Dietz Geplaatst: 19 maart 2011 Dietz 2 0 Geplaatst: 19 maart 2011 Ik wil een gebruikte bedrijfs auto kopen op grijskenteken en deze wil ik prive gaan rijden. ik heb een eenmans zaak. Maar moet ik dan nog een rest BPM Betalen. Of alleen de BTW. Wie kan mij hier mee verder helpen. voor u onderhoud aan tour en stacaravan ook op locatie Link naar reactie
0 StevenK Cyber Security Adviseur Geplaatst: 19 maart 2011 StevenK Cyber Security Adviseur 4,7k 6 634 Geplaatst: 19 maart 2011 Meer dan 10% zakelijk gebruik, dan geen BPM. Link naar reactie
0 Dietz Geplaatst: 19 maart 2011 Auteur Dietz 2 0 Geplaatst: 19 maart 2011 Oke heel mooi. weet u ook nog hoe ik de btw kan terug halen???????? Dat zou helemaal mooi zijn. voor u onderhoud aan tour en stacaravan ook op locatie Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 19 maart 2011 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2272 Geplaatst: 19 maart 2011 Hallo Dietz Geen BPM is van toepassing als je BTW ondernemer bent en de auto minstens 10% zakelijk gebruikt. Als er al BTW op de aanschaf zit (staat dat wel op de factuur?) dan vraag je die terug via de BTW aangifte van het tijdvak waarin de factuur van de aanschaf van de auto valt. De BTW op die factuur trek je van de verschuldigde BTW af als voorbelasting. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
Dietz
Dietz
Ik wil een gebruikte bedrijfs auto kopen op grijskenteken en deze wil ik prive gaan rijden. ik heb een eenmans zaak.
Maar moet ik dan nog een rest BPM Betalen. Of alleen de BTW. Wie kan mij hier mee verder helpen.
voor u onderhoud aan tour en stacaravan ook op locatie
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag