• 0

sponsoring goed doel en sportvereniging

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

De reden dat een gedeelte naar een sportvereniging gaat is:

1 euro gaat naar de jeugdleden, die ik wil betrekken om de verkoop te stimuleren, voor elk verkocht artikel ontvangt het lid 1 euro. De andere euro gaat naar de sportvereniging om het geheel te stimuleren.

Goed doel uit maatschapelijk oogpunt. En het zal de verkoop stimuleren :)

Dus artikel x wordt verkocht voor 10 euro x 20.000 = 200.000 euro incl. BTW

Ik schat dat de heflt via de sportvereniging gaat dus 1 euro x 10.000 euro = 10.000 euro

Hiervan gaat dus ook 1 euro naar de leden die het verkopen x 10.000 euro= 10.000 euro

Een Goed Doel sponsor ik voor 15.000 euro

Kosten artikel zal +/- 4 euro zijn.

Waar moet ik wel of geen BTW over te betalen en wat is aftrekbaar?

Nu is mijn vraag hoe boek ik alles m.b.t BTW en op fiscaal gebied.

• 0

Je bent ondernemer, dus je betaalt geen btw ;)

Voor de btw is het niet relevant wat je met de opbrengst doet, dus je brengt over het gehele verkoopbedrag btw in rekening.

Betreft het een eenmanszaak of een BV?

Wat ben je nu van plan: een gift uit vrijgevigheid of sponsoring (waar iets tegenover staat, doorgaans naamsbekendheid en reputatie)? Dat heeft gevolgen voor zowel de IB (of vpb) als de btw (over de betaling aan de vereniging/stichting).

Heb je ook nagedacht over de gevolgen van het betalen van de leden per verkocht product?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

• 0

Misschien is het verstandiger om de gehele sponsoring bij de sportvereniging te leggen. Deze kan daarna eenvoudiger het geld verdelen zonder dat daar weer andere ellende van komt.

Dus gewoon 1 rekening/transactie met de vereniging en daarna de vereniging privé meehelpen om dat weer in goede banen te leiden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar