Is Quora interessant voor Nederlandse ondernemers?

Aanbevolen berichten

Quora is een snel opkomend internetfenomeen. Quora is opgezet door voormalig Facebook-medewerkers als vraag- en antwoord-site. Dat is op zich niks bijzonders, ware het niet dat deze Q&A-site een hoog niveau deelnemers kent. Als je daar een vraag stelt, kan het maar zo gebeuren dat je een heel goed antwoord krijgt.

 

Wat kan HL daarvan opsteken?

 

A beta version of Quora launched in early January 2010 and the site officially debuted last June. Some of the earliest entries were from people involved in tech start-ups asking questions like, 'What is typical total founder dilution for a company that just raised their series A?'

 

"A lot of learning happens around the process of setting up a new company and there’s nowhere you can really read about that," says Cheever.

 

What Cheever doesn’t say, but quickly becomes evident while clicking around Quora, is that serious heavy-hitters are answering questions there. Facebook co-founder Dustin Moskovitz offers his opinion of the movie The Social Network. Google Images product manager Nate Smith explains how color image search works. Foursquare's head of business development talks about what it's like to work for founder Dennis Crowley. Twitter's Pierre Legrain explains the cost-per-follow principle for Promoted AccountsM. And AOL co-founder Steve Case answers how much it cost to mail everyone those CDs back in the 1990s.

 

There's also a simple set of social networking features lurking just beneath the surface. Along with following questions or topics (and receiving email updates when new answers are added), you can follow other Quora members, and give them topics or exchange private messages. The best answers bubble to the top through the basic vote-up mechanism, which hasn't been abused too badly yet.

 

Kwaliteit verslaat kwantiteit?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Quora als platform is niet interessant (sterker nog, wat mij betreft mogen er flink wat afleidende toeters en bellen af), maar wat het echt uniek maakt, is het echt superhoge niveau van de deelnemers. Hoe het komt weet ik niet, maar het is heel bijzonder om CEO's, productmanagers en direct betrokkenen te zien reageren (kijk maar eens naar vragen over bijvoorbeeld de DotCom-bubble of de break-up van AOL en TimeWarner als voorbeeld).

Link naar reactie

Reden te meer om het te volgen. Misschien zijn ze in staat om een kwaliteitsfilter te bouwen op basis van beoordelingen (karma) waardoor het niveau gehandhaafd blijft.

 

Dat dilemma van kwantiteit dat kwaliteit overspoelt is ook buiten internet een probleem. Stel je een congres voor dat geleidelijk steeds betere sprekers krijgt, die aangetrokken worden door het niveau van de conversatie. Als daar vervolgens steeds meer ruis in optreedt, zoekt de kwaliteit een nieuw forum. Door drempels in te bouwen kin je wellicht de uittocht van kwaliteit voorkomen, maar dan creëer je het risico van een incrowd of old boys network. Dus zul je ventielen moeten inbouwen waardoor nieuw talent kan meedoen. Een soort van next-level op invitatie-basis.

 

Ik vraag me af of crowd-filters in staat zijn om kwaliteit te herkennen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Quora is zeker interessant voor Nederlandse ondernemers.

Wat mij als ondernemer betreft om twee redenen:

1. de kwaliteit van de deelnemers (zoals reeds gezegd);

2. de ondernemersgeest die er op Quora te vinden is (en dat heeft natuurlijk te maken met Silicon Valley en de Amerikaanse ondernemerscultuur); af en toe de polder ontvluchten doet me goed. :)

]

Link naar reactie

2. de ondernemersgeest die er op Quora te vinden is (en dat heeft natuurlijk te maken met Silicon Valley en de Amerikaanse ondernemerscultuur); af en toe de polder ontvluchten doet me goed. :)

 

In dat geval is de Artikelenbank hier op Higherlevel.nl wellicht ook wel interessant. Dat soort artikelen spreken mij namelijk ook aan, en die verzamel ik in de Artikelenbank als ik ze tegenkom.

 

Overigens kan trouwens iederéén interessante artikelen toevoegen, dus als je zelf interessant leesmateriaal wilt delen is dat zeker welkom :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.