• 0

Kosten Magento-licentie voor afnemer webshop?

Goedemorgen mede-HLers,

 

ik heb zo'n gevoel dat dit een beetje domme vraag is, dus excuses bij voorbaat als dat inderdaad zo blijkt te zijn. :) Ik ben iemand die trouw elke periode haar Adobe pakketje upgrade, en zich voor de rest voornamelijk met open source software bezighoudt.

 

Nu werd mij door een klant gevraagd om een Magento webshop op te zetten. Ik heb hier ervaring mee, dus dat is geen probleem. Maar nu weet ik niet goed hoe dit moet met de licensie. Ik gebruik namelijk als developer gewoon de (gratis) open source versie. Maar ik neem aan dat mijn klant een commericiele licensie nodig heeft voor zijn webshop. Moet ik de klant dit apart laten betalen? (zoals bij een webhosting pakket, wat hij niet bij mij afneemt) Meenemen in mijn factuur? Hij schrok zich blauw van de kosten namelijk, en dacht dat de kosten voor software bij mijn offerte inbegrepen waren. (staat overigens duidelijk vermeld dat dit niet zo is)

 

Zijn er eigenlijk 'bundels' te krijgen voor Magento? (korting bij afname van meerdere licensies in 1 jaar)

 

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft want ik zit er een beetje mee in m'n maag. :(

 

Met vriendelijke groet,

Sabra

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie, ik heb de klant verteld dat ik voor hem zou uitzoeken wat de meest voordelige optie is. Ik weet dat er een gratis versie is, zoals ik al aangaf gebruik ik die zelf als developer. Maar ik wil graag weten of de klant die een commerciele webshop opent, verplicht is een licensie voor een enterprise edition af te nemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.