• 0

ziggo interact probleem 2 jr contract 2009

Ik heb oktober 2009 bij ziggo mijn alles in 1 pakket uitgebreid met een 2 jarig contract voor interactief. Het interactief werkt hier heel slecht en heeft veel problemen opgeleverd. In december 2010 heb ik gebeld met ziggo of dit contract opgezegd kon worden (bij mijn internetportal stond namelijk eind van de maand als mogelijke opzegdatum). De medewerkster van Ziggo bevestigde de mogelijkheid en daarna is het contract gestopt.

 

In februari kreeg ik een brief dat er nog een bedrag aan hardware bijdrage betaald moest worden. Het bedrag wat in deze brief stond was niet juist aangezien er al een groot deel van die bijdrage al voldaan was als toeslag in de facturen. Nadat ik hierover gebeld heb en meerdere ziggo medewerkers aan de lijn heb gehad hebben ze besloten dat de opzegging in december niet had mogen plaatsvinden en het abonnement geheractiveerd voor de rest van de abonnementsperiode (tm oktober dit jaar).

 

Op zich staat dit los van de hardware bijdrage, dit bedrag kan en wil ik namelijk gewoon betalen (er is wel nog een dispuut of dit bedrag 1 ofr 2 jaar betaald moest worden maar daar heb ik me al bij neergelegd dat het 2 jaar is, ik heb het contract niet op papier (stom) en Ziggo weigert of is ook niet bij machte om me een kopie van het contract te zenden). maar ik vind het raar dat in december in overleg een abonnement gestopt wordt en dat ze daar nu 3 maanden later op terug komen.

 

Uiteindelijk gaat het niet om wereldbedragen maar de manier waarop Ziggo hier mee omgaat stoort me danig en voelt als erg onredelijk. Ik vraag me af of ik in mijn recht sta als ik vast hou aan de opzegging die in december met wederzijds goedvinden (ik heb niet eenzijdig opgezegd maar heb gevraagd of ik kon opzeggen) is uitgevoerd.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
maar ik vind het raar dat in december in overleg een abonnement gestopt wordt en dat ze daar nu 3 maanden later op terug komen.

 

zoals gebruikelijk bij Ziggo zal het wel weer over vele schijven lopen vandaar dat er 3 maanden tussen zit. En ze komen niet terug op de opzegging, ze willen alleen poen voor de hardware.

 

Ik ga er vanuit dat je daarmee het modem of de decoder/recorder mee bedoeld. Wat staat er in de voorwaarden? moet je die spullen niet terug sturen?

 

Bij alle kabelaars en telecomaanbieders moet je de kleine lettertjes altijd 2x lezen, de contracten goed doorlezen voor je tekent en goed bewaren. en alle correspondentie voor ontbinden aangetekend versturen.

 

En als je alleen maar online kan bestellen dan heb je vaak weer het probleem wat nou rechtsgeldig is en wat niet.

 

sinds er steeds meer van die malloten op de markt komen nemen de problemen alleen maar toe.

 

Waar is de tijd dat je nog een handtekening onder een duidelijk contract kon zetten?

Link naar reactie
  • 0

Toch een wat vreemd verhaal. Een leverancier levert een product dat niet overeenkomstig de afgesproken kwaliteit is en is dus eigenlijk in gebreke. Als dit een zaak wordt, kan ik me niet voorstellen dat een rechter op basis daarvan ook nog die leverancier in het gelijk gaat stellen. Je gaat toch een overeenkomst aan om een bepaald product geleverd te krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Henkh, het gaat ziggo nu niet om de hardware, ik heb aangegeven aan ziggo dat ik de hardware bijdrage gewoon wil afbetalen, dat kan per maand (overige diensten van ziggo blijven gehandhaafd) of in enen. Er was welliswaar een dispuut over 1 of 2 jaar lang de hardware bijdrage maar daar heb ik me al bij neergelegd. Ik wil gewoon betalen wat ik moet betalen daaraan en die bijdrage (5,-- per maand) is ook gewoon tot 1 januari 2011 al iedere maand afgeschreven. Pas daarna is de inhouding gestopt, maar zo staat het niet bij Ziggo in de boeken (terwijl mijn facturen toch heel duidelijk zijn daarover, er is alleen niemand van de 5 (!) medewerkers die dit behandeld hebben die de moeite willen nemen om dit even terug te zoeken). De factuur die ze hebben gezonden is overigens wel na de derde keer bellen door een medewerker gecrediteerd maar volgens Ziggo was de factuur wel correct maar hebben ze de creditering gehandhaafd en heb ik een voordeel van 70,-- en 2 maanden abonnementsgeld ???. Ze beweren dat de creditering is gedaan omdat ik zo veel belde en niet omdat zij een fout gemaakt hebben.

 

P.J.Odems: interactief was erg wisselend, deed het vaker niet dan wel. Uiteindelijk is de decoder ook eind vorig jaar opgestuurd en heb ik een andere ontvangen van Ziggo. Misschien lag het uiteindelijk aan de decoder. Dat heb ik niet meer uitgeprobeerd. Toen ik rond die tijd op mijn klantportal zag dat ik per einde maand kon opzeggen leek dat me de prettigste oplossing. Maar als ze toen eind vorig jaar hadden gezegd dat ik het contract niet op kon zeggen had ik het gewoon uitgezeten. Ik vind het gewoon erg raar dat er ingestemd wordt met een opzegging en dat dat nu, naar aanleiding van mijn klacht over een onterechte factuur, wordt teruggedraaid. Lijkt meer op klant pesten en niemand wordt daar beter van.

 

In tegendeel overigens. Ik had het geld wat ik aan interactief kwijt was al weer bij Ziggo uitgegeven aan een uitbreiding van mijn zenderpakket wat iets duurder is per maand. Nu het interactief weer geactiveerd wordt voor de laatste paar maanden zeg ik die uitbreiding weer op. Ervan uitgaande dat er aan de kant van Ziggo geen directe kosten hangen aan mijn abonnement krijgt Ziggo per volgende maand al minder abonnementsgeld van mij en ik ben niet van plan om die uitbreiding in october weer af te nemen, daarna is het verschil blijvend nog groter.

 

Hiermee heb ik inderdaad wel geleerd om beter vast te leggen wat er online besteld wordt, ik ging ervan uit dat een grote organisatie zijn zaken op orde heeft maar hieruit blijkt wel dat juist daar het misgaat.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.