• 0

Kan KvK je verplichten een telefoonnummer op te geven

Ik ben directeur van een BV die ook eigenaar is van onroerend goed. Nu hebben we voor een aantal panden eindelijk maar eens de inschrijving van de VVE opgepakt. Nu krijg ik een schrijven van de KvK dat ze geconstateerd hebben dat van de BV geen telefoonnummer bekend is. Of ik dat maar wil opgeven. Ook willen ze een telefoonnummer van de stichting waarin de aandelen van deze BV zijn ondergebracht! Daarnaast vragen ze hetzelfde van de VVE's. Ik wil juist geen telefoonnummer opgegeven omdat je dan weer regelmatig gebeld wordt door bedrijven die je van alles en nog wat willen verkopen etc. En wat theoretisch, maar kan de KvK een bv verplichten een telefoonaansluiting te nemen ? Dit laatste is zeker van toepassing op de stichting waarin de aandelen van de BV zijn ondergebracht. Naast de aandelen heeft deze stichting geen verdere activa !

Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op grond van de Handelsregisterwet hoeft het niet. Onder deze wet kan een AMvB hangen die het wel kan verplichten (2 x 'kan'), maar deze kan ik niet vinden, dus ga ik er voor het gemak even van uit dat die er niet is gekomen en dat er dus geen verplichting bestaat.

 

Ik zou een briefje terugsturen met daarin het verzoek of de KvK wil aantonen waar exact deze verplichting te vinden is. Kunnen ze dat niet aantonen, dan lijkt mij de zaak helder. :)

]

Link naar reactie
  • 0

Dag roadrats,

 

Ik kom in de handelsregisterwet nergens tegen dat je verplicht een telefoonnummer zou moeten doorgeven. Aangezien de KvK de uitvoerende instantie van de handelsregisterwet is lijkt het mij dat er geen basis is waarop het verplicht gesteld kan worden om een telefoonnummer aan te leveren.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik had dit gezeur ook van kvk. Ik wil het niet aangezien je dan aleen maar geleur van verkopers krijgt.

 

Ik heb toen een prepaid kaartje gekocht (10 euro) en dat 06 nummer doorgegeven. Er bestaat vast geen wet dat je ook nog eens verplicht bent om op te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik had dit gezeur ook van kvk. Ik wil het niet aangezien je dan aleen maar geleur van verkopers krijgt.

 

Ik heb toen een prepaid kaartje gekocht (10 euro) en dat 06 nummer doorgegeven. Er bestaat vast geen wet dat je ook nog eens verplicht bent om op te nemen.

Ik overwoog inderdaad ook deze oplossing om "van het gezeur" af te zijn. Vreemd trouwens dat als je een prive telefoonnummer opgeeft welke je in het bel-me-niet-register hebt opgenomen deze registratie weer niet geldt voor dezelfde telefoonnummers welke in het handelsregister zijn opgenomen. Eerst maar eens maandag een briefje schrijven waar deze verplichting in de Handelsregisterwet is opgenomen. Ik heb meer het gevoel dat de KvK haar bestand zo uitgebreid mogelijk wil hebben om dit vervolgens commercieel te exploiteren middels verkoop van adresbestanden. Als ik tzt antwoord krijg zal ik er hier melding van maken.

Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.