12345 navulbare toner zwart"

[navulbare toner fantasienaam]

[navulbare toner fantasienaam model 12345]

[navulbare toner fantasienaam model 12345 zwart]

[fantasienaam navulbare toner]

[fantasienaam navulbare toner zwart]

[fantasienaam model 12345 navulbare toner]

[fantasienaam model 12345 navulbare toner zwart]

[model 12345 navulbare toner]

[model 12345 navulbare toner zwart]

navulbare +toner +fantasienaam

+navulbare +toner fantasienaam +model 12345

+navulbare toner fantasienaam +model 12345 zwart

+fantasienaam +navulbare +toner

+fantasienaam +navulbare +toner zwart

+fantasienaam +model 12345 navulbare +toner

+fantasienaam model 12345 +navulbare +toner zwart

model 12345 +navulbare +toner

model 12345+ navulbare +toner zwart

-rood

-groen

-blauw

-kleur

-kleuren

-model 78910

-model 15682

 

 

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

Joost

 

Voor meer info over zoekwoord opties( "" , -, + en [ ] ) http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=nl&answer=6100

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Dat is heel helder. Dankjewel.

 

Ik heb mijn zoekwoorden gegroepeerd rond thema's en die een eigen advertentie gegeven. Ik zie dat bepaalde zoekwoorden en advertenties veel beter scoren dan andere.

 

Mijn add s roteren gelijkmatig. Is het beter om de minst lopende add s en zoekwoorden te verwijderen of kan ik beter de best converterende adds prioriteren?

Corporate finance adviseur en Investor Matcher

www.hedley.nl

http://www.linkedin.com/in/janwillemkakebeeke

Link naar reactie
  • 0

Mijn add s roteren gelijkmatig. Is het beter om de minst lopende add s en zoekwoorden te verwijderen of kan ik beter de best converterende adds prioriteren?

Gelijkmatig is aangeraden als je ook conclusies wilt kunnen trekken uit bijvoorbeeld CTR en positie. Verder slecht lopende ads en zoekwoorden zo snel mogelijk verwijderen (ads kun je testen met splittester.com).

Link naar reactie
  • 0

Heb net ook even gekeken, ten eerste een erg mooie website!

 

Als ik het goed heb is de "enige" conversie die een bezoeker kan maken, het zelf contact opnemen, door zelf naar het contactform te gaan.

 

Wat je kunt proberen, en dat is een kwestie van meten is weten, is het volgende:

 

-Bel mij terug onder elke pagina.

-Contactform onder elke pagina

-Een whitepaper / extra informatie aanvraagform.

 

Een tip: Stel bij elk contactform conversietracking in voor Adwords, of laat dit doen. Sommige zoekwoorden leveren bergen clicks op en bezoekers die blijven hangen, maar geen info aanvragen, die kun je er dan uit filteren.

 

Vooral de whitepaper zal een stuk hogere conversie opleveren (denk ik / meten = weten). Het product heeft een vrij hoge drempel, met een whitepaper kun je die verlagen. Eventueel stuur je na een week nog wat info, bel je ze na etc.

 

Dat kun je eenvoudig maken met een zogenoemde autoresponder. Deze stuurt automatisch een mail als er een aanmelding binnen komt.

Link naar reactie
  • 0

Ik las ergens ook de tip om alle zoekwoorden drie keer op te nemen. Zowel Breed als Exact en Woordgroep.

 

Is dat voor Google nou juist niet minder interessant omdat je daarmee de advertentie generiek lijkt te maken. Google heeft toch een voorkeur voor gerichte ads?

 

De andere vraag is dan welke categorie is het meest effectief. Is daar een richtlijn voor of is het trial and error?

Corporate finance adviseur en Investor Matcher

www.hedley.nl

http://www.linkedin.com/in/janwillemkakebeeke

Link naar reactie
  • 0

Kijk sommige opties leiden tot veel advertentievertoningen, klikken en conversies, terwijl andere opties minder vertoningen genereren maar beter gericht zijn. Het verschil is ook duidelijk te merken in de prijs die je betaald per klik.

 

Heel kort gezegd: Hoe beter getarget je zoekwoorden zijn > hoe lager de prijs per klik > de kwaliteit van de bezoekers is hoger en uiteindelijk je ROI ook.

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Om mijn keyword lijst te genereren kwam ik laatst deze handige pagina tegen:

 

http://web.forret.com/tools/adwords.asp

 

Ja, die tool is zeker handig, ik heb zelf ook zoiets geschreven (alleen voor intern gebruik) want ik geef liever niet mijn keywords aan concurrenten. Dit soort tools wordt veel gebruikt voor datamining, het is nl een goedkope manier om aan keywords te komen.

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het lettertype op elke pagina gelijk houden, in de content heb je op de homepage 11px en in de subpagina's een groter lettertype. Voor de consistentie en professionele uitstraling zou ik voor één lettergrootte kiezen. Kopjes en dergelijke kun je wel altijd van grote en belangrijkheid afwisselen.

@Vormkracht10 - vormkracht10.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen... we hebben bijna hetzelfde probleem met conversie. We redelijk wat traffic (kan natuurlijk altijd meer) maar conversie-gehalte is laag. We doen het niet met adwords, maar hebben ervoor gekozen om SEO goed aan te pakken. Ik begrijp dat de form / inhoud van je landingspagina(s) hier heel belangrijk is.

Maxol Finance Services

Excellence in Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.