• 0

Vrijekeuzebonnen ECI

Weet niet of dit het juiste forum is voor deze topic.

 

Ik ben jaren geleden lid geworden van een CD club. Hier kon ik cd's bestellen zonder verdere verplichtingen. Dus als zou ik 1 cd per jaar bestellen, dan was dat geen probleem. Deze club is door de jaren heen meerdere malen overgenomen. De laatse overname was volgens mij een jaar of 2 terug. En is dus nu ondergebracht bij ECI. Gezien dat er nu steeds meer boeken dan cd's worden aangeboden, is voor mij de keus zeer beperkt geworden. Dit resulteerd dan in een vrijekeus bon, die ik vervolgens verplicht ben te betalen. Zie ook onderstaande punt uit hun voorwaarden.

 

Voorwaarden van het VIP voordeelprogramma

Om als VIP lid te kunnen profiteren van de kortingen en voordelen van ECI, stelt de wet enkele voorwaarden aan de deelname aan het VIP voordeelprogramma:

 

• Als VIP lid bestelt u jaarlijks* ten minste 4 artikelen (boeken, cd's, dvd's, games) herkenbaar aan het logo.

Dat komt neer op gemiddeld 1 artikel per kwartaal. Zodra u 4 VIP artikelen heeft besteld, kan de extra korting

op boeken oplopen tot 40%.

 

• ECI houdt per kwartaal de stand van uw bestellingen bij in een VIP teller. Loopt u achter op het schema van

gemiddeld 1 VIP artikel per kwartaal, dan ontvangt u in dat kwartaal automatisch een Vrije Keuze Bon

à € 25,-. Loopt u voor of gelijk op het schema, dan ontvangt u geen Vrije Keuze Bon. Deze bon kunt u een

jaar lang op elk gewenst moment inwisselen voor artikelen met logo. U ontvangt maximaal vier Vrije Keuze

Bonnen per jaar*. De Vrije Keuze Bon is vanaf afgifte een jaar geldig (deze datum wordt ook op de Vrije Keuze

Bon weergegeven). Zodra u 4 VIP artikelen heeft besteld, ontvangt u in dat jaar* geen Vrije Keuze Bon meer.

 

* Het jaar loopt vanaf de startdatum zoals weergegeven op uw persoonlijke ECI kaart. Uw actuele VIP teller en startdatum kunt u ook terugvinden op de overzichtspagina van 'Mijn ECI'.

 

Kun je als bedrijf mensen zomaar verplichten om dit te moeten betalen?

Vervolgens blijken deze bonnen dus ook nog maar een jaar geldig te zijn. Daarna is het dus dag geld.

 

En voordat mensen gaan reageren van, dan zeg je het toch gewoon op. Het gaat me even niet op opzeggen, maar of dit zomaar kan. Ik ben van mening dat je consumenten niet zomaar kunt verplichten om geld voor een vrijekeuze te betalen die vervolgens maar een jaar geldig is. En dan de naam vrije keuze bon, is de keus anders niet vrij dan?

 

 

www.stone-styleshop.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit gaat om een consumentenvraag. Higherlevel is een forum voor innovatie en ondernemerschap en biedt geen plaats voor dergelijke vragen. Daarom gaat dit topic op slot. In algemene zin merk ik wel op dat enkel aan de naam van een product of dienst geen verwachtingen of rechten mogen worden ontleend. In de voorwaarden zal beschreven zijn onder welke condities een dergelijke dienst aangeboden wordt.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.