• 0

Provider accepteert opzegging niet ivm overschrijding opzegtermijn

Onlangs heb ik een contract voor een server opgezegd. Vanavond kreeg ik een mailtje van de betreffende hoster dat ik te laat heb opgezegd en het contract derhalve nog één jaar doorloopt.

 

De feiten :

 

15-04-2009

Aanvraag offerte per mail, ontvangst offerte per mail, telefonisch overleg + mondeling accoord, bevesting accoord van mij per mail.

 

20-04-2009

Contract getekend verzonden per mail

 

27-04-2009

Ontvangst bevestiging per mail dat server 'woensdag' (29-04) word opgeleverd.

Tevens vermelding "Overigens zal vanaf a.s. woensdag uiteraard uw eerste maand pas ingaan."

 

29-04-2009 [22.15]

Ontvangst mail met daarin "Uw server is zojuist volledig geinstalleerd en opgeleverd."

 

De server is echter nog niet bereikbaar voor mij omdat ik nog geen inloggegevens heb ontvangen.

 

05-05-2009 [17.30]

Ontvangst mail met daarin de inlog gegevens voor de server.

 

Vanaf dit moment heb ik toegang tot de server!

 

In de tussentijd gebeurt er van alles en nog wat, dit is verder niet relevant voor het huidige probleem maar dat kan later nog van pas komen.

 

29-01-2011

Aanvraag nieuwe offerte per mail.

Ik schrijf : "Graag een offerte voor een nieuwe dedicated server ter vervanging van de huidige waarvan de termijn binnenkort afloopt."

 

Hierop heb ik nooit reactie gekregen waardoor ik uiteindelijk besluit om het contract op te zeggen.

 

22-02-2011

Versturen aangetekend schrijven met daarin de mededeling dat ik per 29-04-2011 mijn contract op zeg. Tevens de vraag of dit binnen 14 dagen bevestigd kan worden.

 

14-03-2011

ontvangst mail met daarin de melding dat ik te laat ben met opzeggen.

 

Nu ben ik zelf van mening dat mijn contract pas in gaat op het moment dat de dienst geleverd word. Uit de feiten kan opgemaakt worden dat dit pas 05-05-2009 is. In de mail van 27-04 staat ook duidelijk vermeld dat de eerste maand pas ingaat op 29-04 (de geplande opleverdatum) die overigens nergens contractueel vastgelegd was. Men had een levertijd beloofd van een 3-tal dagen maar dit heeft vertraging opgelopen van hun kant.

 

Omdat die datum van 29-04 zo duidelijk was als opleverdatum heb ik deze datum ook aangehouden voor mijn opzegtermijn, maar het had ook wel 05-05 kunnen zijn.

 

Ik ben al meer dan 2 jaar klant bij deze toko en vind het belachelijk dat men (indien hun in hun recht staan) zo reageert. Het gaat om een bedrag van 175 euro excl. per maand. En aangezien ik deze server niet meer nodig heb is het dus weggegooid geld waar ik niets aan heb. De reden dat ik een nieuwe offerte heb aangevraagd is omdat ik een andere server wilde hebben (kleiner) ivm de opzet van mijn netwerk. Men wist dus dat ik iets wilde wijzigen maar daar hebben ze nooit op gereageerd.

 

Zelf denk ik dat ik het gelijk aan mijn zijde heb.

 

De letterlijke tekst uit het contract luidt :

 

Dit contract word stilzwijgend verlengd voor een termijn van 12 maanden, indien niet schriftelijk wordt opgezegd 2 maanden voor het verstrijken van de contractstermijn.

 

Er staat verder geen contractstermijn of ingangsdatum in het contract. Alleen de datum van ondertekening.

 

Wat nu?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien is er helemaal geen probleem. Jij hebt die hele begin-ellende nog helder op je netvlies staan, maar dat hoeft aan hun kant niet zo te zijn. Wellicht heeft iemand bij je hoster alleen naar de oorspronkelijke datum van ondertekening gekeken en naar de datum van jouw opzegging.

 

Dus ik zou morgen gewoon even bellen met de hoster, verwijzen naar hun mail van 27-4-2009 waarin ze aangeven dat per 29-4-2009 de eerste contractstermijn inging en aangeven dat je ruim twee maanden voor 29-4-2011 hebt opgezegd.

  • 0

Misschien is er helemaal geen probleem. Jij hebt die hele begin-ellende nog helder op je netvlies staan, maar dat hoeft aan hun kant niet zo te zijn. Wellicht heeft iemand bij je hoster alleen naar de oorspronkelijke datum van ondertekening gekeken en naar de datum van jouw opzegging.

 

Dus ik zou morgen gewoon even bellen met de hoster, verwijzen naar hun mail van 27-4-2009 waarin ze aangeven dat per 29-4-2009 de eerste contractstermijn inging en aangeven dat je ruim twee maanden voor 29-4-2011 hebt opgezegd.

 

Deze datums haal ik uit de hele mail correspondentie die ik keurig bewaart heb. Bij de opzegging had ik dus ook een kopie van die mail met daarin die opmerking over de 'eerste maand' bijgesloten.

 

Klopt het dus dat een contractstermijn pas aanvangt als de bestelde dienst geleverd is? (wat mij logisch lijkt) of moest ik voor het opzeggen de datum van ondertekening aanhouden?

  • 0

de opzeg voorwaarden zijn helder... opzeggen 2 maanden voor het verstrijken van contract periode.

je contract ging in op 29 april. dus als je opzegging voor 29 februari binnen was bij hun heb je optijd opgezegt en moet je gewoon daarheen verwijzen.

Zeker aangezien je aangetekend opgezegt hebt is het voor jou makkelijk te bewijzen dat dat optijd gedaan is. of ze die aangetekende brief nu direct in ontvangst genomen hebben of 4 weken op postkantoor hebben laten liggen (indien ze dat als argument mochten aangeven) is niet jouw probleem maar die van hun.

  • 0

Heb je al gebeld?

 

Een telefoontje doet soms wonderen als het gaat om misverstanden op te lossen. Via e-mail verharden standpunten zich soms onnodig...

 

Heb nog niet gebeld, kreeg deze mail pas gisterenavond.

 

Mocht iemand nog aanvullingen hebben hoor ik het graag. Ik hou jullie op de hoogte.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.