Maandje reverse engineering

Aanbevolen berichten

Ik heb het al een aantal keer tussen neus en lippen verteld op dit board; Ik ben hacker, of anders gezegd mijn bedrijf doet hacken. Niet zo'n l*l die je creditcard gegevens probeert te achterhalen, en dan vrolijk op jou kosten mediamarkt.nl leegkoopt, maar iemand die electronische spullen uitelkaar haalt (meestal softwarematig) kijkt waar resticties zitten, en deze dan aanpast naar behoefte van klanten. Meestal eindgebruikers.

 

Onze specialiteit, sonyericsson. Een erg gesloten system, heel erg goed beveiligd. Ondertussen wel ruim 6jaar ervaring mee.

 

Er komt een klant via mijn support-email binnen die een oplossing zoekt voor een UMTS camera* (een "gsm" die video beelden uitzend naar de beller) Een product met een ericsson chipset, maar ik had er tot januari nog nooit van gehoord. Is in 2005 verkocht door een provider.

umts.jpg

 

De provider heeft geen support meer voor het apparaat, geen unlock codes (om het te kunnen gebruiken op een ander netwerk) Mijn nieuwe klant heeft 1500 van die dingen, waar hij niets mee kan doen.

 

 

Ik begin met het desolderen van de chipset :

 

desolder.jpg

 

Langzaam maar zeker, word de hardware duidelijk. Met multimeter meet ik waar alles heen gaat. In photoshop leg ik een masker / maak ik de sporen zichtbaar zodat ik een pinout maken voor de connector:

 

connpo.jpg

 

 

Dan kan ik beginnen met de JTAG / kabel en software:

 

13022011012.jpg

 

22022011045.jpg

 

En zie daar, klaar!

 

pupok.jpg

 

 

 

Al jaren niet zo veel plezier gehad, leuk project, en zeer voldaan gevoel. Klant ook super tevreden.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Hoop niet dat je dit om 5:48 uur gedaan hebt.....

 

Snap er helemaal niks van maar wel leuk om te zien en te lezen.Nu kan de klant ze weer in gebruik/verkoop nemen neem ik aan? Hoe lang ben je er dan mee bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen?

 

Danny

Link naar reactie

Ik doe af en toe ook het zelfde werk.

Maar dan met de ECU's van een auto.

Koop met regelmaat motoren uit Japan in. Daar hebben ze geen startblokkering in de ecu zitten.

Maar heel af en toe zit er wel een tussen. Dan wordt het dus de hacken vaak een Honda ecu.

altijd wel een kick als de motor combinatie dan weer loopt in een andere auto. Want dat is mijn werk alles soorten motoren inbouwen in andere auto's.

 

 

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie

Hoop niet dat je dit om 5:48 uur gedaan hebt.....

 

Snap er helemaal niks van maar wel leuk om te zien en te lezen.Nu kan de klant ze weer in gebruik/verkoop nemen neem ik aan? Hoe lang ben je er dan mee bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen?

 

Danny

Iets meer als een maandje (feb 28 dagen :) ) werk om de hardware te begrijpen. ~5 dagen om het programma te maken.

 

Klant heeft nu ineens zijn balans positief gevuld, op 31 december was de waarde ~35 euro per stuk. Nu ~70 euro per stuk * 1500 stuks

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.