Onlangs heb ik een contract voor een server opgezegd. Vanavond kreeg ik een mailtje van de betreffende hoster dat ik te laat heb opgezegd en het contract derhalve nog één jaar doorloopt.
De feiten :
15-04-2009
Aanvraag offerte per mail, ontvangst offerte per mail, telefonisch overleg + mondeling accoord, bevesting accoord van mij per mail.
20-04-2009
Contract getekend verzonden per mail
27-04-2009
Ontvangst bevestiging per mail dat server 'woensdag' (29-04) word opgeleverd.
Tevens vermelding "Overigens zal vanaf a.s. woensdag uiteraard uw eerste maand pas ingaan."
29-04-2009 [22.15]
Ontvangst mail met daarin "Uw server is zojuist volledig geinstalleerd en opgeleverd."
De server is echter nog niet bereikbaar voor mij omdat ik nog geen inloggegevens heb ontvangen.
05-05-2009 [17.30]
Ontvangst mail met daarin de inlog gegevens voor de server.
Vanaf dit moment heb ik toegang tot de server!
In de tussentijd gebeurt er van alles en nog wat, dit is verder niet relevant voor het huidige probleem maar dat kan later nog van pas komen.
29-01-2011
Aanvraag nieuwe offerte per mail.
Ik schrijf : "Graag een offerte voor een nieuwe dedicated server ter vervanging van de huidige waarvan de termijn binnenkort afloopt."
Hierop heb ik nooit reactie gekregen waardoor ik uiteindelijk besluit om het contract op te zeggen.
22-02-2011
Versturen aangetekend schrijven met daarin de mededeling dat ik per 29-04-2011 mijn contract op zeg. Tevens de vraag of dit binnen 14 dagen bevestigd kan worden.
14-03-2011
ontvangst mail met daarin de melding dat ik te laat ben met opzeggen.
Nu ben ik zelf van mening dat mijn contract pas in gaat op het moment dat de dienst geleverd word. Uit de feiten kan opgemaakt worden dat dit pas 05-05-2009 is. In de mail van 27-04 staat ook duidelijk vermeld dat de eerste maand pas ingaat op 29-04 (de geplande opleverdatum) die overigens nergens contractueel vastgelegd was. Men had een levertijd beloofd van een 3-tal dagen maar dit heeft vertraging opgelopen van hun kant.
Omdat die datum van 29-04 zo duidelijk was als opleverdatum heb ik deze datum ook aangehouden voor mijn opzegtermijn, maar het had ook wel 05-05 kunnen zijn.
Ik ben al meer dan 2 jaar klant bij deze toko en vind het belachelijk dat men (indien hun in hun recht staan) zo reageert. Het gaat om een bedrag van 175 euro excl. per maand. En aangezien ik deze server niet meer nodig heb is het dus weggegooid geld waar ik niets aan heb. De reden dat ik een nieuwe offerte heb aangevraagd is omdat ik een andere server wilde hebben (kleiner) ivm de opzet van mijn netwerk. Men wist dus dat ik iets wilde wijzigen maar daar hebben ze nooit op gereageerd.
Zelf denk ik dat ik het gelijk aan mijn zijde heb.
De letterlijke tekst uit het contract luidt :
Dit contract word stilzwijgend verlengd voor een termijn van 12 maanden, indien niet schriftelijk wordt opgezegd 2 maanden voor het verstrijken van de contractstermijn.
Er staat verder geen contractstermijn of ingangsdatum in het contract. Alleen de datum van ondertekening.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Derek-Jan
Derek-Jan
Onlangs heb ik een contract voor een server opgezegd. Vanavond kreeg ik een mailtje van de betreffende hoster dat ik te laat heb opgezegd en het contract derhalve nog één jaar doorloopt.
De feiten :
15-04-2009
Aanvraag offerte per mail, ontvangst offerte per mail, telefonisch overleg + mondeling accoord, bevesting accoord van mij per mail.
20-04-2009
Contract getekend verzonden per mail
27-04-2009
Ontvangst bevestiging per mail dat server 'woensdag' (29-04) word opgeleverd.
Tevens vermelding "Overigens zal vanaf a.s. woensdag uiteraard uw eerste maand pas ingaan."
29-04-2009 [22.15]
Ontvangst mail met daarin "Uw server is zojuist volledig geinstalleerd en opgeleverd."
De server is echter nog niet bereikbaar voor mij omdat ik nog geen inloggegevens heb ontvangen.
05-05-2009 [17.30]
Ontvangst mail met daarin de inlog gegevens voor de server.
Vanaf dit moment heb ik toegang tot de server!
In de tussentijd gebeurt er van alles en nog wat, dit is verder niet relevant voor het huidige probleem maar dat kan later nog van pas komen.
29-01-2011
Aanvraag nieuwe offerte per mail.
Ik schrijf : "Graag een offerte voor een nieuwe dedicated server ter vervanging van de huidige waarvan de termijn binnenkort afloopt."
Hierop heb ik nooit reactie gekregen waardoor ik uiteindelijk besluit om het contract op te zeggen.
22-02-2011
Versturen aangetekend schrijven met daarin de mededeling dat ik per 29-04-2011 mijn contract op zeg. Tevens de vraag of dit binnen 14 dagen bevestigd kan worden.
14-03-2011
ontvangst mail met daarin de melding dat ik te laat ben met opzeggen.
Nu ben ik zelf van mening dat mijn contract pas in gaat op het moment dat de dienst geleverd word. Uit de feiten kan opgemaakt worden dat dit pas 05-05-2009 is. In de mail van 27-04 staat ook duidelijk vermeld dat de eerste maand pas ingaat op 29-04 (de geplande opleverdatum) die overigens nergens contractueel vastgelegd was. Men had een levertijd beloofd van een 3-tal dagen maar dit heeft vertraging opgelopen van hun kant.
Omdat die datum van 29-04 zo duidelijk was als opleverdatum heb ik deze datum ook aangehouden voor mijn opzegtermijn, maar het had ook wel 05-05 kunnen zijn.
Ik ben al meer dan 2 jaar klant bij deze toko en vind het belachelijk dat men (indien hun in hun recht staan) zo reageert. Het gaat om een bedrag van 175 euro excl. per maand. En aangezien ik deze server niet meer nodig heb is het dus weggegooid geld waar ik niets aan heb. De reden dat ik een nieuwe offerte heb aangevraagd is omdat ik een andere server wilde hebben (kleiner) ivm de opzet van mijn netwerk. Men wist dus dat ik iets wilde wijzigen maar daar hebben ze nooit op gereageerd.
Zelf denk ik dat ik het gelijk aan mijn zijde heb.
De letterlijke tekst uit het contract luidt :
Er staat verder geen contractstermijn of ingangsdatum in het contract. Alleen de datum van ondertekening.
Wat nu?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31185-provider-accepteert-opzegging-niet-ivm-overschrijding-opzegtermijn/Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag