• 0

Fulfilment bedrijf Finland

Beste lezer,

 

 

Ik heb een goed lopende webwinkel. Meer en meer krijg ik klanten uit Finland maar de meeste laten zich (terecht) afschrikken door de hoge verzendkosten. Na email contact met wat klanten blijkt dat mijn producten niet te krijgen zijn in Finland.

 

Gat in de markt? Wie weet....

 

 

Nu weet ik dat er in Nederland zoiets bestaat als fulfilment. Een bedrijf neemt het opslaan, verpakken en versturen van jou over.

In Nederland is dit voor mij totaal niet interessant, maar wellicht dat een dergelijke constructie in Finland wel kan werken.

 

Maar wat komt hier bij kijken?

 

- hoe vind je zo'n bedrijf bv (intensief gezocht via Google, maar niet gevonden)

- mag dit überhaupt? Wat voor regels zouden hierbij komen kijken? Het is dus de bedoeling dat verder alles gewoon via mijn eigen shop loopt.

 

 

Zijn hier mensen die hier net even iets meer van weten?

 

 

Bedankt voor het meedenken!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuke vraag. Ken het begrip niet. Ben op voorhand al benieuwd naar de reacties van anderen.

 

Ik vroeg me af wat de aard van de goederen is. Qua grootte en waarde. Verzend je de goederen via postpakket? Gaat niet snel, maar binnen een week kan het daar zeker zijn en voor verlies kan je evt verzekeren of je neemt die verliezen zelf.

 

Als je de diensten gebruikt van een bedrijf aldaar, dan krijg je sowieso ook kosten voorgeschoteld. Opslag, handeling en... verzendkosten. Zou je Finse klanten misschien tegemoet kunnen komen door de bijdrage in de verzendkosten vanuit Nederland kunstmatig laag te houden en het verschil uit de marge te betalen?

 

In een verkenning die ik vorig jaar heb gemaakt blijkt dat voor Finland de verzendkosten via postpakket varieren van 19 euro voor pakketten tot 2 kg, tot 40 euro voor pakketten tot 20 kg. Couriers (DHL enzo) zijn duurder maar dan ook de helft sneller.

 

Finland zit in de EEG dus je kunt goederen daarheeen vertransporteren zonder transitdocumenten. Ook doet Finland mee aan de Euro, dus dat maakt handelen relatief eenvoudig en je hebt geen koersrisico's. Ik zou op het eerste zicht geen grote hindernissen zien in vrije handel.

 

Wellicht nog iets met de omzetbelasting? Daar hebben anderen op HL wellicht zicht op?

Link naar reactie
  • 0

- hoe vind je zo'n bedrijf bv (intensief gezocht via Google, maar niet gevonden)

Misschien dat je via de volgende sites verder komt:

e-finland.org

Electronic Commerce Finland Association

 

- mag dit überhaupt? Wat voor regels zouden hierbij komen kijken? Het is dus de bedoeling dat verder alles gewoon via mijn eigen shop loopt.

Ja, dit mag en het is binnen de EU wat het allemaal nog wat makkelijker maakt.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wat is het gewicht van je zending want tot 2 kg kan de TNT het redelijk goedkoop als je het mij vraagt. Ik verwacht dat je voor kleinere aantallen hier geen dienst kunt opzetten in Finland zelf. Maar geef meer info en we kunnen met je mee denken!

 

t/m 0 - 2 kg (zonder T&T)

EUR 2 € 9,48 0 - 2 kg

 

(met T&T) 2 - 5 kg

€ 18,50

 

5 - 10 kg

€ 25,00

 

10 - 20 kg

€ 31,00

 

20 - 30 kg

€ 40,00

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.