• 0

marketingplan

Hallo allemaal,

ik ben bezig met het opzetten van een eigen bedrijf en dat valt niet mee. De bank heeft hoge eisen en het lijkt wel of mijn ondernemingsplan niet uitgebreid genoeg kan zijn.

Zijn er misschien eigen ondernemers die mij kunnen vertellen waar een bank op let en waar een gemeente op let als je je project/bedrijf van de grond af wil opzetten.

Ik ben nu druk bezig met marktonderzoek en naar aanleiding van die gegevens heb ik al een hele hoop, maar bij inversteringsbegroting en exploitatiebegroting dan begin ik al te stotteren, ik heb namelijk geen idee wat ik moet invullen of wat ik moet verwachten? Nu heb ik een afspraak gemaakt met een al ondernemer die al reeds in de running is, maar zijn er nog mensen die dit lezen en nog meer tips voor mij hebben :-\

Alvast bedankt !!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

nee, ik zoek echt nog een marketingplan als aanvulling van het ondernemingsplan. Alleen die twee dingen die ik aangaf in mijn verhaal die weet ik gewoon ook nog niet in te vullen, maar hoop na mijn adviesgesprek dat ik daar wat meer inzicht krijgt.

Ik zag alleen een voorbeeld van een bedrijfsplan van 30 pagina's en daar stond echt (marketing gericht) uitgebreid de hoe en wat over het bedrijf. Maar zoveel heb ik gewoon weg niet te vertellen. :-\

Ik heb kort en krachtig opgeschreven wat ik wil en hoe ik denk het te kunnen bereiken, maar de bank vindt het niet uitgebreid genoeg en zonder cijfers kan ik het helemaal vergeten.

Daarom zoek ik een voorbeeld van een marketing plan wat ik misschien naar eigen schrijven kan aanvullen op mijn ondernemingsplan. :(

 

Link naar reactie
  • 0

He Iexus,

 

Let er wel op dat het niet gaat om volume maar om inhoud!! Vermeld alles zo expliciet en concreet mogelijk. Lappen met text en onzinnge info prikken de banken zo doorheen en het is zonde van alle energie die beide partijen erin steken.

 

succes,

 

Bart

ice

Link naar reactie
  • 0

:P

bedankt voor de tip, maar ik geloof dat beiden wel iets betekent.

Daarom doe ik ook gesplitst, bedrijfsplan daadkrachtig en als aanvulling een marketingplan ( waarom, hoe en toekomst).

En mijn bedrijfsinfo is al krachtig genoeg zonder marketingplan, maar de bank is niet zo happig in de sector waar ik wil starten.

Vandaar een goed marketingplan als aanvulling gewenst is

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.