Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
ringmaster

factureren, boekhouden via excel

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig een computer bedrijfje op te starten.

En nu heb ik een factureer en boekhoud programma nodig.

Heb ik bij microsoft ondernemen een excel sjabloon weggehaald waarmee je factuuren kan aanmaken met een klanten bestand en debiteuren database.

Heeft iemand daar goeie ervaringen mee ?? kan er niet echt goed wijs uit worden.

En heb geen zin een duur factuur programma als exact aan te schaffen voor 1500 euro voor veel functies die je toch niet gebruikt.

Dus wie heeft een goeie tip of ervaring met excel of een anders goedkoop alternatief ?????

 

Groetjes Anco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen ervaring met davilex. Na twee jaar zijn we overgestapt op Cash for Linux omdat we te groot waren geworden voor Davilex.


Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmzz dat gaat wel snel dan zeg binnen 2 jaar ::)

maaruh het is maar voor een eenmans bedrijfje ;D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmzz dat gaat wel snel dan zeg binnen 2 jaar ::)

maaruh het is maar voor een eenmans bedrijfje ;D

 

 

Ik heb eerst gekeken naar de demo cd-rom van Davilex. Vond het niet zo prettig werken. Heb toen gekeken naar Snelstart, maar dat was ook drie keer niks. Ik heb nu een pakket gekocht van Informer. Werkt heel erg goed. Ik heb er ook een onderhoudscontract afgesloten voor de helpdesk. Werkt allemaal als een trein. Zie: Informer

 

Groet, Victor. 8)


YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou kan wel wat hulp gebruiken ;D

heb al een voorbeeld van microsoft en wat aangepast met wat hulp van het microsoft exel forum maar telkens komen er fouten tevoorschijn die ik niet wil hebben en waar ik geen kaas van gegeten heb.

dat is erg lastig wil gewoon alles proberen onder excel te laten draaien

facturen, debiteuren, klanten bestand , btw overzichten, eventueel week maand en jaar staten , inkoop artikelen en artikelen bestand en eventueel later het te koppelen aan een website

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Victor: Bedankt voor je tip van informer. Ik heb de demo gedownload, ik wil deze snel eens bekijken.

 

Edwin: Geld je aanbod ook voor anderen? Ik ben momenteel met excel bezig. Ik probeer een en ander via excel met behulp van een file van zibb.nl geloof ik en de factureer sheet van Microsoft. Ik ben uiteraard erg benieuwd hoe jij je administratie doet in Excel. Excel is niet zo het probleem, maar meer de invulling (velden en opzet).

 

Mvg, Nathan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk, ik heb volgende week maandag een afspraak met mijn accountant. We nemen het een en ander dan door, aangezien mijn sheets nog een paar schoonheidsfoutjes bevatten.

 

Overigens is het wel makkelijk als je zelf een beetje kan knutselen in Excel! Uiteraard wil ik daar wel even bij helpen. Ik zal de sheets volgende week wel even op onze server parkeren, dan kan je ze eraf halen. Als je dinsdag nog niets gezien hebt, post dan even een reminder!

 

Groet, Edwin Meijer

 

Hartelijk dank voor je hulp en bereidwilligheid. Ik neem volgende week dinsdag even contact met je op. Ik heb hier nog een Excel cursus liggen, ik zal daar wat delen van inplannen voor deze week zodat ik zelf een en ander kan knutselen ook al is het pakket me niet helemaal vreemd.

 

Grtz. Nathan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joost_k

Hallo Anco,

 

Ik gebruik zelf het programma Snelstart. Dat is echt een uitstekend programma en je kan het aanschaffen in modules.

 

Dat wil zeggen dat je niet gelijk een supermega-pakket moet aanschaffen, maar eerst gewoon een basispakket boekhouden en een basispakket facturen.

 

Het werkt uitstekend en alles gaat automatisch. btw, jaarrekeningen, winst/verlies etc etc.

 

Nu hoef je daar nog niet zo aan te denken, maar voor je het weet moet je alles op een rijtje zetten en dan baal ja van zo'n excel sheetje hoor!

 

Ik raad je persoonlijk Snelstart aan.

 

Kijk maar eens op: http://www.snelstart.nl/index2.php

 

Hm lees net het advies van de geautomatiseerde excel sheet hierboven. Dat wil ik natuurlijk niet afraden. Het gaat mij om de standaard excel sheets van microsoft etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werken die mooie excel-sheets ook in calc van openoffice?

In vervolg op de vraag van Benm, weet iemand of er een goed opensource boekhoudpakket bestaat dat aansluit bij openoffice?


jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanxs joost

Heb even bij snelstart gekeken leuke software de basis is nog te doen kwa prijs.

Maar dan komt de aap uit de mouw als ik de duurste factuur module er bij neem (dan loopt het samen op naar €778 euro en dat vind ik een beetje veel geld voor een (op)startende ondernemer om uit te geven aan een boekhoud en factuur paket.

Aan de andere kant is het wel zo zolang ik zit te prutsen aan die excel sheets kan ik mijn energie beter in een goed kloppend bedrijfsplan stoppen want als ik al die tijd moet rekenen die ik die excel sheet moet stoppen(en al heb gedaan) dan word die ook peper duur.

dus ja wat is de juiste overweging

http://www.softwarepakketten.nl/swpakketten/onderzoek/starttestbank.asp?Id=29

daar staat een lijst van paketen tot 1000 euro en snelstart komt er goed uit.

zijn er nog meer die ervaringen met die genoemde pakketten hebben ??

let me know !! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je twijfelt over een boekhoudpakket kun je ook voor de volgende mogelijkheid kiezen....(ik preek nu even voor eigen parochie..)

Neem een administratiekantoor in de hand...

Deze kantoren zijn niet duur en goede kantoren rekenen met name het eerste jaar zeer lage tarieven..

Ze kunnen de administratie dan voor jou opzetten en kunnen aan de hand van hun eigen ervaringen en de mutaties in jouw administratie goede adviezen geven over het aan te schaffen boekhoudpakket. Voor het eerste jaar ben je zo'n 200-300 euro kwijt, maar dan heb je wel een goede start voor je administratie en krijg je ook alle tips die je moet hebben om goed verder te gaan.

Misschien bevalt het dan wel zo goed dat je bij hun blijft en hoef je misschien niet eens een boekhoudpakket aan te schaffen.

Het is mij opgevallen dat veel starters te snel een (duur/goed) boekhoudpakket aanschaffen maar dat uiteindelijk blijkt dat dat pakket te groot/uitgebreid of juist te klein/simpel blijkt te zijn...

en dat is in beide gevallen zonde geld..... ;)

Ook steken veel ondernemers veel tijd in het "ontwikkelen" van excel-sheets die dan bijvoorbeeld wel werken voor die paar mutaties in een jaar maar het volgende jaar blijkt dan dat die toch niet de juiste overzichten geven die je eigenlijk wilde en moeten ze alles nog een keer invoeren....Ook zonde....


Egbert Punter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet zo kerkelijk gezind, en ga dus niet preken, maar Excel geeft je alles wat je wilt! Alleen moet je zelf wel weten wat je wilt hebben, en dat met een paar (simpele) formules erin zetten.

 

Dat geloof ik wel. Ik denk echter ook dat het best per situatie kan verschillen. Misschien is het dan dus toch een idee om er eens een boekhouder naar te laten kijken. Hij kan het dan alleen maar bevestigen. (Ik heb het uiteraard over mijn situatie).

 

Het is meteen een goede stap om je te orienteren betreft de keuze van een administratiekantoor. Het advies en de onderbouwing kan veel te zeggen hebben over het bedrijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoo veel tips bedankt allemaal denk dat ik maar mooi een goed boekhoud paket koop en alles mooi zelf doe steek ik die 300 euro van dat administratie kantoor mooi in mijn zak lol ;D

nog meer ideeën??? ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal de sheets volgende week wel even op onze server parkeren, dan kan je ze eraf halen. Als je dinsdag nog niets gezien hebt, post dan even een reminder!

 

Groet, Edwin Meijer

 

;).

 

Ik ben nog steeds erg benieuwd en geinteresseerd in/naar je excel oplossing. Ik zie het vanzelf wel verschijnen. TIA

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanxs joost

Heb even bij snelstart gekeken leuke software de basis is nog te doen kwa prijs.

Maar dan komt de aap uit de mouw als ik de duurste factuur module er bij neem (dan loopt het samen op naar €778 euro en dat vind ik een beetje veel geld voor een (op)startende ondernemer om uit te geven aan een boekhoud en factuur paket.

Heb je die duurste factuurmodule echt nodig? Ik gebruik Boek2 met Nota1 en dat gaat prima. Boek2 vanwege telebankieren, wel zo handig. Inclusief de starterskorting kostte dat samen EUR 267 ex BTW (in 2003).

 

Succes,

ToC


r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt een beetje af van hoeveel je factureert....

Mijn ervaring is dat de meeste starters deze module niet nodig hebben....Voor de meeste starters kost het "opzetten" van deze module (instellingen enzo) al meer tijd dan ze kwijt zouden zijn zonder....en dan nemen we de prijs nog niet eens mee in de overweging.

 


Egbert Punter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus wie heeft een goeie tip of ervaring met excel of een anders goedkoop alternatief ?????

 

Groetjes Anco

 

Voor het bijhouden van je kasboek en grootboek is excel prima. Je kan je facturen ook in excel opmaken, of gebruik microsoft Access en gebruik de wizard boekhouden.

 

Voor het bijhouden van je bank is het programma C@shflow manager laagdrempelig. Je kan dan ook netjes budgetteren.

Kijk op www.bankingtools.nl .

 

 


doe wat alleen jij kan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die duurste factuurmodule echt nodig? Ik gebruik Boek2 met Nota1 en dat gaat prima. Boek2 vanwege telebankieren, wel zo handig. Inclusief de starterskorting kostte dat samen EUR 267 ex BTW (in 2003).

 

Succes,

ToC

Hmmm heb me een beetje verrekend geloof ik :)

Maar als ik boek 2 neem met telebankieren (had ik nog niet stil bij gestaan dat er bij te nemen ) en nota 3 kom ik 588 euro -25% starters korting is 441 euro voor een goed paket

Nota 3 ben ik nodig omdat ik ook prijzen in het systeem wil zetten en gegevens van de verkochte spullen wil bewaren voor het geval van een defect aan bv een harddisk of iets dergelijks is dan weet ik of ik de juiste goederen ruil of ik word bedonderd door de klant aan de hand van het serie nummer.

wat ik nog eigenlijk wel zoek is een koppeling naar een web winkel met de prijzen kon daar niks over vinden bij snelstart ;D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf goede ervaringen (onder de lage prijs pakketten) met het programma Iprofit.

ik denk www.iprofit.nl

 

Het blijft altijd een beetje knuterig; Davilex, Snelstart veel klikken met de muis.

En Iprofit is overigens zowel op de Apple als de reguliere Windows machines te gebruiken en uitwisselbaar onderling.

 

Maar neem alsjeblieft geen Davilex een vreselijk pakket.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatje schrijf je zo lijkt me: 'update' of anders 'kleine update'.

 

Ik wou dat ik zo makkelijk die keus kon maken :-). Ik heb ondertussen 7 demoversies hier van verschillende pakketten. Ik denk dat ik beter eerst even een boekhoudcursusje volg.

 

Overigens heb ik inderdaad nog steeds interesse in je excel sheets. Ondertussen ben ik me wat meer aan het verdiepen in excel. Ik denk dat ik aan de hand van de sheets ook voldoende inzicht krijg in het voeren van een administratie. Je 'moet' namelijk weten hoe de sheet aan zijn gegevens komt. Kan van pas komen later bij een groter boekhoudpakket.

 

Mvg. Nathan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik moet het een en ander even legen. Ik hoop daar vandaag aan toe te komen, maar ben het zeker niet vergeten!

Hoi Edwin,

 

Heb je de sheets ergens geplaatst? En zo ja, waar kan ik ze vinden? Als bestuurder van een zwemvereniging ben ik zeer geinteresseerd in je sheets.

 

gr

 

patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link naar de sheets staat in de PM bij twee mensen. Dit omdat ik de beschikbaarheid toch wel enigszins wil controleren.

 

Geintereseerden kunnen mij even mailen op e.meijer@bratpack.nl.

 

 

Groot gelijk.

Hartelijk dank voor je gedane moeite en de excel sheet! Ik laat je weten wat ik er van vond (als je dat op prijs stelt).

 

Mvg, Nathan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 260 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept