Part-time beheer ik met mijn tokootje verschillende websites en verdien ik aan affiliate marketing. Nu ben ik van plan om een aantal domeinen te kopen met een aanschafprijs tussen de €2.000,- en € 5.000,-. Deze aanschaf kan gezien worden als investering en in dat geval moet ik dit afschrijven over meerdere jaren. Mijn vragen:
1. Is de aanschafprijs dusdanig dat ik dit moet opgeven als investering?
2. Zo ja over hoeveel jaar mag je een domeinnaam afschrijven?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen met deze vragen. Ik heb al meerdere malen lopen Googlen, maar daar vind ik geen antwoord. Mijn accountant heb ik om advies gevraagd, maar hij heeft weinig ervaring met internetbedrijven en vandaar dat ik ga voor een second opinion.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Poindexter
Poindexter
Beste leden,
Part-time beheer ik met mijn tokootje verschillende websites en verdien ik aan affiliate marketing. Nu ben ik van plan om een aantal domeinen te kopen met een aanschafprijs tussen de €2.000,- en € 5.000,-. Deze aanschaf kan gezien worden als investering en in dat geval moet ik dit afschrijven over meerdere jaren. Mijn vragen:
1. Is de aanschafprijs dusdanig dat ik dit moet opgeven als investering?
2. Zo ja over hoeveel jaar mag je een domeinnaam afschrijven?
3. Mag ik gebruik maken van de tijdelijke regeling versneld afschrijven op bedrijfsmiddelen ( klik hier voor meer info over deze regeling)?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen met deze vragen. Ik heb al meerdere malen lopen Googlen, maar daar vind ik geen antwoord. Mijn accountant heb ik om advies gevraagd, maar hij heeft weinig ervaring met internetbedrijven en vandaar dat ik ga voor een second opinion.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31111-aanschaf-en-afschrijven-domeinnamen/Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag