• 0

Dropship bedrijf met als rechtsvorm Limited (Ltd)

Ik ben van plan een dropship bedrijf te beginnen met producten uit China en Hong Kong dat zich richt op de EU met als rechtsvorm de Limited.

 

Mijn keuze voor een Limited is de internationale uitstraling (Ltd klinkt ook beter dan Chamber of Commerce Holland) en het feit dat je minder startkapitaal nodig hebt dan bij het starten van een B.V.

 

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar toch zit ik nog met wat vragen.

 

- Mag ik als Nederlander zomaar een Limited in Engeland openen of moet dit perse via een speciaal bemiddelings bedrijf?

- Is het mogelijk om een Engelse bankrekening te openen als Nederlander zijnde met een Nederlands verblijfadres? (Voordelen/nadelen van een Engelse bankrekening?)

- Is het mogelijk om een Nederlandse bankrekening te gebruiken i.c.m. een Limited?

- Is het verplicht om de Limited in te schrijven bij de kamer van koophandel als Nederland tot de klanten doelgroep hoort? Is het ook verplicht als ik bijv. maar 10 nederlandse klanten per jaar heb?

- In welk land moet je de belasting afstaan? In Engeland of Nederland? Beide?

 

Mijn familie woont in China dus de connecties heb ik al. De goederen worden rechtstreeks van de locale markt in Shenzhen verstuurd of via een bestaand chinees bedrijf.

 

Als ik bijv. aan Engeland/Belgie/Nederland/Duitsland/Spanje lever moet ik mij dan aan alle wet en regelgeving van elk land houden of alleen aan de engelse wetgeving? De zichttermijn in Nederland is 7 werkdagen. In belgie is dat 14dagen (verbeter mij als ik het fout heb ik weet het niet 100% zeker) Van de andere landen weet ik het nog niet maar dat zal vast allemaal wel anders zijn. Moet ik mij dus gewoon aan de engelse zichttermijn houden? Of..?

 

Mijn gedachtengang hierover is heel simpel maar wellicht onjuist: "Het is een engelse Limited dus de klant doet zaken met een engels bedrijf en dient daardoor de engelse wet en regelgeving in acht te nemen." Uiteraard met duidelijke algemene voorwaarden. Of is dit onjuist en moet ik voor ieder land andere algemene voorwaarden opstellen? Klant A uit Nederland betaald 19% BTW, Klant B uit Belgie betaald 21%BTW.

 

Wellicht heeft iemand hier vaker met het bijltje gehakt? Ik kom er niet meer uit :-\

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kon de startpost niet meer aanpassen (2 uur regel) vandaar de dubbelpost. Excuses hiervoor.

 

In dit oude topic vond ik een post van de heer Stuyver:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=47;action=display;threadid=26657

 

Nou, de boete komt meestal niet te vervallen hoor.

 

Voor een Ltd, ik neem even voor gemak aan een HK ltd. ben je verantwoordelijk een jaaroverzicht te presenteren waarover dan winstbelasting betaald moet worden. Natuurlijk maakt 99% van alle ltd's geen winst ;)

 

Maar geen opgave is een probleem, dan moet je boetes betalen, je kan hierna wel het bedrijf opdoeken, maar ik zie uit de vraag ook dat er wellicht sprake is van nalatigheid, en indien gedocumenteerd ook verwijtbare nalatigheid door YRT.

 

Ik adviseer ook altijd een Ltd bij een goed bedrijf, gevestigd in HongKong, te laten oprichten en onderhouden.

 

De tijd tikt door, ik zou niet te lang wachten met aansprakelijk stellen van YRT voor de ontstane schade en via officiele kanalen hun aansporen hun verantwoording te nemen.

 

Ik had hier zelf nog niet aan gedacht. Is dit interessant voor mij? Ik ben nu heel enthousiast maar vind het ook een beetje eng om letterlijk alles uit handen te geven. Hoe betrouwbaar is zoiets? Is dit trouwens niet onmogelijk als ik een Nederlands verblijfadres heb? Het idee is dat alles op mijn naam staat en niet dat ik dadelijk een chinese EO rekening heb die leeggeplunderd word. Chinezen zeggen ook altijd dat ze alles kunnen dadelijk vergeten ze een cruciaal jaarverslag waardoor ik uiteindelijk met de gebakken peren zit. Via Google vind ik ook werkelijk niks met de zoektermen 'Hong Kong + Limited'

 

En hoe zit het met het startkapitaal dat nodig is? Ik heb op het moment 6,000 euro maar daar blijft bijna niks meer van over nadat ik mijn webdesigner en seo koning heb betaald..

 

Edit: Inmiddels 2 websites gevonden en heb mijzelf wat ingelezen zeer interessant allemaal.

 

www.klakogroup.com

www.intertrustgroup.com

 

 

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 0

Je kunt een limited ook zelf oprichten en onderhouden, maar het sleutelwoord is kennis. Je moet natuurlijk wel weten welke documenten je moet hebben (bijvoorbeeld statuten en je wordt daar niet automatisch op gewezen omdat de Companies House -of een andere KvK in het btl- daarom vraagt).

 

Als je het startkapitaal inbrengt en vervolgens vanuit de ltd de kosten betaalt, zal dat boekhoudkundig wel zijn weg vinden.

http://serverwizards.nl --> servermanagement en internetfaciliteiten.
Link naar reactie
  • 0

Je kunt een limited ook zelf oprichten en onderhouden, maar het sleutelwoord is kennis. Je moet natuurlijk wel weten welke documenten je moet hebben (bijvoorbeeld statuten en je wordt daar niet automatisch op gewezen omdat de Companies House -of een andere KvK in het btl- daarom vraagt).

 

Als je het startkapitaal inbrengt en vervolgens vanuit de ltd de kosten betaalt, zal dat boekhoudkundig wel zijn weg vinden.

 

Inderdaad daar ben ik vandaag achter gekomen. Zonder die kennis ben je dus afhankelijk van een derde partij en dan betaal je astronomische service fees voor werkelijk van alles wat je maar kan bedenken.

 

Ik neem aan dat een Limited nog steeds de beste optie is? Wholly foreign owned enterprise (WFOE) lijkt mij meer voor ondernemers die werkelijk iets gaan produceren in mainland China. En dan blijft er volgens mij alleen nog FICE over.

 

Wellicht kan een moderator dit topic verplaatsen in 'Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrecht' ik denk dat het topic daar beter past.

 

 

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 1

Ik kon de startpost niet meer aanpassen (2 uur regel) vandaar de dubbelpost. Excuses hiervoor.

 

In dit oude topic vond ik een post van de heer Stuyver:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=47;action=display;threadid=26657

 

Nou, de boete komt meestal niet te vervallen hoor.

 

Voor een Ltd, ik neem even voor gemak aan een HK ltd. ben je verantwoordelijk een jaaroverzicht te presenteren waarover dan winstbelasting betaald moet worden. Natuurlijk maakt 99% van alle ltd's geen winst ;)

 

Maar geen opgave is een probleem, dan moet je boetes betalen, je kan hierna wel het bedrijf opdoeken, maar ik zie uit de vraag ook dat er wellicht sprake is van nalatigheid, en indien gedocumenteerd ook verwijtbare nalatigheid door YRT.

 

Ik adviseer ook altijd een Ltd bij een goed bedrijf, gevestigd in HongKong, te laten oprichten en onderhouden.

 

De tijd tikt door, ik zou niet te lang wachten met aansprakelijk stellen van YRT voor de ontstane schade en via officiele kanalen hun aansporen hun verantwoording te nemen.

 

Ik had hier zelf nog niet aan gedacht. Is dit interessant voor mij? Ik ben nu heel enthousiast maar vind het ook een beetje eng om letterlijk alles uit handen te geven. Hoe betrouwbaar is zoiets? Is dit trouwens niet onmogelijk als ik een Nederlands verblijfadres heb? Het idee is dat alles op mijn naam staat en niet dat ik dadelijk een chinese EO rekening heb die leeggeplunderd word. Chinezen zeggen ook altijd dat ze alles kunnen dadelijk vergeten ze een cruciaal jaarverslag waardoor ik uiteindelijk met de gebakken peren zit. Via Google vind ik ook werkelijk niks met de zoektermen 'Hong Kong + Limited'

 

En hoe zit het met het startkapitaal dat nodig is? Ik heb op het moment 6,000 euro maar daar blijft bijna niks meer van over nadat ik mijn webdesigner en seo koning heb betaald..

 

Edit: Inmiddels 2 websites gevonden en heb mijzelf wat ingelezen zeer interessant allemaal.

 

www.klakogroup.com

www.intertrustgroup.com

 

Hongkong LTD oprichten kost ongeveer 1400 euro. Dan heb je het basispakketje waar eea aan diensten in zitten die je nodig hebt om van afstand de zaakjes te laten) regelen. Verders is er dan een jaarlijkse aangifte waar je ongeveer 200-500 euro voor betaald nagelang de omvang van de boekhouding.

 

Hier nog eens boven op komt jaarlijke registratie vernieuwing die in het ongunstigste geval 800 euro kost en indien je weet hoe de harp te bespelen is 200 euro ook mogelijk.

 

Geen gigantische financiele belasting maar wel goed letten op jaarlijkse aangifte. Te laat is standaard 15.000HKD als ik mij niet vergis.

Link naar reactie
  • 0

Ik kon de startpost niet meer aanpassen (2 uur regel) vandaar de dubbelpost. Excuses hiervoor.

 

In dit oude topic vond ik een post van de heer Stuyver:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=47;action=display;threadid=26657

 

Nou, de boete komt meestal niet te vervallen hoor.

 

Voor een Ltd, ik neem even voor gemak aan een HK ltd. ben je verantwoordelijk een jaaroverzicht te presenteren waarover dan winstbelasting betaald moet worden. Natuurlijk maakt 99% van alle ltd's geen winst ;)

 

Maar geen opgave is een probleem, dan moet je boetes betalen, je kan hierna wel het bedrijf opdoeken, maar ik zie uit de vraag ook dat er wellicht sprake is van nalatigheid, en indien gedocumenteerd ook verwijtbare nalatigheid door YRT.

 

Ik adviseer ook altijd een Ltd bij een goed bedrijf, gevestigd in HongKong, te laten oprichten en onderhouden.

 

De tijd tikt door, ik zou niet te lang wachten met aansprakelijk stellen van YRT voor de ontstane schade en via officiele kanalen hun aansporen hun verantwoording te nemen.

 

Ik had hier zelf nog niet aan gedacht. Is dit interessant voor mij? Ik ben nu heel enthousiast maar vind het ook een beetje eng om letterlijk alles uit handen te geven. Hoe betrouwbaar is zoiets? Is dit trouwens niet onmogelijk als ik een Nederlands verblijfadres heb? Het idee is dat alles op mijn naam staat en niet dat ik dadelijk een chinese EO rekening heb die leeggeplunderd word. Chinezen zeggen ook altijd dat ze alles kunnen dadelijk vergeten ze een cruciaal jaarverslag waardoor ik uiteindelijk met de gebakken peren zit. Via Google vind ik ook werkelijk niks met de zoektermen 'Hong Kong + Limited'

 

En hoe zit het met het startkapitaal dat nodig is? Ik heb op het moment 6,000 euro maar daar blijft bijna niks meer van over nadat ik mijn webdesigner en seo koning heb betaald..

 

Edit: Inmiddels 2 websites gevonden en heb mijzelf wat ingelezen zeer interessant allemaal.

 

www.klakogroup.com

www.intertrustgroup.com

 

Hongkong LTD oprichten kost ongeveer 1400 euro. Dan heb je het basispakketje waar eea aan diensten in zitten die je nodig hebt om van afstand de zaakjes te laten) regelen. Verders is er dan een jaarlijkse aangifte waar je ongeveer 200-500 euro voor betaald nagelang de omvang van de boekhouding.

 

Hier nog eens boven op komt jaarlijke registratie vernieuwing die in het ongunstigste geval 800 euro kost en indien je weet hoe de harp te bespelen is 200 euro ook mogelijk.

 

Geen gigantische financiele belasting maar wel goed letten op jaarlijkse aangifte. Te laat is standaard 15.000HKD als ik mij niet vergis.

 

Interessant. Wellicht is dit idee nog te hoog gegrepen voor mij in dit stadium. Het reusje is in ieder geval onderweg ;)

 

Ik neig nu naar de Engelse limited, maar ik denk dat ik voorlopig met mijn eenmanszaak doorga. Afhankelijk zijn van zo'n schimmig bureau dat LTD's opricht en onderhoud zonder dat ik zelf enige kennis van zaken heb lijkt mij toch te riskant.

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 0

Wel vroeg ik mij nog af, Is het met een Hong Kong LTD mogelijk om een (zakelijke) bankrekening te openen? (Bijv. Citibank Hong Kong of HSBC) Of heb je daar een chinees paspoort voor nodig?

 

Opening a Bank Account

 

Some retail banks provide account opening forms which can be downloaded from their websites. Requirements and criteria for opening an account vary from bank to bank. However, the standard documents needed for a savings or current account are:

 

Hong Kong Identification Card or passport

proof of Hong Kong address or address in home country

application form

 

Note: It is not necessary to be a resident in Hong Kong to open a bank account.

 

Bron: http://hongkong.angloinfo.com/countries/china/hongkong/banking.asp

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 0

Wel vroeg ik mij nog af, Is het met een Hong Kong LTD mogelijk om een (zakelijke) bankrekening te openen? (Bijv. Citibank Hong Kong of HSBC) Of heb je daar een chinees paspoort voor nodig?

 

Opening a Bank Account

 

Some retail banks provide account opening forms which can be downloaded from their websites. Requirements and criteria for opening an account vary from bank to bank. However, the standard documents needed for a savings or current account are:

 

Hong Kong Identification Card or passport

proof of Hong Kong address or address in home country

application form

 

Note: It is not necessary to be a resident in Hong Kong to open a bank account.

 

Bron: http://hongkong.angloinfo.com/countries/china/hongkong/banking.asp

 

Iedereen met een paspoort en registratie papieren van de onderneming kan in HK een bankrekening openen. Vanwege regelgeving is het een eis dat je in persoon de formaliteiten bij (bv) HSBC voltooit. Dus wel even op en neer naar HK om alles rond te krijgen.

 

Openen bedrijf kan overigens wel op afstand. Bij eerste trip naar China neem je tussenstop HK gewoon mee en is hele pakketje vervolgens compleet. Online banking van HSBC vind ik persoonlijk heel erg handig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.