• 0

Investeerder zoeken

Hoi,

 

ben hier nog nieuw en heb wel een aantal faqs gelezen voordat ik post maar weet eigenlijk niet echt of dit mag.

 

Om het maar kort en bondig te zeggen:

Ik wil een bedrijf starten, maar heb geen $ om hierin te investeren...

 

Hoe nu verder? Ik heb al een ondernemersplan opgesteld(kort..moet verder uitgewerkt worden), en het komt erop neer dat mijn opstart kosten €25.000 euro zullen zijn(met een uitloop van 10.000). Hierbij ga ik ervanuit dat ik in het 4de maand winst zal draaien, met ongeveer een omzet van € 3000- € 5000.

Het zal me dus ongeveer 2 jaar kosten om het bedrag terugtebetalen .

 

Hierbij ga ik ervanuit dat ik het pand waarin ik gevestigd ben huur.

 

Om terug te komen op me vraag, wat moet ik doen? Gewoon me ondermenersplan uitbreiden en dan gewoon aankloppen bij een lokale bank en hun het rapport aanbieden en dan kijken wat ze ermee doen of?

 

Alvast bedankt.

 

--------------------------------------------------

Het gaat om een Computer inkoop/verkoop zaak, die vooral gericht is op de verkoop van 2de hands apparatuur. De leverancier waarvan ik de 2de hands apparatuur van inkoop is al vrij bekend. Voor de nieuwe apparatuur(verantwoordelijk voor 40% van de omzet) heb ik nog geen leverancier.

 

Ik zelf ben nog een student(hbo BI 3de jaar) 20 jaar..maar ga dit samen met me vader doen dus die gaat de zaak draaiende houden.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een bank vraagt volgens mij altijd een deel eigen inleg.

Er zijn verschillende organisaties (die ook op dit forum actief zijn) die investeerders en ondernemers samenbregen. Blader eens door dit forum heen, veel vragen over hoe een investeerder te krijgen zijn gesteld en daarop is uitgebreid geantwoord. Daar kan je veel aan hebben.

 

Succes.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Nou ja als ik zo NTS bekijk dan zie ik al dat ik hmm toch wel 10-20% onder hun prijzen kan zitten.

 

Overigens ik heb al een wijde kring met mensen die dingen bij me afnemen, zowel diensten(dingentjes repareren enz) als goederen(2de hands apparatuur). Uiteraard heb ik nu nog niet zo een omzet maar als ik de buurt bekijk waarin ik wil vestigen dan zie ik toch dat er wel vraag naar is.

 

Dit is dan overigens gelijk dan een vraag..hmm moet ik deze "vermoedens" doormiddel van enquetes ondersteunen(voor in het ondernemersplan)? en moet deze door een extern bedrijf gehouden worden of mag ik zelf de straat op om mensen te vragen of ze hierop wachten.

 

Bedankt dat jullie zo graag wilden reageren!

Link naar reactie
  • 0

 

Je vermoedt dat er vraag is, maar met een enquete kun je dat niet vaststellen. Mensen zeggen doorgaans niet wat ze doen, en ze doen niet wat ze zeggen. Zo'n onderzoek is dus geen goede manier om je marktpotentieel te bepalen. Als je cijfers van andere tweedehandsverkopers hebt en hun verzorgingsgebied kan vergelijken, dan heb je al iets beters in handen. Ik weet niet of er ketens in deze markt actief zijn, maar je zou eens kunnen kijken in welke buurten zij nieuwe vestigingen openen. Gegevens over de buurt waarin je je wil vestigen, vind je in de Prizm Viewer van Claritas.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien is er op nts.nl alleen nog een half-gare oscommerce installatie te zien - ik zou die prijzen dus niet zo 123 vertrouwen.

 

Nou ja sommige dingen zullen wel kloppen..maar zoveel maakt het me niet uit...om een voorbeeld te noemen, het inkopen van een 15 inch monitor zal mij 3-5 euro kosten...de prijs waarvoor zij het verkopen is 33-38...dat red ik met gemak..

 

Maarja ik heb met die prizm effe gekeken en uit rijtje komt :

 

1. 31 CLS Buurt & Budget 30%

2. 5 AMS Meegaand & Risicoloos 19%

3. 40 DLS Afbouwend & Prijsbewust 13%

4. 27 CMS Bestendig & Goedhartig 12%

5. 6 AMS Ontspannen & Opportunistisch 4%

 

Dus een zaak die vooral gericht is op 2de hands computers zal het wel goed doen volgens mij...of zie ik het verkeerd in?

 

Hoe dan ook ik zal is rond kijken of ik een filiaal van een ander zaak hiero kan openen.

 

Maar wat is mijn volgende stap? Ondernemersplan afmaken en dan naar een bank toestappen en kijken wat ze ervan vinden?

Overigens 25.000 is niet veel geld, volgens mij kan ik dan ook gewoon een persoonlijke lening aanvragen, toch? Of moet ik dat niet doen?

 

Bedankt allemaal!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.