• 0

factureren, boekhouden via excel

Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig een computer bedrijfje op te starten.

En nu heb ik een factureer en boekhoud programma nodig.

Heb ik bij microsoft ondernemen een excel sjabloon weggehaald waarmee je factuuren kan aanmaken met een klanten bestand en debiteuren database.

Heeft iemand daar goeie ervaringen mee ?? kan er niet echt goed wijs uit worden.

En heb geen zin een duur factuur programma als exact aan te schaffen voor 1500 euro voor veel functies die je toch niet gebruikt.

Dus wie heeft een goeie tip of ervaring met excel of een anders goedkoop alternatief ?????

 

Groetjes Anco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

En heb geen zin een duur factuur programma als exact aan te schaffen voor 1500 euro voor veel functies die je toch niet gebruikt.

 

Groetjes Anco

 

Hallo

 

Voor een gratis faktureerprogramma kun je ook eens kijken naar "ABD plus2000". Professioneel en gratis te downloaden.

 

Groet en succes

Ad

Link naar reactie
  • 0

Chris, hoewel je volkomen gelijk hebt:

 

Domeinnaam zzber.nl (eerste domein)

Status actief

 

Registrant 7Blad

Berkendreef 20 A

6871 LC RENKUM

Netherlands

 

moet je misschien niet zo streng zijn tegen J.A. van Buren... ;D

 

Not Found

The requested URL /ZZBer.htm was not found on this server.

 

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Apache/1.3.34 Server at www.zzber.nl Port 80

Link naar reactie
  • 0

Beginnende ondernemers denken dat administreren in excel goedkoop is. Maar goedkoop is in de meeste van deze gevallen duurkoop. Om een groeiende administratie beheersbaar te houden ben je vaak meer tijd kwijt met je excel administratie dan met ondernemen. Daar komt nog bij dat de accountant bij het constateren van een fout moeilijk deze kan opsporen. (meest voorkomende fouten: btw, tellingen, begin en eindbalans niet sluitend en verwijderde formules) Meestal loopt het uit dat er zoveel fouten in zitten dat de administratie alsnog in een boekhoudsyteem verwerkt moet worden.

 

Probeer Asperion. Zeer simpel boekhouden en mooi factureren. Wij kunnen online meekijken, uitleggen en adviseren.

 

Succes met je onderneming(geldverdienen)

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk gebruik ik excel en boekhoudsoftware naast elkaar. Ik heb een excelsheet gekoppeld met de klantendatabase uit mijn boekhoudprogramma, net als de grootboektotalen. Mijn projectadministratie doe ik geheel in excel. Dat is inmiddels erg uitgebreid en helemaal op mijn situatie toegeschreven. Dat vind ik het grote voordeel van zelf bouwen aan excelsheets. Het wordt uiteindelijk een maatwerk softwarepakket.

 

maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik het wel heel erg leuk vind om in excel creatief te programmeren.... Beetje hobby zeg maar. Je moet je er misschien even in vastbijten, maar als je de materie eenmaal doorhebt kun je alles zelf maken!

Link naar reactie
  • 0
Beginnende ondernemers denken dat administreren in excel goedkoop is. Maar goedkoop is in de meeste van deze gevallen duurkoop. Om een groeiende administratie beheersbaar te houden ben je vaak meer tijd kwijt met je excel administratie dan met ondernemen.

 

Ik vind dit een beetje te kort door de bocht. Als je een niet al te complexe administratie hebt, bijvoorbeeld als webdeveloper-eenmanszaak, dan heb je alleen maar met uren-facturen en kosten te maken. Dat is prima in Excel bij te houden, en hoeft ook helemaal niet veel tijd te kosten. Je moet alleen secuur en consequent zijn, maar dat moet je met een bokehoudprogramma ook.

Link naar reactie
  • 0

Wij doen zelf alles ook in excell, zelfs de facturen. Dit in samenspraak met een goede boekhouder die adviseert en begeleid en de eindcontrole doet. Vaak hebben boekhouders zelf al excelltemplates tot hun beschikking die meestal gratis te verkrijgen zijn.

Alles op een pc is een hulpmiddel en de gebruiker bepaald hoe goed hij hiermee omgaat. Tuurlijk is het voor grote boekhoudingen soms beter om een professioneel pakket te gebruiken om het te stroomlijnen. Of zelfs uit te besteden. Maar bij startende ondernemers die 10 tot 20 facturen per maand doen, en niet teveel rare kostenposten hebben kan excell bij verstandig gebruik prima voldoen. Je moet het alleen inzichtelijk houden voor jezelf en andere partijen die er mee om moeten gaan.

En later als je groot bent, kan je altijd nog overstappen :)

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

[quote author=Micha van Veen . Je moet het alleen inzichtelijk houden voor jezelf en andere partijen die er mee om moeten gaan.

En later als je groot bent, kan je altijd nog overstappen :)

 

 

inderdaad, bovendien kun je genoeg beveiligen in excel en uiteraard is

het belangrijk dat je weet wat je aan gegevens invoert.

(fout maken kan overal en overal ben je soms aan het puzzelen waar die zit als je pech hebt)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Een goed facturatieprogramma in Excel is niet makkelijk. Zeker niet als je meer wenst, zoals hier nog boekhouden erbij.

 

In feite raad ik het af. Je kan het maken... het kan werken.... maar op een zeker ogenblik wens je meer, wat nog steeds in Excel kan, maar vermits Excel niet echt het ideale programma is voor relationele databases, zullen de ontwikkelingskosten daar behoorlijk oplopen.

 

Waarmee het echter wél zeer goed te doen is, is Access.

Bovendien is een dergelijk programma in Access op een later tijdstip vrij makkelijk uit te breiden (Afhankelijk van wat je wil natuurlijk).

Luc

 

EDIT tekst aangepast

 

Ik denk dat zoalng de klant geen rapport nodig heeft met accountantshandtekening dan is in excel alles mogelijk ongeacht de kennis van excel van de gebruiker.

 

Ik kan namelijk bijvoorbeeld prima boekhouden in MS Excel.

Excelsheet 1 bevat mijn journaalposten en met de somals-formule sorteer ik ze in mijn balans en w&v in excesheet 2. De overige andere excelsheets zijn specificaties van balansposten.

 

Voor de startende ondernemer ideaal.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een tijdje bezig geweest met het Excelprogramma van ZZB-er totdat ik op een feestje een gesprek op ving over dit onderwerp, ook deze site kwam daarbij als tip naar voren :),

Daarna heb ik een pakket geprobeerd bij ExcelAdministratie ( www.exceladministratie.nl ) , het voorziet misschien in wat mindere maten van alle behoeften maar voor mij voelt het als een warme jas, meer heb ik voor nu niet nodig. In ieder geval een aanrader voor een paar tientjes.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.