• 0

textielfabrieken voor eigen ontwerp accessoires

Ik heb een kleine webwinkel in accessoires voor meisjes (2 t/m 8 jaar). Sommige artikelen maak ik zelf (haarbanden, ceinturen, armbanden) en andere artikelen koop ik in vanuit China (petticoats en mutsen/sjaals). Nu wil ik heel graag mijn assortiment uitbreiden in oa tassen en zwemkleding. Ik ken de website alibaba.com en vergelijkbare maar hier kun je alleen de standaard artikelen afnemen. Ik wil graag zelf een ontwerp kunnen toesturen en deze dus laten maken.

 

Dit kan ik niet vinden op de websites die ik al ken. Ik heb diverse bedrijven benaderd maar krijg een negatief bericht of het zijn zulke grote aantallen voor eigen ontwerp die ik nooit kan afnemen. Ik ben startende en heb een kleine webwinkel. Nu is mijn vraag dus:

 

- weet iemand hoe ik een (textiel) fabriek kan vinden in het buitenland (India, Marokko, China) die deze artikelen maakt waarbij ik zelf mijn ontwerp kan toesturen? En dan in niet zo'n grote hoeveelheden.

- of adviseren jullie mij om het via een tussenpersoon / contactpersoon te laten lopen? En waar vind ik deze?

- wat vinden jullie redelijke hoeveelheden om in te kopen voor een startende webwinkel?

 

Overige tips en adviezen zijn van harte welkom!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoi...ik heb een naaiatelier in marokko(waar ik zelf ook woon)wellicht kan ik je met een aantal artikelen wel helpen.heb je interesse mail me maar op

 

groetjes sandra

 

[contact zoeken per PM - mod]

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en de moeite om het te verkrijgen is verspild.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je klein bent en je wilt groter worden zijn de winsten veel minder belangrijk dan het uitbreiden van jouw klantenkring. Natuurlijk kun je goedkoper in het buitenland laten maken maar hier heb je ook veel meer werk aan. Zeker als het om kleine hoeveelheden gaat moet je de afweging maken van investering tijd en energie vs. besparing.

 

Ik zou adviseren de gedachte in eerste fase bij te stellen en in nabije omgeving te zoeken naar oplossingen. Ja je bent duurder uit, maar kwaliteit is goed, snel, en je bent flexibeler. Hiernaast kun je je veel meer richten op vergroten netwerk en klantenkring waardoor het in buitenland maken uiteindelijk een goede optie wordt maar dan heb je wel al de basis gelegd.

 

Internationaal zaken doen, ook al is het op kleine schaal is niet vrij van risico's en niet iedereen is zich bewust van alle regels en risico's die ze lopen. Hierdoor loop je een grotere kans vergissingen te maken door onwetendheid of door invloeden van buitenaf gedemotiveerd kan raken.

 

Of je nu 10 of 100.000 zwembroeken laat maken, qua inzet, tijd, energie en investering dit mogelijk te maken mbt. productie in het buitenland is nagenoeg gelijk. Kies het juiste moment om dit serieus te doen en zorg dat je je huiswerk gedaan hebt alvorens te starten hiermee.

Link naar reactie
  • 1

Mijn vorige bericht had teveel spamgehalte, sorry!! Had beter de huisregels moeten lezen. Een echte IT'er begint en leest achteraf de handleiding :-). Ik heb/ken misschien een betrouwbaar leverancier voor jou in Vietnam, PM me maar.

Honesty: the key to sustainable success in work, business and life.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wellicht wanneer je tassen zoekt dat je eens zou kunnen informeren bij F&F verpakkingen bv. Hun laten heel veel tassen maken zowel "gewone" plastic tassen als wat andere soort tassen. Wellicht kun je hun gebruiken als tussen persoon, want voor kleine hoeveelheden zelf dit soort zaken opzetten lijkt mij wat veel van het goede.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.