• 0

Beginnen met open cart

Beste mensen,

 

Na anderhalf jaar lang op shoptrader te hebben gedraait, vind ik het tijd om verder te gaan met het ontwikkelen van de webwinkel. Ik heb mede op advies van derden, besloten om open cart systeem te gaan gebruiken.

 

Ik heb echter al enkele uren op verschillende sites gekeken inclusief de site van open cart zelf. Ik heb mezelf ook al geregistreerd.

 

Maar ik heb werkelijk waar nog geen enkel idee gekregen van hoe ik kan beginnnen met het op zetten van mijn open cart webwinkel. Ik heb al wel begrepen dat je de winkel op een server moet hosten. Ik heb al een server beschikbaar.

 

Dit is in het kort waar ik nu mee zit.

Ik hoop dat iemand met open cart ervaring mij kan helpen dat zou fantastisch zijn.

 

Alvast hartelijk dank voor uw reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb al wel begrepen dat je de winkel op een server moet hosten. Ik heb al een server beschikbaar.

Afgaande op dit zinnetje is het misschien handig om iemand te zoeken die je wegwijs gaat maken in het hosten van websites.

Hoewel een open source pakket installeren op een server niet heel ingewikkeld is, is het wel handig als je een ruw idee hebt van hoe een website in elkaar zit en hoe het technisch in zijn werk gaat om een site te hosten.

 

Je zult een basiskennis van mySQL, PHP en server configureren moeten hebben als je het zelf wilt installeren, anders is zelfs de installatie instructie waar Danny naar linkt abracadabra voor jou.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat zij de voordelen van CS-Cart boven OpenCart? Of waar vinden we een vergelijking? En waarom is daar enig budget voor nodig?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Cscart prof. $285

 

Opencart is gratis, de community editie van Cscart is ook gratis maar heeft minder features.

 

http://www.cs-cart.com/compare.html

 

Open cart heeft standaard minder functies welke je wel kan uitbreiden met modules maar hier gaat veel tijd inzitten en voor sommige modules ook $$$. zelfde geld voor oscommerce.

 

Wat reviews van cscart:

http://www.shopping-cart-reviews.com/carts/CS-Cart.aspx

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook ervaring met Opencart als webdeveloper en denk niet dat de extra features van CSCart van levensbelang zijn. Ik zou Opencart toch eerst proberen en wanneer je dan voor een of ander reden nog niet tevreden bent dan kan je alsnog de trial version van CSCart downloaden.

 

SEOshop ziet er wel goed uit, maar mij is nog niet duidelijk hoe het zit met het toepassen van een eigen ontwerp.

 

 

Internetbureau Desse Webservices | http://www.desse.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat zij de voordelen van CS-Cart boven OpenCart? Of waar vinden we een vergelijking? En waarom is daar enig budget voor nodig?

 

Groet,

 

Highio

 

CS-Cart is uitgebreider dan Magento. Zo zit de One Step Checkout standaard in het pro pakket en hoef je die niet apart aan te kopen. Ook een affiliate module zit er standaard in ;) Zomaar een aantal voordelen ten opzichte van een Magento of OSCommerce. Ook heb je geen aparte hosting nodig.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf Prestashop (www.prestashop.com).

Prestashop is lekker simpel en kan je naar eigen inzicht aanpassen.

Tevens zijn er hartstikke veel uitbreidingen te vinden.

Mocht je hulp nodig hebben, neem contact op.

 

P.s. er is ook een nederlandse afdeling op de prestashop-forum

M drogisterij is een jonge online drogist op het gebied van huidverzorging, cosmetica en overige drogisterij artikelen. Ons doel is u een online winkel aan te bieden waar u 24/ 7 kunt profiteren van ons assortiment topmerken tegen zeer scherpe prijzen. Bezoek http://www.m-drogisterij.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat vele wegen naar Rome leiden. Wat goed voor de een is, hoeft niet perse aan te sluiten op de wensen van een ander. Ik heb implementaties gedaan in Open Cart, Magento, OSCommerce en Prestashop, in alle gevallen is het mogelijk geweest om ze aan te sluiten op de wensen van de klant. Als programmeur ben ik het meest content met OpenCart en ik denk dat die zeker potentie heeft om Magento voorbij te streven.

 

Welke hulp verwacht je precies? Ik denk dat je vraag nog te open is. Je kunt iemand inhuren die de installatie verzorgd en op oproep je op weg helpt, maar ook iemand die alles van a tot z voor je begeleid en de shop helemaal naar wens oplevert, zomaar twee uitersten.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me ook vinden in bovenstaande. Er zijn diverse pakketten op de markt die allemaal hun voor en nadelen hebben, maar welke je het beste kunt gebruiken verschilt per situatie. Ergens denk ik dat het verstandig is om advies in te winnen van iemand met ervaring op dit gebied, al is er niets dat je let het gewoon met opencart te proberen. Als je de handleiding volgt is installatie tamelijk eenvoudig.

 

Wat opencart vs magento betreft: Ik hoop niet dat opencart dezelfde kant op gaat. Tot dusver is het een behoorlijk vlot pakket terwijl magento juist aan de zware kant is. Uiteraard levert dat extra mogelijkheden op, maar het zou jammer zijn als beide pakketten teveel op elkaar gaan lijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.