Ga naar inhoud

Online desk geopend voor krediethulp aan MKB

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Na een testfase is gisteren de CCQ Ondernemersdesk een initiatief van Economische Zaken van start gegaan. Deze desk bemiddelt/adviseert/administreert en beheert MKB kredieten vanaf 50.000 tot 5 mio.

Je moet er dan wel snel bijzijn, want dit jaar kunnen zeker 750 bedrijven bij hun kredietaanvraag geholpen worden.

Ben benieuwd of er al ervaringen te delen zijn?

[titel verduidelijkt - admin]

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Wat mij wel verbaast zo op het eerste gezicht, is dat de website erg onaf oogt: er is bijvoorbeeld wel uitleg over RSS-feeds, maar volgens mij ontbreken de feeds zelf. Daarnaast ogen veel teksten kort door de bocht, meer vanuit "goed dat er in ieder geval iets staat" maar niet echt een strak verhaal. Zinnen als "(...) een platform dat het voor nieuwe geldverstrekkers uit binnen en buitenland mogelijk maakt om met een beperkte organisatie de Nederlandse MKB ondernemers van financiering te voorzien." Nieuwe geldverstrekkers? Een beperkte organisatie? Kortom, ze roepen bij mij meer vragen op dan antwoorden.

De domeinnaam staat op naam van deze organisatiep, maar die wordt als ik het zo zie op de website vervolgens nergens meer vermeld.

Belangrijker nog, het formulier, waarin toch flink wat voor derden interessante financiële gegevens worden gevraagd, is eigenlijk niet beveiligd. Geen SSL bijvoorbeeld, dus je zit alle gegevens op een onbeveiligde verbinding in te typen.

Niet om het idee meteen te bashen, ik ken het initiatief noch de mensen erachter verder, maar deze uitvoering boezemt niet echt vertrouwen in.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.