• 0

Taal cursus

Hallo forum bezoekers

 

Ik werk momenteel bij een computeropleiding bedrijf. Ik ben van plan om een nieuw segment taalcursussen op te starten. Ik stuit helaas op verschillende belemmeringen. Branche gegevens is er niet. Een soort database of adressenlijst van taaldocenten kan ik niet vinden (niet op het web of telefoongids). Ik heb natuurlijk contact opgenomen met de KvK maar helaas kunnen zij mij ook niet helpen.

 

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik dit het beste kan aanpakken. Spioneren heeft geen zin omdat ik zo bijvoorbeeld geen adressen genereer van docenten.

 

Ik heb geen idee hoe ik dit het beste kan oplossen. Ik moet eerst mijn middelen hebben. Met middelen doel ik op docenten, boeken evt software. En natuurlijk zijn branche gegevens nooit weg.

 

Ik hoop dat ik reactie krijg, alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten andalusie :-*

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik moest gelijk denken aan tolken en vertalers. Ik weet niet hoe je je idee precies vorm wilt geven, maar als je teksten vertaald moet hebben dan kunnen zij dit vast voor je doen. Wellicht zitten er ook nog enkele potentiele docenten tussen. Kijk maar eens op onderstaande link, hopelijk heb je er wat aan.

 

http://www.ngtv.nl/tovergids/default.asp

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Taalcursussen kunnen onderling onwijs verschillen, dus ook de bijbehorende aanpak. Eerst moet je voor jezelf een aantal dingen voor ogen hebben, zoals:

  • Wat is het doel van de cursus? (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, spreekvaardigheid, een combinatie van deze, etc.)
  • Hoe wil je de lesstof over gaan brengen? (boek, bijeenkomsten, online, een combinatie van deze, etc.)
  • Wat is je doelgroep?
  • Wat is de doelstelling van de cursus?

 

Zomaar docenten zoeken heeft geen zin, want deze moeten wel in het bovenstaande plaatje passen. Te breed inzetten is ook zinloos als starter, probeer de beste te worden in één soort cursus en ga het daarna pas uitbreiden.

 

Persoon

 

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Wij bieden al computeropleidingen aan. Nu willen wij ook taal opleidingen geven. Dit kan bijvoorbeeld op twee niveau's; voor beginners en gevorden. De lessen zullen gegeven worden via een docent. Onzel doelgroep is bekend.

 

Dus wat wil ik weten? Hoe ik in contact kan komen met een taal docenten die zijn manier van lesgeven heeft. Of er evt. branchegegevens zijn. Mijn middelen heb ik nodig en deze zijn dus moeilijk te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om een nieuw segment taalcursussen op te starten.

 

wat bedoel je precies, ga je bestaande cursussen op een nieuw marktsegment toepassen, of nieuwe cursusmethodiek op een bestaand segment? of beide: een nieuwe methodiek op een nieuw segment?

 

 

nieuw segment binnen ons bedrijf misschien..... :D

Link naar reactie
  • 0

De handige "lijstjes" die je zoekt zullen er wel niet zijn. Dat is niet in het belang van de bestaande opleidingsinstituten, die als een soort agent voor de docenten fungeren. Maar met een beetje zoekwerk kom je er wel uit. Je moet je eigen netwerk opbouwen. Je opleidingen zijn straks net zo goed als je docenten, Als je je concurrenten buiten de deur wilt houden, moet je er voor zorgen dat jij over top docenten beschikt waar zij niet aan kunnen komen.

 

Anyway, het gaat allemaal wat werk vergen, maar dan heb je ook wat. De zoekactie "docent + taal" leverd bij google 50.000 hits op. Dus je kunt voorlopg vooruit ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Andalusië, twee maanden geleden was jij nog bezig met allerlei schoolopdrachten. Als dit nou weer zo'n studieproject is, plaats je vraag dan svp in het juiste forum. Of geef anders een reëël beeld van wat je aan het doen bent (bijbaantje bij een it-bedrijf ofzo), want dan kunnen mensen je beter wegwijs maken. Als je alleen maar wil praten met éen taaldocent lijkt me het telefoonboek de aangewezen weg.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik werk bij een bedrijf dat computer opleidingen geeft. Toen ik een tijdje terug een vraag stuurde liep ik stage. Vandaar dat ik hem plaatste in de onderwerp studie.

 

Kijk mijn probleem ligt bij het feit dat ik geen taal-docenten kan vinden. Van google t/m de telefoonboek ik kan niks vinden. Ik dacht misschien heeft iemand een idee hoe ik dit dus kan aanpakken.

 

Nogmaals dit is geen geintje ik kamp echt met een dit probleem. Het zou daarom ook fijn zijn als iemand mij kan helpen. Daarom vraag ik het op deze forum.

 

Grt andalusie

Link naar reactie
  • 0

Waarom reageer je niet Andalusie? Heb je nu voldoende tips? Ik heb even google en goudengids geprobeerd en je vind zo een docent die freelance diensten aanbied, dus dat lijkt mij het probleem niet. Snap ik jou probleem niet of heb je niet goed gezocht?

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.