• 0

Vraag over BTW en Buitenland

Beste,

 

Onze dienstverlening willen we gaan uitbreiden naar internationaal niveau. Ik heb reeds de nodige keren contact gehad met de belasting telefoon met de volgende vraag maar krijg niet echt een duidelijk antwoord.

 

Het gaat om diensten (verhuren van servercapaciteit, elektronische diensten) en dus geen echte goederen. De diensten worden aabgeboden vanuit Amsterdam, Nederland.

 

Mijn vraag: aan wie moet ik btw in rekening brengen, particulieren en ondernemers uit nederland lijkt me duidelijk maar andere landen binnen de EU en wat bij buiten de EU?

 

Hopelijk kan iemand ons verder op weg helpen.

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet in principe aan een ieder (particulier of ondernemer) binnen de EU BTW in rekening brengen. Buiten de EU geldt het 0-tarief.

 

Als je van je klanten binnen de EU een BTW-nummer hebt mag je dit als intracom. levering zien en dan hoef je ze geen BTW in rekening te brengen. (Let op; je moet deze bedragen echter wel opgeven op een speciaal formulier bij de btw-aangifte dus goed bijhouden) !!

 

Succes....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Je moet in principe aan een ieder (particulier of ondernemer) binnen de EU BTW in rekening brengen. Buiten de EU geldt het 0-tarief.

 

Als je van je klanten binnen de EU een BTW-nummer hebt mag je dit als intracom. levering zien en dan hoef je ze geen BTW in rekening te brengen. (Let op; je moet deze bedragen echter wel opgeven op een speciaal formulier bij de btw-aangifte dus goed bijhouden) !!

 

Succes....

 

Over die intracom levering, wat de belastingdienst brochure hier voor me verteld is dat het alleen in aanmerking komt als er ook daadwerkelijk goederen worden vervoerd en ik dat dus kan aantonen met vervoersbewijs etc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.