• 0

HBD houdt nergens rekening mee?

Vorig jaar een webwinkel gestart, en tja helaas hoort daar het betalen aan de HBD bij. Discussies of HBD nu zinloos is of niet hoeft hier niet te komen maar ik vind het volgende wel belachelijk:

 

Ik krijg de factuur van HBD binnen over 2010 met de datum op 31-12.

Ze hebben vele gegevens verkeerd overgenomen (heb meerdere bedrijven en ze hebben oa verkeerde bedrijfsnaam etc gebruikt), maar goed, ala, ik zal ze daar wel mee helpen.

 

Verder kan ik flink korting krijgen doordat ik pas in de tweede helft van het jaar ben gestart en mijn inkomen lager ligt dan een bepaalde grens zodat je korting krijgt. Om dat aan te geven moest je een wijzigingsformulier invullen, dit heb ik direct, eerste week van Januari ingevuld (op 3 Januari). Per e-mail kreeg ik vrijwel direct bevestiging, werd in behandeling genomen en binnen 6 weken zou het zijn verwerkt en hiervan kreeg ik bericht.

 

Inmiddels zijn we dus al halverwege maart en ik heb nog niets gehoord. Al 2 keer er heen gebeld maar ik moet (ja hun woorden) begrip hebben voor hun want ze hebben het heel erg druk en lopen volgens eigen zeggen erg ver achter.

Tja dat is niet mijn probleem, werk wat harder, neem meer personeel aan of schaf wat mij betreft dat hele boeltje daar af.

 

Maar hij kon mij niet garanderen dat ik voor 1 April bericht zou hebben wat het definitieve bericht was, dat kunnen ze niet garanderen.

Maar mijn boekhouder zit nog wel steeds te wachten tot hij de jaarrekening kan afronden en ik moet voor 1 April toch echt aangifte gaan doen over 2010.

Toen ik me daar over uit liet zei hij ja maar mevrouw u hoeft toch nog niet te betalen, dat is pas nadat het definitief is...ja dat begrijp ik ook maar daar gaat het me ook helemaal niet om. Ik wil 2010 kunnen afsluiten en normaal aangifte kunnen doen.

 

Wat nu te doen? Moeten toch meer mensen zijn die daar last van hebben?

Overigens kon hij wel zien dat alles wel prima was aangekomen en dat het in behandeling stond...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hier geen ervaring mee dus kan je niet echt helpen.

 

Wel kan je boekhouder gewoon uitstel vragen voor de aangifte, een hoop boekhouders doen dit al standaard voor al hun klanten, zodat je meer tijd hebt om alles op orde te krijgen en omdat de boekhouder dan niet alle aangiftes in zo'n korte tijd af moet hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan er maar een ding over zeggen: je eigen niet druk maken over dit soort bijzaken en je richten op wat er wel toe doet, je ondernemingen bijvoorbeeld.

 

Voor de fiscus maakt het allemaal niet uit. Als kleine ondernemer doe je immers aangifte volgens het kasstelsel. Dus gewoon nu de aangifte de deur uit doen.

]

Link naar reactie
  • 0

Voor de fiscus maakt het allemaal niet uit. Als kleine ondernemer doe je immers aangifte volgens het kasstelsel. Dus gewoon nu de aangifte de deur uit doen.

 

Als je timoenhilda's andere topics leest, dan zul je waarschijnlijk zien dat het kasstelsel juist niet van toepassing is. In een gelijktijdig lopend topic geef ik net aan dat hij beter aangifte als ondernemer kan doen ipv resultaat uit overige werkzaamheden ;)

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zojuist gebeld naar de Belastingdienst en uitstel aangevraagd omdat ik inderdaad bezwaar ga maken door nu plots niet als ondernemer voor inkomstenbelasting word gerekend.

 

Daarbij heeft de HBD ook direct meer tijd, dus voor 1 September zal het vast opgelost zijn ;)

 

Inderdaad niet druk over maken maar ik wil altijd alles geregeld hebben, en dan zijn zulke dingen lastig om mee te dealen...

 

Bedankt voor de antwoorden!

Link naar reactie
  • 0

 

Veel ophef voor die paar tientjes verschil. Je hebt een nota, die kan dus de boekhouding in en dan maak je een mini-voorziening op je balans. Ofzo. Zelfs de belastingdienst gaat niet moeilijk doen over een perfect verklaarbaar bruggetje.

 

Bij het HBD hebben ze zwaar hoofdpijn omdat zo ongeveer de helft van de klassieke middenstand in meltdown is. Nog geen tijd gehad om zich over het nieuwe ondernemen te buigen, laat staan de regels aan te passen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Bij het HBD hebben ze zwaar hoofdpijn omdat zo ongeveer de helft van de klassieke middenstand in meltdown is. Nog geen tijd gehad om zich over het nieuwe ondernemen te buigen, laat staan de regels aan te passen.

 

Ze buigen zich daar wel degelijk zeer regelmatig over het nieuwe ondernemen hoor... Voornamelijk over hoe ze de kosten die ze hebben aan het helpen van die klassieke ondernemers zoveel mogelijk in rekening kunnen brengen bij de nieuwe ondernemers.

 

(sorry... kon het niet laten ;) )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.